tjenare, har en kawasaki kdx nu sedan ungefär ett år tillbaks. problemet med den är att den alltid har varit svårstartad. för ungefär en vecka sedan var den den värre än någonsin att få igång. brorsan misstänkte att den möjligen kinde vara kylar vattnet som läckte in i cylindern och blötte ner tändstiftet. så jag beställde hem en hel packningssats och bytte hela klabbet. tyvärr gjorde det inte det hela ngt vidare bättre. nu får jag inte igång den över huvud taget.
Hon har gnista, komp, soppa och luftburken är det inget fel på.
jag har bytt munstycken fram och tebaks men inget blir varken bättre eller värre.
idag testade jag med att rulla igång den, -det gick inte. den låter helt ok som om den ska tända när som helst men inget händer.
om felet trots det kan sitta i förgasaren så vette fan vad som kan vara. bytte nyligen upp till en 30mm förgasare som med nöd o näppe gick på insuget och sedan dess har jag bara fått igång den ett par tre gånger.
några fler ideér på vart i felet kan ligga? vore schysst
Tack på förhand
Hon har gnista, komp, soppa och luftburken är det inget fel på.
jag har bytt munstycken fram och tebaks men inget blir varken bättre eller värre.
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
idag testade jag med att rulla igång den, -det gick inte. den låter helt ok som om den ska tända när som helst men inget händer.
om felet trots det kan sitta i förgasaren så vette fan vad som kan vara. bytte nyligen upp till en 30mm förgasare som med nöd o näppe gick på insuget och sedan dess har jag bara fått igång den ett par tre gånger.
några fler ideér på vart i felet kan ligga? vore schysst
Tack på förhand