notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
En parallell till "Mc-förare öppnade kvinnas bildörr..."
Alltså en rubrik som säger en sak, och därpå följande text som i slutändan lämnar lämnar fler frågetecken än man ens visste att man förfogade över.
Ingressen ser ut så här:
Så, frågorna hopar sig.
Vare sig man ser det stora som i "Vaggeryds kommun" eller det lilla som i Skillingaryd - dom det hela tydligen utspelade sig i, så är det ändå så att man inte "uppehåller sig i närheten av E4" om man inte fått problem med bilen.
Ja, eller vill ge andra problem med bilen...
Vad har man "kastat ut på vägbanan"?
Var det verkligen bara "ett föremål"?
Kastades det mot vägbanan i första hand, eller försökte man träffa något annat först...?
Questions questions questions.
Som jag läser det hela har ett mycket värre brott begåtts än att trycka upp någon mot en vägg, men det skummas över i en bisats.
Jag minns när Danmark hade problem med stenkastning från broar nattetid.
Folk dog, folk blev allvarligt skadade.
Det var nervigt att köra genom Danmark då. Spana mot broarna, försöka se kontraster mot en dunkel natthimmel, byta körfält just innan varje bropassage, hoppas på att kunna haka på och ligga direkt bakom en långfärdsbuss så man åtminstone kunde logga 100.
Man är jävligt utsatt för stenkastning på MC, och "föremål på vägbanan" också, för den delen.
Är inte sabotaget mot vägsäkerheten det stora brottet här, och den handfasta tillsägelsen en naturlig reaktion på ett illdåd som kunde dödat?
Jag är den förste att hävda att man skall lösa lagfrågor den lagliga vägen, men när allmänheten upplever att polisen hela tiden är någon annanstans och är upptagna med... ...annat, och 112 SIS Alarm jobbar hårt på att deras svarstider skall likna de hos 11414, ja - då blir samhället sådant här.
Hade inte det varit något att skriva om...?
Man har nu skrivit anmälningar om "försök till misshandel" (stenkastning?)
och "ringa misshandel" (handfast tillsägelse?)
Vackert så.
Man skall inte bära sig åt på det viset, man skall inte försöka skapa rättvisa på egen hand. Det är fel. Två fel blir inte ett rätt.
Men, om samhället inte upplever att rätt saker prioriteras...? Vart är vi på väg då?
Japp, killarna på hoj gjorde fel.
Jag hade också kunnat gjort precis lika dant.
Alltså en rubrik som säger en sak, och därpå följande text som i slutändan lämnar lämnar fler frågetecken än man ens visste att man förfogade över.
Ingressen ser ut så här:
För att inte kopiera hela detta upphovsrättsskyddade alster så får ni kärnan här:Några ungdomar befann sig nära E4 i Vaggeryds kommun och hamnade i bråk med motorcyklister.
En ung pojke blev då upptryckt mot en vägg av en mc-förare.
Polisen har nu skrivit anmälningar om försök till misshandel och ringa misshandel.
Det visade sig senare under kvällen att det rörde sig om några ungdomar som i stället befunnit sig i närheten av E4 och kastat ett föremål på vägbanan.
Det upprörde flera motorcyklister och det blev bråk mellan dem och ungdomarna. En av pojkarna – som är i nedre tonåren – blev upptryckt mot en vägg av en mc-förare.
Så, frågorna hopar sig.
Vare sig man ser det stora som i "Vaggeryds kommun" eller det lilla som i Skillingaryd - dom det hela tydligen utspelade sig i, så är det ändå så att man inte "uppehåller sig i närheten av E4" om man inte fått problem med bilen.
Ja, eller vill ge andra problem med bilen...
Vad har man "kastat ut på vägbanan"?
Var det verkligen bara "ett föremål"?
Kastades det mot vägbanan i första hand, eller försökte man träffa något annat först...?
Questions questions questions.
Som jag läser det hela har ett mycket värre brott begåtts än att trycka upp någon mot en vägg, men det skummas över i en bisats.
Jag minns när Danmark hade problem med stenkastning från broar nattetid.
Folk dog, folk blev allvarligt skadade.
Stenkastning dödade kvinna i bil
En tysk kvinna miste livet och en annan blev allvarligt skadad när en bil med en familj träffades av en stor betongblock på en motorväg på Fyn i Danmark. Polise
www.aftonbladet.se
Det var nervigt att köra genom Danmark då. Spana mot broarna, försöka se kontraster mot en dunkel natthimmel, byta körfält just innan varje bropassage, hoppas på att kunna haka på och ligga direkt bakom en långfärdsbuss så man åtminstone kunde logga 100.
Man är jävligt utsatt för stenkastning på MC, och "föremål på vägbanan" också, för den delen.
Är inte sabotaget mot vägsäkerheten det stora brottet här, och den handfasta tillsägelsen en naturlig reaktion på ett illdåd som kunde dödat?
Jag är den förste att hävda att man skall lösa lagfrågor den lagliga vägen, men när allmänheten upplever att polisen hela tiden är någon annanstans och är upptagna med... ...annat, och 112 SIS Alarm jobbar hårt på att deras svarstider skall likna de hos 11414, ja - då blir samhället sådant här.
Hade inte det varit något att skriva om...?
Man har nu skrivit anmälningar om "försök till misshandel" (stenkastning?)
och "ringa misshandel" (handfast tillsägelse?)
Vackert så.
Man skall inte bära sig åt på det viset, man skall inte försöka skapa rättvisa på egen hand. Det är fel. Två fel blir inte ett rätt.
Men, om samhället inte upplever att rätt saker prioriteras...? Vart är vi på väg då?
Japp, killarna på hoj gjorde fel.
Jag hade också kunnat gjort precis lika dant.
Last edited: