Undertail till Gixxer 1000

Ekman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
buse 1300R
Letar efter en snygg undertail till hojen. nån som har förslag på nån sån, helst bild o var man kan få tag på den.
Tack på förhand

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
chrille-r1000 skrev:
Mkt märkligt, jag har klickat på allt som går o klicka på den sidan men hittar inte just den under trayen, vet du exakt vad du tryckte på?

Prova o ring till dom o kolla. När jag köpte denna undertray så var det bara ett demoex som de inte var säkra på om de skulle ta in i sitt sortiment som de sålde av. Men han som jag pratade med sa att han kunde ta in fler om jag visste fler som villa ha. Har för mig att han hette Peter.

1000R

Dragracer
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 -01 samt en PSB Turbo Hayabusa.
Jag talade med en av killarna där igår och han sa
att dom hade undertray till 1000 hemma.(kolfiber)
Jag vill ha ett likadant fast i svart och det
skulle dom nog kunna fixa.
Jag skulle ringa igen på fredag och höra hur det hade gått.
Jag skriver igen så fort jag har någonting nytt att komma med.

stoof

Slow driver
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR1000-K5
Har du hört något mer från dem? Jag är själv sugen på att hitta på något med bakdelen. Helst skulle man ju vilja hitta någon tail så man slipper såga i hojen men det verkar ju inte finnas (någon som hittat nåt). Vore kul att höra om checkray har fler så meddela gärna.

Gasarn

Action man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -01
stoof skrev:
Har du hört något mer från dem? Jag är själv sugen på att hitta på något med bakdelen. Helst skulle man ju vilja hitta någon tail så man slipper såga i hojen men det verkar ju inte finnas (någon som hittat nåt). Vore kul att höra om checkray har fler så meddela gärna.

Det finns några få som Du inte måste såga för. Jag spanade på en i coolfiber förra året, kan ta reda på vad den heter. I det fallet fick man ta bort hela stänksakärm-battrilåda-relähållare-ECU-och-allt-annat-som-sitter-där-enheten, alltså all plast fram till motorn. Verkar jobbigt och svårt att få bra. Då är det nog bättre att köpa en ny stänkskärm om Du vill återställa till original, varför man nu vill göra det. Således; såga!

1000R

Dragracer
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Dom har den bara i kolfiber utförande.

Undertray + LED lyse + Kablar = 1950 Kr inkl moms.

Tel 08-7426100 tala med Peter.

1000R

Dragracer
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Glömde säga att man måste kapa i orginal skärmen för att
kunna sätta dit checkrays undertray.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
1000R skrev:
Glömde säga att man måste kapa i orginal skärmen för att
kunna sätta dit checkrays undertray.

Men man behöver inte ta bort batterilåda osv, om man gör det lite snyggt så behöver inte heller fästanordning för verktygssats heller tas bort utan "bagaget" är intakt. :tummenupp

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
stoof skrev:

Performance Composites UK gör undertrays som ersätter hella baletten.

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
WASP skrev:
Men man behöver inte ta bort batterilåda osv, om man gör det lite snyggt så behöver inte heller fästanordning för verktygssats heller tas bort utan "bagaget" är intakt. :tummenupp

Hur mycket behöver man kapa? Följer det med skylthållare?

Tycker det ser för jävligt ut när man måste hänga upp originalplasten med buntband...

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Ericsson skrev:
Hur mycket behöver man kapa? Följer det med skylthållare?

Tycker det ser för jävligt ut när man måste hänga upp originalplasten med buntband...

Skylthållare följde inte med, men det fixar du eller en kompis lätt en själv. Jag behövde inte fästa upp originalplasten på nåt sätt, eller kanske inte fattar vad du menar. Bifogar en bild på hur jag kapade den.

Bifogat

• under1.jpg
    under1.jpg
    82.6 KB · Visningar: 406

stoof

Slow driver
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR1000-K5
Gasarn skrev:
Det finns några få som Du inte måste såga för. Jag spanade på en i coolfiber förra året, kan ta reda på vad den heter. I det fallet fick man ta bort hela stänksakärm-battrilåda-relähållare-ECU-och-allt-annat-som-sitter-där-enheten, alltså all plast fram till motorn. Verkar jobbigt och svårt att få bra. Då är det nog bättre att köpa en ny stänkskärm om Du vill återställa till original, varför man nu vill göra det. Således; såga!

Det kan ju vara bra att återställa till orginal om man ska sälja och någon är kinkig eller så. Men det verkar bli för mycket jobb så det blir nog till å såga och som du säger så är det ju bara att köpa ny plast om man vill återställa.

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
stoof skrev:
Det kan ju vara bra att återställa till orginal om man ska sälja och någon är kinkig eller så. Men det verkar bli för mycket jobb så det blir nog till å såga och som du säger så är det ju bara att köpa ny plast om man vill återställa.

Om köparen inte accepterar att man har ändrat hojens utseende med en så enkel grej så förtjänar han fan inte att köpa hojen heller! Så det så!

edit: Ja, jag känner mig lite grinig idag!

Marre

Framhjulet i vädret
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSX-R750 -00 Fixad som jag vill ha den
Ekman skrev:
Har beställt en sån i kolfiber i dag :squid

Synd att du redan beställt en undertail. Jag kan starkt rekommendera www.mototeck.com och deras undertails, klart grymmast (men också dyrast). Köpte en tail till min gixxer förra året och är supernöjd...

Bifogat

• m1009.jpg
    m1009.jpg
    14.6 KB · Visningar: 316

1000R

Dragracer
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Marre. Har du någon bild på hojen med undertrayet monterat?

Den ser ju helt klart frän ut på bilden.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln