Ung Pogjävel som tänkte strypa en Ducati!

Johanlindgren

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
ingen
Tjenna! Finns säkert 1000 trådar om detta ämne men jag hittar ingenting!
Ung kille på 20 vårar som funderar på att köpa en ducati monster 796 och strypa den till 35kw. Frågar är ju då hur en sån går? kört med en 25kw eller 35 kw på körskolan och jag tycker den funkar helt okej, men den är ju byggd för detta. Om jag stryper en Ducce till samma effekt går den ungefär likadant eller som en säck potatis? Är det kanske bättre att köpa en hoj som har 35kw som standard?
MVH mej

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Vad du gör är att du letar rätt på en svensksåld 916 biposto -98, de har 35kw i regpappret original. Billig försäkring och en underbar hoj på alla sätt och vis. Var min förstahoj och räckte gott och väl med de 105hk jag hade på bakhjulet med den. Antar att du har A2 kort och därför du letar 35kw?

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Har kört 620 som var strypt och det fungerar faktiskt bättre än vad man kan tro.
Antar att det har göra med motorkaraktären samt konstruktionen. Visst du får svårt att
hänga med på motorvägen men små kurviga vägar är det inga problem och det är ju ändå
där det är roligast att köra hoj :D

Johanlindgren

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
ingen
tack för snabbt svar! Saken är ju den att jag har kärat ner mig lite i monstern. Ja jag har begränsat A2. Någon som har strypt sin hoj efter dom nya reglerna som kan de? MVH

Johanlindgren

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
ingen
Förstår att detta jag frågar nu är från hoj till hoj, men en hoj som är orginal 35kw och en hoj som är strypt till 35kw går ungefär lika eller? MVH

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Jag ströp ner min 1000 monster för någon månad sen fast till 25kwh. Den gick som en påse nötter, hela karaktären var borta, det dova mullriga ljudet, vridet ja hela charmen förutom utseendet helt enkelt.
Bluddrade och dog efter 110 km/h på 4an =/ Så så var det med det fast nu en s2r 1000 och ingen 796 såklart.

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Du kommer ju plocka bort strypningen efter 1 heldag ute i svängen, så se till att du får så mkt effekt som är möjligt efter :):yoparty

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Vet ej om det är ren otur eller inte, två vänner som kör strypt 35 kw vart kollade förra veckan, själv trodde jag de var tvungna att bänka hojen för att "lagligt" bevisa att den inte var strypt om de hade misstankar. Men det räcker tydligen med en provkörning, ingen hade plockat bort strypningen än så jag vet ej vad följden blir. Någon som har en aning?

Jag skulle kontakta ducati, vet att 696 går att strypa mer till 35 kw iaf. Ren gissning är väl att en ducati blir bajs ödig om man stryper ner den :s inte så speciellt rolig

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!