Ung Företagsamhet

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Hej! Vi är ett gäng killar som ämnar skapa ett företag med hjälp av "Ung Företagsamhet" som vi kanske även i framtiden kan driva. Så nu till frågan, Vad känner ni att ni saknar för tjänster/produkter på dagens marknad? Vi vill hemskt gärna ha in alla era seriösa förslag, så vi kan berabeta det och få ideér om vad som fattas eller behövs, i dagens samhälle. Och om ni vill kan ni lämna in förslag om pengabringande produkter eller tjänster. Vi vill gärna klargöra att företaget inte får vara baserat på eller ha någon knytning till Sexuella handlingar/Alkohol eller Droger.

//Stenberg och C:O

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mitt "seriösa" förslag är att ni kollar upp hur det ligger till med import av kökstillbehör, såsom porslin-köksmaskiner-mm. Från Japan ska tilläggas, av allt att döma har de riktigt schyssta såna grejjer som jag inte har sett någonstans i Sverige :(
Först och främst saknar jag massvis av deras snygga porslin de har. Visst går det att hitta snyggt här i sverige också men jag tycker det är för begränsat.
När ni sen har en liten samling av möjliga produkter att importera och göra förtjänst på så söker ni återförsäljare, börja med lokala butikerna för att sedan utöka.
Mitt "oseriösa" förslag gick i stöpet med sexuella saker :(

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Det här är ju fusk!
Ta idéer från andra...

Skämt o sidå, men ska man inte komma på nåt själv om man vill va ett framgångsrikt och kreativt företag???
På min skola uppfinner och utvecklar eleverna som har UF (SPEI,TETFÖ) egna produkter som de sedan marknadsför.

Några polare har ett UF-företag som säljer datorprylar som dom köper från en grossist.

Vad jag menar är att det nog blir bäst om du kommer på nåt själv. Har du otur kan du ju t.o.m. få betala royalty. Skulle iaf jag kräva om jag kom på nåt som ett företag försökte sälja.

//paco

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Paco skrev:
Det här är ju fusk!
Ta idéer från andra...

Skämt o sidå, men ska man inte komma på nåt själv om man vill va ett framgångsrikt och kreativt företag???
På min skola uppfinner och utvecklar eleverna som har UF (SPEI,TETFÖ) egna produkter som de sedan marknadsför.

Några polare har ett UF-företag som säljer datorprylar som dom köper från en grossist.

Vad jag menar är att det nog blir bäst om du kommer på nåt själv. Har du otur kan du ju t.o.m. få betala royalty. Skulle iaf jag kräva om jag kom på nåt som ett företag försökte sälja.

//paco

Ja, det var ju verkligen en egen idé med att sälja datorprylar som de först köper från grossist :gnissla
Klart man får be om råd eller kopiera andra idéer mm, ser inget fusk i det.
En bra affärsidé behöver inte alltid vara originell.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
vikto000 skrev:
... Vi vill gärna klargöra att företaget inte får vara baserat på eller ha någon knytning till Sexuella handlingar/Alkohol eller Droger.
Sälj knark till fulla horor. (...såklart) :tummenupp

Last edited:

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Paco skrev:
Det här är ju fusk!
Ta idéer från andra...

//paco

Vi har några ideér själva, men vi är osäkra på vad våran omgivning vill ha. Så det är därför vi gör denna undersökning. Och köpa från tillverkarna är inte roligt, då lär man sig inget. Och självklart tar vi och planerar en egen inriktining på ideérna som folk har gett oss. Slutligen vill jag endast säga att vi självklart inte kommer "kopiera" en patenterad produkt osv. Lämna gärna mer förslag :)

//Stenberg

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
Jag har UF med i studieplanen och vårt företag erbjuder tillförlitliga marknadsundersökningar till företag i dagligvaruhandeln, för bättre lönsamhet.

