Ung man dog i mc-olycka

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Personer som tar andras prylar eller som inte visar någon hänsyn till andra i trafiken förtjänar straff men under inga som helst omständigheter förtjänar de att dö. Blir lite trött på dubbelmoralen i det här forumet där det varje gång som någon fått sin hoj stulen babblas det om att det skall slås ihjäl till höger och vänster och varje gång någon dör så är det jäkligt synd...

Det är bara att beklaga de fall då människor lär sig läxan på det absolut hårdaste sättet. Ingen pryl eller beteende kan motsvara värdet av ett människoliv.

RIP

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
HanneZ skrev:
2196971 Hur många har inte gjort ungdomsmisstag? Är det skitsamma att han dör bara för han snott en hoj? Jag blir mer ledsen av att sånna som han dör än att sånna som du dör. Det är fan så mycket bättre att sno hojar än att inte ha nån medmänsklighet.

Humm... Så om jag slår ihjäl någon så är det inga probs så länge det är ett ungdomsmisstag eller? Nej, man får stå för saker man gör oavsett ålder och jag önskar inte livet ur tjuvar men jag tänker då fan aldrig tycka synd om någon som snor saker och sedan gör illa sig/dör på kuppen, hade han inte snott saken så hade detta heller aldrig hänt..

Du får gärna önska livet ur mig men säg inte att jag inte har någon medmänsklighet, det har jag massor av till dom som förtjänar det men där finns inte tjuvar, folk som misshandlar och rånar människor.. Dom får aldrig min respekt eller medmänsklighet

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
reddevil skrev:
2197981 ... säg inte att jag inte har någon medmänsklighet, det har jag massor av till dom som förtjänar det ...

Måste man förtjäna medmänsklighet? Det tycker jag låter skevt.

Om man snor en cykel och blir påkörd av en bil och dör så är det rätt åt en men om man blir påkörd på sina egna cykel och dör så är det synd om en?

Om man sätter i halsen o dör om man snott ett tuggumi så får man skylla sig själv men om man köpt det så är det synd om en?

Vart går gränsen tycker du? När förtjänar man att dö för ett brott?'

njelger

Guest
Ni kanske skulle läsa detta igen innan ni skriker er hesa...

Mitt är mitt och ditt är ditt. Håller du inte med är du troligtvis en tjuv och då vill jag inte ens diskutera detta med dig.

HanneZ skrev:
Vart går gränsen tycker du? När förtjänar man att dö för ett brott?'

Sen är det väl en jäkla skillnad på "dödsstraff på hojstöld" och "arga katter får rivet skinn"....

HanneZ skrev:
Lustigt, jag har ingen medkänsla för när någon kör för fort mellan bilar o riskerar andra människors liv. Om dom jävlarna dör så firar jag med en kall öl.

jepp, också jävligt cynisk dvs bor i stackars våldtagna Spånga...

Last edited:

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
reddevil skrev:
2197981 Humm... Så om jag slår ihjäl någon så är det inga probs så länge det är ett ungdomsmisstag eller? Nej, man får stå för saker man gör oavsett ålder och jag önskar inte livet ur tjuvar men jag tänker då fan aldrig tycka synd om någon som snor saker och sedan gör illa sig/dör på kuppen, hade han inte snott saken så hade detta heller aldrig hänt..

Du får gärna önska livet ur mig men säg inte att jag inte har någon medmänsklighet, det har jag massor av till dom som förtjänar det men där finns inte tjuvar, folk som misshandlar och rånar människor.. Dom får aldrig min respekt eller medmänsklighet

Det är kul att du tycker mord och hojstöld ligger på samma nivå?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
HanneZ skrev:
2196971 Hur många har inte gjort ungdomsmisstag? Är det skitsamma att han dör bara för han snott en hoj? Jag blir mer ledsen av att sånna som han dör än att sånna som du dör. Det är fan så mycket bättre att sno hojar än att inte ha nån medmänsklighet.

Medmänsklighet kan man givetvis ha ändå även om den är villkorad. Inte speciellt konstigt eller ovanligt att många har svårt att känna sympati med hojtjuvar som kör som vettvillingar och sedan förolyckas.

/Olzki

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
måste nog vidarutveckla detta tror jag ;)

Man ska inte ta allt svart på vitt, menade inte att om man snor ett tuggummi och sedan sätter det i halsen att man förtjänar att dö..

Det med "mord" kanske var lite att ta i som jämförelse det medger jag men var går gränsen för dumt engångsmisstag innan det inte är okey?

Tycker bara att om man snor en bil/mc och sedan kör omkull/av vägen i flykten så känner jag ingen sympati, hade han inte snott den hade det aldrig hänt.. Exempel är den killen som snodde en bil förra veckan tror jag det var, han försökte köra ifrån polisen men körde av vägen istället och omkom, varför ska jag då tycka synd om honom för han gör medveten sånna "fel"?

Men personligen är jag så trött på all denna kriminalitet så jag spyr, under mina 24 år jag bott i villa så hade det aldrig hänt något inbrott och senaste året har 4 grannar fått inbrott, vi har fått 2 bilinbrott osv. är bara såååå trött på dessa människor som inte kan låta andras grejer vara.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Varje människa får själv stå för sina gärningar.

En människa som stjäl och begår brott är en människa som lever på andra och förtjänar därför inte respekt!

Att säga "det är ju bara pengar" visar på okunskap och oförståelse - en vanlig knegare kan ha jobbat åratal och sparat för att ha råd med sin motorcykel och när han då får den stulen så är det inte bara pengar utan även ett antal år av hans tid och LIV som stjäls...

Jag tycker det här landet tänker för mycket på tjuvar och kriminella och borde istället tänka mer på brottsoffret...

Jag känner ingen sorg för killen som körde ihjäl sig - däremot känner jag sorg för de två 13åriga tjejerna som råkade illa ut...

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
UltraMarine skrev:
2199787 Varje människa får själv stå för sina gärningar.

En människa som stjäl och begår brott är en människa som lever på andra och förtjänar därför inte respekt!

Att säga "det är ju bara pengar" visar på okunskap och oförståelse - en vanlig knegare kan ha jobbat åratal och sparat för att ha råd med sin motorcykel och när han då får den stulen så är det inte bara pengar utan även ett antal år av hans tid och LIV som stjäls...

Jag tycker det här landet tänker för mycket på tjuvar och kriminella och borde istället tänka mer på brottsoffret...

Jag känner ingen sorg för killen som körde ihjäl sig - däremot känner jag sorg för de två 13åriga tjejerna som råkade illa ut...

Håller med!

Tror du är bättre att formulera dig än mig ;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024