Lugn skrev:
Sen att USA skulle vara ett gestapoland tanker jag inte uttala mig om. De vill garna utge sig for att vara ett fritt land och i vissa fragor ger de faktiskt manniskor friheten att sjalva bestamma over vad som ar lampligt istallet for att lagstifta dom dods. Tyvarr tror jag inte att svenskar skulle kunna hantera en slappare lagstiftning vad galler alkohol. Det skulle skett for lange sen for att det skulle fungera idag. "Slapper man kopplet springer hunden"...
Gestapo eller inte, håll med om att dom har lite kluriga lagar i vissa stater
Iofs kanske inte helt och hållet berättigar "Gestapoland" men nog är det märkligt att man ska kunna stämma ngn på miljoner för att man bränner sig på en kopp kaffe... Nu är det för tidigt för att jag ska komma på ngn korkad lag, samtidigt så var jag nog orättvis eftersom jag inte ser helheten.
Men nu till den verkliga saken igen, dricker man en halv bira i timmen så är man garanterat påverkad.
Hur mycket kan man ju inte svara på eftersom det beror så mkt på person och tillfälle.
Sedan om den halva ölen i timmen påverkar negativt, inte alls eller rent av positivt ska jag låta vara osagt.
Men jag kan inte låta bli att fundera på hur jag reagerar på sprit, en halv öl i timmen så ligger jag säkert på den nivån då jag iaf spelar Dart bättre.
Det har iofs inte ngt med reaktion att göra, det är den berömda avslappningseffekten alkohol har på många.
Men faktum kvarstår att man mkt väl skulle kunna bli avtrubbad och trögtänkt på den mängden alkohol.
Men skulle man släppa på alk-lagarna här hemma så gick det nog inget vidare.
Folk skulle förmodligen börja köra aptankade pga att salongsberusningen gick över styr och bilen stod utanför krogen, vi svenskar är ju relativt snåla så taxi kan man ju inte åka....En DEL skulle börja med detta, är väl bäst att tillägga
//Tobbe