underligt ljud?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag var ut och åkte idag och upptäckte helt plötsligt att ett nytt ljud har uppstått! hojjen är en gsxr 600 -01

Vet inte hur jag ska förklara, men det är lixom ett ven/vinande ljud. Och vid lägre varv ev hög växel så kan jag tyckas höra ett ljust puttrande ljud som blir mer frekvent me ökat varv. Och det hörs bara vid gaspådrag.. helst vid lite gaspådrag! typ "pr r r r r rrrrrrrrrrrrrrr" :rolleyes:

det upplevs komma lite nedifrån/bakifrån. Trodde det var från ljuddämparen först. Men börjar mer och mer uppleva att det kommer underifrån.. undertanken.

Ställde min farsa vid sidan av vägen för att kolla om det hördes när man körde förbi. Men det gjorde det tydligen inte..men nog så irriterande att höra när man kör. Ganska svagt dock

Några idéer? :gnissla

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gissar på drivpaket el inbillning :)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hade ett liknande ljud på min Africa Twin förut. Kom från sliponét när jag inte hade skruvat i den lilla muttern som skulle hålla dämpnings röret på plats... blev liksom ett vinande-kvittrande ljud...

Kolla skarvarna på dämparen först... lätt gjort!

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Har kollat på det. Men ännu inte blivit av med ljudet. Jag körde i helgen och kom fram till att ljudet kommer fram ifrån. Från hjulet eller under tanken. När jag kör relativt fort 120-140 så övergår det kvittrande ljudet till ganska tjutande ljud.

förstår ingenting...:va

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Kolla framhjuls lager

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...