undertray från s-racing

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Då mitt hemmabygge av undertray verkar skita sig (pga utebliven leverans av delar) så funderar jag på en undertray från s-racing, men tycker det ser ut som det e kass passform på dom....är det det ?? nåt annat man bör tänka på ?? sen färgerna....finns i Svart, röd, gul och vit olackad plast.....jag vill ha blått !!!! :mad:

Bifogat

• r198-99tailguardvit2st.jpg
    r198-99tailguardvit2st.jpg
    76.3 KB · Visningar: 464
Last edited:

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
undertray

jag har den på min
passformen kunde varit bra mycket bättre men det funkar

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Re: undertray

Per r1 skrev:
jag har den på min
passformen kunde varit bra mycket bättre men det funkar

är den så kass så man åker runt i mörker bara ?? eller tänker man inte på det om man inte vet det ??

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
blå färg!

Jag har precis fixat min, den var olackad. Jag hade en plast primer på, sedan en grå grundfärg. kan du så fixa en grå primer. Sedan köpte Jag lack och klarlack på Itallack i huddinge! det gick as-smut! Jag hade hojen med mig och han kom ut med en lack-karta för hojar och hittade R-1 blå ganska fort. Sedan blandade han till en burk och gav mig en med klarlack. 160:- per burk tycker Jag är helt ok. se´n var det bara hem och lacka och när klarlacken kom på såg det precis ut som rästen an hojen!!! Lycka till.
:tummenupp

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Re: blå färg!

Teo skrev:
Jag har precis fixat min, den var olackad. Jag hade en plast primer på, sedan en grå grundfärg. kan du så fixa en grå primer. Sedan köpte Jag lack och klarlack på Itallack i huddinge! det gick as-smut! Jag hade hojen med mig och han kom ut med en lack-karta för hojar och hittade R-1 blå ganska fort. Sedan blandade han till en burk och gav mig en med klarlack. 160:- per burk tycker Jag är helt ok. se´n var det bara hem och lacka och när klarlacken kom på såg det precis ut som rästen an hojen!!! Lycka till.

Tack ! så det blev så bra med sprayburk ?? en grå primer har dom väl på närmsta lack/tillbehörs affär väl ??

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
fluppen skrev:
Då mitt hemmabygge av undertray verkar skita sig (pga utebliven leverans av delar) så funderar jag på en undertray från s-racing, men tycker det ser ut som det e kass passform på dom....är det det ?? nåt annat man bör tänka på ?? sen färgerna....finns i Svart, röd, gul och vit olackad plast.....jag vill ha blått !!!! :mad:

Jag har en avgjuten sån där till salu för 500 kr om du vil köpa Filip, men pass formen är inte den bästa ska jag säga, men lite pill här & lite pill där med vissa saker så går den nog dit. (kanske :D )

500 kroner, vad säger du, jag har kort på den om du vill se

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Re: Re: undertray från s-racing

R1 Uffe skrev:
Jag har en avgjuten sån där till salu för 500 kr om du vil köpa Filip, men pass formen är inte den bästa ska jag säga, men lite pill här & lite pill där med vissa saker så går den nog dit. (kanske :D )

om den inte passar...vad gör man då ? :confused: skickar snällt upp den till pite och får pengarna tbx ?? :D

du har PM

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
1

1

Bifogat

• imgp2717.jpg
    imgp2717.jpg
    62.6 KB · Visningar: 350

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2

Bifogat

• imgp2718.jpg
    imgp2718.jpg
    69.8 KB · Visningar: 344

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3

Bifogat

• imgp2719.jpg
    imgp2719.jpg
    72.1 KB · Visningar: 342

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Är den till en 98:a ??? den ser ju seriös ut ju, hemmagjord ??
Är det en kopia av s-rasings `?

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Re: Re: undertray från s-racing

R1 Uffe skrev:

Köpt :fakta

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
Re: blå färg!

Teo skrev:

Var hittar man Itallack!?

