Undrar vad hon går igång på

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
tjenare, har en kawasaki kdx nu sedan ungefär ett år tillbaks. problemet med den är att den alltid har varit svårstartad. för ungefär en vecka sedan var den den värre än någonsin att få igång. brorsan misstänkte att den möjligen kinde vara kylar vattnet som läckte in i cylindern och blötte ner tändstiftet. så jag beställde hem en hel packningssats och bytte hela klabbet. tyvärr gjorde det inte det hela ngt vidare bättre. nu får jag inte igång den över huvud taget.
Hon har gnista, komp, soppa och luftburken är det inget fel på.
jag har bytt munstycken fram och tebaks men inget blir varken bättre eller värre.:va
idag testade jag med att rulla igång den, -det gick inte. den låter helt ok som om den ska tända när som helst men inget händer.
om felet trots det kan sitta i förgasaren så vette fan vad som kan vara. bytte nyligen upp till en 30mm förgasare som med nöd o näppe gick på insuget och sedan dess har jag bara fått igång den ett par tre gånger.
några fler ideér på vart i felet kan ligga? vore schysst
Tack på förhand

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Hur såg ringarna och kolven ut när du bytte packningarna? Får den soppa? Bästa är att kolla med startgas.

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
smart idé. jodå dem såg fina ut, samt kolv och cylinder var fräsha

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Pröva den gammla förgasaren borde funka med loctite eller nån annan skit. Annars silver tejp:tungan . Låna min förgasare annars (Yamaha förknasaren då alltså, tror inte honda föggarna passar på din:rolleyes: )

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
kom igen jag kan la låna en av dig du har ju fan två till hyndan:tungan var finns 28mm då?

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Tändningen kan stå lite lite fel. Att pilla lite på luftskruven kan hjälpa ibland också.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
tjuvluft kan göra den svår startad. som jensa sa fel inställd tänding, svagt batteri gör crmn svårstartad (be mig inte förklara varför för det borde det inte tycker jag :3freak)

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
kom igen jag kan la låna en av dig du har ju fan två till hyndan:tungan var finns 28mm då?

Den ligger i nån av lådorna:va kolla i den med motorn i tror den ligger där. annars kommer jag över på måndag så kan vi få igång skrället:tungan

tjuvluft kan göra den svår startad. som jensa sa fel inställd tänding, svagt batteri gör crmn svårstartad (be mig inte förklara varför för det borde det inte tycker jag :3freak)

Känner igen det ifrån Tzren fick springa igång den när batteriet var slut av nån anledning. Har funderat på varför den bettede sig också kom inte på nån bra anledning. Och det störda var att togman bort batteriet upplevde jag att den gick igång lättare:confused:

Last edited:

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
men det borde ju inte spela ngn roll vare sig batteriet ens sitter på eller inte. nu sitter det på, men det är nog urladdat sedan ngra dar.

Tändningen kan stå lite lite fel. Att pilla lite på luftskruven kan hjälpa ibland också.

vilken luftskruv är det vi pratar om?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Känner igen det ifrån Tzren fick springa igång den när batteriet var slut av nån anledning. Har funderat på varför den bettede sig också kom inte på nån bra anledning. Och det störda var att togman bort batteriet upplevde jag att den gick igång lättare:confused:

Det är väl att YPVSen inte funkar nå bra i yamaha-fall

kanske samma på CRM o fler, men YPVSen lider om man har dåligt batteri

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Det är väl att YPVSen inte funkar nå bra i yamaha-fall

kanske samma på CRM o fler, men YPVSen lider om man har dåligt batteri

Men jag hade inte Ypvsen inkopplad:va Kan det vara så att batteriet ger en extra boost till gnistan på nåt sätt?

men det borde ju inte spela ngn roll vare sig batteriet ens sitter på eller inte. nu sitter det på, men det är nog urladdat sedan ngra dar.

vilken luftskruv är det vi pratar om?

Den som sitter på förgasaren inte tomgångsskruven utan den andra

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Kan det vara så att KIPSen är sönder?:va
Iom att den inte fungerar som en YPVS eller ATAC ventil så kan det vara en faktor. Den manipulerar inte bara avgasportens storlek utan även tändningen.

"The KIPS power valve system and the CDI work together to broaden the range of useful power produced by the engine. They do so by manipulating the exhaust port’s dimensions and timing as well as the ignition timing."

Är det ett bra förslag?

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
Ingen
har du provat byta tändstift? De kan gnista och allt står rätt till tycker man, men det kan ändå vara fel på tändstiftet. om du inte bytt de, så prova!

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
Kan det vara så att KIPSen är sönder?:va
Iom att den inte fungerar som en YPVS eller ATAC ventil så kan det vara en faktor. Den manipulerar inte bara avgasportens storlek utan även tändningen.

"The KIPS power valve system and the CDI work together to broaden the range of useful power produced by the engine. They do so by manipulating the exhaust port’s dimensions and timing as well as the ignition timing."

Är det ett bra förslag?

kan kanske ligga ngt idet

har du provat byta tändstift? De kan gnista och allt står rätt till tycker man, men det kan ändå vara fel på tändstiftet. om du inte bytt de, så prova!

jo det är bytt, köpte nytt för cirka tre veckor sen.
Hm detta var mysko:va

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
Ingen
3 veckor e ju länge sedan, om inte din ekonomi ligger på minus så ska du prova att köpa ett nytt.

Tändstift är känsliga saker vettu :mattias

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
3 veckor e ju länge sedan, om inte din ekonomi ligger på minus så ska du prova att köpa ett nytt.

Tändstift är känsliga saker vettu :mattias

nae de e lugnt, fast jag hade ingen aning om att dem behövde bytas såå ofta.
fast trots det så tror jag inte att det e de som e fel. Hon var liksom lika svårstartad då stiftet var nytt

Alltså förlåt för OT men jag kan inte låta bli, överskriften vafan :rofl :brynad

:tungan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...