Och du undrar villken sten jag sovit under? Varför skulle man behöva uppgradera grafikkortet?.....menar du allvar?
Att köpa en komplett färdig dator från villken handlare som helst är något som en person som , u guessed it...inte vet speciellt mycket om datorer gör ( eller så bryr dom sig inte ). Du betalar för mycket för grejor som redan är på utgång eller åtminstone snart är det........i dom flesta fall. Eller så betalar du för idiotgrejor som aldrig används, typ internt modem eller diskettstation.......tar i lite kanske, men du fattar poängen.
Du påstår att de som köper "färdiga" datorer inte fattar något om datorer...
Jag tycker det är lite att ta i.. Den stationära macen vi har som bas för musiken är 4 år gammal och är fortfarande en grymt potänt dator. Vi kör protools, Logic samt en massa mjukvarusyntar som är det senaste som finns och inget klagar på prestandan.
Min MacBook är fortfarande up to date och det beror på att de inte sparat på krutet.
Köper man en pc för 4k kanske läget är annorlunda men de macar som säljs i dag och de senaste åren är färdiga videor, bild, musikredigeringsatudios. Vad tycker du man bör uppdatera?
En laptop är en bärbar dator, varför ska man inte jämföra Imac med en stationär? för att det inte finns plats att köpa nördgamerfläktar med lydioder att stoppa i? Allt du behöver finns där och räcker inte 320 gig HD så finns TB diskar för usb. PRestandan är det absolut inget fel på och det kommer den inte vara de närmsta åren heller. För att hamna i samma graffikprestanda på en pc måste du spotta ur dig en bra slant. Tycker du är ute och cycklar där.Visst, jämför Apple datorn med en PC...men jämför då med en laptop, och inte en stationär PC. IMac är en STATIONÄR laptop med alla dess fördelar ( platssparande mm. ) OCH nacktdelar ( kylning, utrymme mm. ) och tydligen är det bara jag som tycker en stationär laptop är ett idiotiskt koncept till att börja med. Ungefär som att bulta fast en borrmaskin i taket o kalla det en pelarborrmaskin istället för att köpa det som gör jobbet bäst, borrmaskin ELLER pelarborr. Eller som i det här fallet, laptop ELLER stationär....eller både ock.
Att jämföra IMac med en stationär PC är lika puckat som att jämföra en Mini Cooper med en Hummer..
Att Mac ökar i persondatorförsäljningen och PC sjunker ( om det nu stämmer ) Kanske beror på att fler och fler börjar inse att man kan sätta ihop sin egna dator betydligt billigare. Det är trots allt inte raketforskning vi snackar om. Alla delar i en dator utvecklas heller inte i samma takt. Bara för att du "behöver" ett nytt grafikkort så är det inte säker att du behöver ett nytt nätaggregat = idiotiskt att köpa helt ny dator bara för att en del behöver uppgraderas.
Som sagt, kör IMac o va glad...men snacka inte skit om andra alternativ. Var liksom så hela tråden startade, typ.
Är inte PC användares fel att Mac användare inte kan sätta på en PC utan att få härdsmälta.
Macförsäljningen ökar för att: de numera är kompatibla med allt samt att de från att varit nästan uträknade blivit jävligt bra datorer.
Jag snackar inte mer skit om andra datorer än vad du gör. Jag är glad över att slippa mycket av de irriterande faktorerna hos pc. Har du verkligen använt en senare mac så pass mycket att du vet vad du klagar på?