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Så här blev det när den äntligen var på plats :mad: FAN !! vad dålig passform..... men det blev bra efter 9 timmars jobb.... :tummenupp
OBS !!!!! den ska lackas...men svart eller blå ?? blå blir jobbigt och dyrt !!

Bifogat

• bakdel.jpg
    bakdel.jpg
    92.2 KB · Visningar: 272

R1

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XSR900
fluppen skrev:
Så här blev det när den äntligen var på plats :mad: FAN !! vad dålig passform..... men det blev bra efter 9 timmars jobb.... :tummenupp

Innan du lackar den "spackla" till passformen det gjorde jag.

Det är bara att plocka bort bakdelen och tejpa kanterna. Sedan fäster man undertrayn i bakdelan och spackla alla ojämnheter och glipor mm. När spackeln har härdat är det bara att plocka av undertrayn igen och slipa tills det blir en bra passform. Fick iofs spackla och slipa ett par gånger innan det blev bra.

Den blå R1-lacken köpte jag genom Carlbarks och fick en lackerare att lacka. Man kan även få den på sprayburk för under 200 kr tror jag att det var.

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fluppen skrev:

Jag är lite IMPAD av dig Filip :tummenupp :tummenupp , att du bara orkade, du kanske har lite längre tålamod än mig.

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
R1 skrev:
Innan du lackar den "spackla" till passformen det gjorde jag.

Det är bara att plocka bort bakdelen och tejpa kanterna. Sedan fäster man undertrayn i bakdelan och spackla alla ojämnheter och glipor mm. När spackeln har härdat är det bara att plocka av undertrayn igen och slipa tills det blir en bra passform. Fick iofs spackla och slipa ett par gånger innan det blev bra.

Den blå R1-lacken köpte jag genom Carlbarks och fick en lackerare att lacka. Man kan även få den på sprayburk för under 200 kr tror jag att det var.

Bakdelen var ruggigt väl tilltagen runt om så jag fick slipa bort ca 1.5 cm runt hela undertrayn (tack bandslip :tummenupp ) så jag fick till passformen ganska bra. Jag var inne hos en bildelshandlare här och han ville ha 140 kr burken och det behövsdes tre olika burkar (olika skikt och sånt) eller 700 kr för lös färg med med klarlack och härdare, dyrt !!!!!!

Jag åkte till närmsta svarthandlare och han kolla på undertrayn och sa att den rör jag inte helst (dåligt gjuten med massa luftfickor i den :mad: )
Men skulle jag får för mig att pilla på den skulle det gå på ca 2000 kr....
sa han.
Dyrt !!!!!!! så det får nog bli svart :( men vad var det för färg du menar då ?? 200kr passar mig utmärkt !! :squid

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
R1 Uffe skrev:
Jag är lite IMPAD av dig Filip :tummenupp :tummenupp , att du bara orkade, du kanske har lite längre tålamod än mig.

Du gör helt rätt när du e impad :tummenupp det var ett rent helvete, men känn dig inte dum, da hade ju varnat mig.

Det är en sak jag INTE gör om iaf :D

R1

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XSR900
fluppen skrev:
Bakdelen var ruggigt väl tilltagen runt om så jag fick slipa bort ca 1.5 cm runt hela undertrayn (tack bandslip :tummenupp ) så jag fick till passformen ganska bra. Jag var inne hos en bildelshandlare här och han ville ha 140 kr burken och det behövsdes tre olika burkar (olika skikt och sånt) eller 700 kr för lös färg med med klarlack och härdare, dyrt !!!!!!

Jag åkte till närmsta svarthandlare och han kolla på undertrayn och sa att den rör jag inte helst (dåligt gjuten med massa luftfickor i den :mad: )
Men skulle jag får för mig att pilla på den skulle det gå på ca 2000 kr....
sa han.
Dyrt !!!!!!! så det får nog bli svart :( men vad var det för färg du menar då ?? 200kr passar mig utmärkt !! :squid

Ring Carlbarks och fråga efter den blå lacken till en R1:a på burk.
Om jag minns rätt var det runt 200 kr (det var så många turer när jag skulle få tag på den blå lacken) men sedan tillkommer det klarlack på den också.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0