(har sökt i forumet)
har en fs650 03:a som jag ägt i ett par veckor bytte kickaxeln efter en incident.
och ventilerna är nyjusterade. men likt förbannat hade jag ett h*vete imorse när jag skulle köra till sjön och jogga lite. kickade mig genomsvett tills jag tröttnade och tog startkablarna. höll på med dem i 20 min innan fanskapet startade (98 oktan). precis som att det inte hjälper att köra på starten (motorn gick runt) förmodligen hade den surnat rejält lustigt nog var han tjurig när jag skulle hem sen 20 min senare. häromdan startade den lätt efter ett par kickar detta med 95 oktan.
ska man ha switchen (höger på styret) hi-low på hi när man kickar igång han kall eller??
batteriet är lite kasst kan detta påverka tändningen??
kan man konventera en 03:a till ex 05 som har lite bättre startmotor om så vad skulle det kosta??
har en fs650 03:a som jag ägt i ett par veckor bytte kickaxeln efter en incident.
och ventilerna är nyjusterade. men likt förbannat hade jag ett h*vete imorse när jag skulle köra till sjön och jogga lite. kickade mig genomsvett tills jag tröttnade och tog startkablarna. höll på med dem i 20 min innan fanskapet startade (98 oktan). precis som att det inte hjälper att köra på starten (motorn gick runt) förmodligen hade den surnat rejält lustigt nog var han tjurig när jag skulle hem sen 20 min senare. häromdan startade den lätt efter ett par kickar detta med 95 oktan.
ska man ha switchen (höger på styret) hi-low på hi när man kickar igång han kall eller??
batteriet är lite kasst kan detta påverka tändningen??
kan man konventera en 03:a till ex 05 som har lite bättre startmotor om så vad skulle det kosta??