Vi är seriösa :nicka

Eller inte :3freak

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Dee_cati skrev:
Mitt "seriösa" förslag är att ni kollar upp hur det ligger till med import av kökstillbehör, såsom porslin-köksmaskiner-mm. Från Japan ska tilläggas, av allt att döma har de riktigt schyssta såna grejjer som jag inte har sett någonstans i Sverige :(
Först och främst saknar jag massvis av deras snygga porslin de har. Visst går det att hitta snyggt här i sverige också men jag tycker det är för begränsat.
När ni sen har en liten samling av möjliga produkter att importera och göra förtjänst på så söker ni återförsäljare, börja med lokala butikerna för att sedan utöka.
Mitt "oseriösa" förslag gick i stöpet med sexuella saker :(

Väldigt bra ideé, vi gillar den stark. Tack så jätte mycket för förslaget, och jag lovar att vi kommer undersöka denna fråga. (Fast vi kommer nog sträcka oss lite längre en endast porslin, kanske kommer vi sträcka oss ända till elektronik.) Kom gärna med mer bra ideér!

MvH Stenberg och C:O

Rosell skrev:
Jag har UF med i studieplanen och vårt företag erbjuder tillförlitliga marknadsundersökningar till företag i dagligvaruhandeln, för bättre lönsamhet.

Vi är seriösa :nicka

Eller inte :3freak

Excellent ideé, från er sida. Och så att du kan vara lungn så kommer vi välja ett annat ekonomiskt område för marknaden, så att vi inte tar efter er på något sätt. Tack så jätte mycket! (Visste inte änns att man kunde göra sådant här) :)

//Stenberg

Jag undrar om någon här inne vet, hurvida det är billigare för ett litet företag att ta hem MC delar från japan till de mest vanliga modellerna? (R1 R6 osv) för vad jag har märkt så är delarna här i sverige väldigt dyra, om man jämför med delar från japan.

//Stenberg

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ädit: Snygg VD. Är hon singel?

Last edited:

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
kaZmur skrev:
Köp vår produkt istället, SH-pris 60kr ;)

http://www.ufkeyper.se

Sorry för trådtjyveri :)

Du kan tyvärr inte säga "Köp vår produkt istället" för vi har ännu inte lanserat någon produkt. Och om du ska sälja är det väl bättre att du lanserar din produkt i "Köp&Sälj" ? Slutligen är det relativt ohyfsat att lägga upp annonser i andras "trådar".

//Stenberg

Coola Ola

Guest
vikto000 skrev:
Du kan tyvärr inte säga "Köp vår produkt istället" för vi har ännu inte lanserat någon produkt. Och om du ska sälja är det väl bättre att du lanserar din produkt i "Köp&Sälj" ? Slutligen är det relativt ohyfsat att lägga upp annonser i andras "trådar".

//Stenberg

Du är bara avundsjuk för de faktiskt har en idé.

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Jag kan erkänna att jag är lite avundsjuk på dem, men det är endast för att de har en bra fungerande affärs ideé. Men jag finner det fortfarande ganska elakt att publicera en produkt i en annans tråd, på grund av att jag endast var ute efter affärs ideér som vi kan utveckla, och det som han skrev var inte någe vidare givande för det målet. Sen formulerade han sig så här "köp detta, skit i honom" eller det verkar vara ett "inbakat"" medelande i vad han skrev. tyvärr så finner jag således detta relativt elakt.

//Stenberg

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ni kan ju ha som affärsidé att förmedla produkter och tjänster från andra UF-företag.

En webshop med alla aktuella UF-produkter och en slags förmedling för UF-tjänster.

Då behöver inte de som inte vill bygga någon egen hemsida och det blir lättare att få spridning på produkterna.

:tummenupp

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
vikto000 skrev:
Excellent ideé, från er sida. Och så att du kan vara lungn så kommer vi välja ett annat ekonomiskt område för marknaden, så att vi inte tar efter er på något sätt. Tack så jätte mycket! (Visste inte änns att man kunde göra sådant här) :)

Du får sno idéen hur mycket du vill (även om du inte är intresserad av den branschen). Vi hara bara en kund och letar inte efter fler då vi inte är intresserade av att lägga 1000% av vår fritid på detta. Det är så mycket annat som tar tid ändå....

Vi ställer ut på mässan i Norrköping imorgon. Får se hur det går. :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy