Ungefärligt värde på en gsxr 600 -99 banhoj?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det verkar inte sannolikt, dock. Ett byte rakt av mot en XR500 känns iofs vettigt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
En 600-motor kostar 16000:- hos spinnin wheel, vilket gör 40000:- för en hel hoj. Det känns ju 5-10000 för dyrt iofs. Det går säkert att hitta billigare motorer också. Har man redan en kraschad 600 med hel motor är det ju enklare.

Tio för hojen, tio för en ny motor och femtusen för en genomgång av topp och ett nyttt set med lameller = knallfin budget-racer.

Att laga den rasade motorn är dyrt och att köpa en beggad motor ska gå att lösa en bra bit under SW's nivå. Och ¨å har du ju kvar en reservdelsmotor med låda, kammar och annat godis...

Räkna bakåt. I bra, körbart skick ska en sådan betinga 25-30 beroende på skick och delar. Personligen tycker jag att smärtgränsen ligger på 30, det är en bra hoj men den börjar bli gammal..

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Har själv ägt en -99 och var oerhört nöjd med den. Är man helt rökt på en dylik i Rookie 600? Jag menar: får en normalt begåvad amatörförare svårt att kvala in?

NEJ. Att kvala är iten omöjligt på något sätt och likaså är det inte hopplöst att vara med i toppen. Visst är det svårare men inte på något sätt hopplöst. Först ska man trots allt lära sig att köra och komma fram till om det är värt pengarna överhuvudtaget och då anser jag att hojar av den typen är helrätt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chrille skrev:
NEJ. Att kvala är iten omöjligt på något sätt och likaså är det inte hopplöst att vara med i toppen. Visst är det svårare men inte på något sätt hopplöst. Först ska man trots allt lära sig att köra och komma fram till om det är värt pengarna överhuvudtaget och då anser jag att hojar av den typen är helrätt.

Bra att veta. Tack för svar.

Någon som kan bedöma hur mycket lättare det är för en medelmåtta att köra R6 än GSX-R -99?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Bra att veta. Tack för svar.

Någon som kan bedöma hur mycket lättare det är för en medelmåtta att köra R6 än GSX-R -99?

Lite.
R6'an svänger lite lättare och har bättre gaffel. Effektmässigt så gick min std-gixxer med helsystem och bestyckning jämt med R6'or -99-00'or.

Som jag ser det så har Gixxern bättre bromsar, växellåda och hållbarhet än R6(som trots det verkar vara MYCKET driftsäker). I övrigt är nog R6 lite bättre i det mesta men det SKA den vara då de inte tillhör samma generation hojar.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...