Underbart är kort på Anderstorp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Ut på mitt första licens-träningspass i molning morgon på Anderstorp. Lite som bambi på hal is med en ny cykel att lära känna och avrostning för året. 10min varade det, på flygrakan la hojen av helt, elen bestämde sig för att stanna ngnstans på vägen till tändspolarna. Gaddämn!! Gaddämn!! Gaddämn!!

Elmek från 10:00 fram till 19:30, när inga nya ideér eller ett tips fanns att tillgå packade jag ihop cirkusen och for hem. Att lägga en semesterdag till på elmek ute i det fria kändes inte som rätt prioritering, bättre att ta ut den till ngn annan bandag i sommar.

Ett par nya ansikten som jag som vanligt inte lyckades binda till några namn.

Tack till dig (det här är skandal vad dålig man är på att komma ihåg namn) som var med i mitt tält hela dagen och hjälpte till med att både meka och leta upp kompetens. Hade jag stått där själv och gnetat hade det antagligen kännts rätt så surt.
Tack till dig som lånade ut CDI-boxen till mig.
Tummen upp för Magnus som fick med sig mekmanualen fastän han hade tänkt lämna den hemma.

Hej på McGabe och Daniel som var i tältet bredvid (antagligen minns jag dem namnen helt fel oxå) :hej

Till den positiva sidan hör att jag lärt känna ansikten utan namn samt fått ett ypperligt tillfälle att prova i stort sett all fältutrustning under Field Prototype Tests. Micron från 1991 är fortfarande en hit trots sin vikt :hihi , Biltemas mjuka kylväska suxz :tummenner, plastgolv i depåtältet hamnar på inköpslistan.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Shit vad surt! :mad:
Det är bara att göra en Elofsson och bryta ihop och komma igen!

Visst är det underbart med alla hjälpsamma människor och händer. Helt makalöst tycker jag.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
flugan skrev:
2120162 Ut på mitt första licens-träningspass i molning morgon på Anderstorp. Lite som bambi på hal is med en ny cykel att lära känna och avrostning för året. 10min varade det, på flygrakan la hojen av helt, elen bestämde sig för att stanna ngnstans på vägen till tändspolarna. Gaddämn!! Gaddämn!! Gaddämn!!

Elmek från 10:00 fram till 19:30, när inga nya ideér eller ett tips fanns att tillgå packade jag ihop cirkusen och nner, plastgolv i depåtältet hamnar på inköpslistan.


Ahhhh... Skit också. Elfel... :confused:

Det e bara o komma igen.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
El fel, även kallad Spanska sjukan, är mycket obehagligt. Mekaniska haverier är mycket behagligare eftersom man kan se och känna vad som är trasigt.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
fi f-n va tråkigt :( jag hoppas verkligen du får orning på det va hände för övrigt fick du licensen
 

MC Doktorn

Guest
flugan skrev:
2120162 Ut på mitt första licens-träningspass i molning morgon på Anderstorp. Lite som bambi på hal is med en ny cykel att lära känna och avrostning för året. 10min varade det, på flygrakan la hojen av helt, elen bestämde sig för att stanna ngnstans på vägen till tändspolarna. Gaddämn!! Gaddämn!! Gaddämn!!

.

Verkligen trist du får trösta dig med att en krasch hade varit dyrare och ett mekaniskt haveri ger oljigare fingrar.

Väl möt i helgen kanske om det nu inte öser ner av det livsnödvändiga vattnet.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
2ono skrev:
2120660 Verkligen trist du får trösta dig med att en krasch hade varit dyrare och ett mekaniskt haveri ger oljigare fingrar.
Tänkte jag å, en rasad motor hade INTE varit roligare att åka hem med.

2ono skrev:
Väl möt i helgen kanske om det nu inte öser ner av det livsnödvändiga vattnet.
Ja, får hoppas att det löser sig ikväll.

Gottis skrev:
2120793 Kommer du ner på måndag om du får ordning på skiten :)

Ja, det är en tanke som jag bär på.

Teddy skrev:
2120560 El fel, även kallad Spanska sjukan, är mycket obehagligt. Mekaniska haverier är mycket behagligare eftersom man kan se och känna vad som är trasigt.

Lite Monthy Python är det allt över det hela att förbereda sig så länge och åka så långt för 10min träning :hihi
NOBODY expects the Spanish Inquisition

jorpes skrev:
2120379 Ahhhh... Skit också. Elfel... :confused:

Det e bara o komma igen.

Jafan, upp å hoppa, motorn är ju hel.
 

FL

runt runt...
Gick med
30 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
R6
Tack för platsen i ditt tält!
Det var mycket värt när himlen öppnade sig och man av bekvämlighetsskäl trott på SMHI om uppehåll och rest dit tältlös för träningsdagarna.
Hoppas du snabbt kan reda ut vad som är fel och att det inte är något dyrt. Mina kunskaper om el är tämligen begränsade men det hela verkade mystiskt minst sagt. Du får gärna meddela vad som var fel när du väl hittat det. Kanske lär man sig något nytt...

/Fredrik
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
FL skrev:
2123039 Du får gärna meddela vad som var fel när du väl hittat det. Kanske lär man sig något nytt...

/Fredrik

Pickup-spolen (.7 i bilden, läser av position på veven m h a rotorn .8) satt inte kvar där den borde sitta, hållaren hade spruckit. Så när man mätte över spolen med multimeter hade den ohm enligt spec, i brist på oscilloskåp för att mäta själva signalen kopplade jag in spolen till mic-ingången på en stereo :hihi .
 

Bifogat

  • pickupspole.jpg
    pickupspole.jpg
    79.3 KB · Visningar: 86
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
flugan skrev:
2124820 Pickup-spo....
signalen.....
till mic-ingången på en stereo .....

Har du förflutet i svenska HiFi klubben???? Mycket elegant korsvetenskapligt mekande... :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top