Universal Slipon

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Tja!

Har hittat ett slipon som tydligen ska passa alla suzukimodeller, saken är den att man måste tillverka sitt eget mellanrör för att det ska funka. Nån som har erfarenhet av detta?
Kanske ska nämna att jag inte har hittat ett enda slipon för just min modell och därför tittar på detta alternativ. Tror ni man måste göra nåt mer eller är det bara att slänga på och köra? Tänker mappning mm...

Är nybörjare på mc så det skulle va gött med lite 'experttips' :)

Slänger med länken
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=3_8_341&products_id=3227
 
Det beror på hur din hoj är inställd från början. Ibland är det bara att köra o ibland behöver man höja nålarna nåt snäpp......
 
Släng bara på och kör, alltså du behöver inte trixa och bygga nåt jävla grenrör o.s.v.:tummenupp

Ok! Är det nån ljudmässig skillnad på ett rostfritt och ett i kolfiber, eller är det bara utseende..?
 
Last edited:
Ok! Är det nån ljudmässig skillnad på ett rostfritt och ett i kolfiber, eller är det bara utseende..?

Ett tränat öra kanske hör skillnad...jag gör det inte !:)

O det är ingen svår operation att höja nålarna. Om du kör på hög växel , lågt varv.. typ 50 km/h på femman-sexan , o motorn hackar/hugger lite , så är det läge att höja nålarna. Bort med tank , luftburk , lyft av trottellocken , ur med trottlarna o flytta ner clipset ett snäpp.
 
Ett tränat öra kanske hör skillnad...jag gör det inte !:)

O det är ingen svår operation att höja nålarna. Om du kör på hög växel , lågt varv.. typ 50 km/h på femman-sexan , o motorn hackar/hugger lite , så är det läge att höja nålarna. Bort med tank , luftburk , lyft av trottellocken , ur med trottlarna o flytta ner clipset ett snäpp.

OK! :tummenupp
Får kika lite på det...
 
Ett tränat öra kanske hör skillnad...jag gör det inte !:)

O det är ingen svår operation att höja nålarna. Om du kör på hög växel , lågt varv.. typ 50 km/h på femman-sexan , o motorn hackar/hugger lite , så är det läge att höja nålarna. Bort med tank , luftburk , lyft av trottellocken , ur med trottlarna o flytta ner clipset ett snäpp.

Låter nästan som jag skulle behöva göra detta.
Satte på ett slipon nydligen och har precis dom symptomen.
Vad e det för nålar som ska höjas då?
I förgasarna antar jag?

Clipset?
Sitter nån justering där alltså eller?
 
Låter nästan som jag skulle behöva göra detta.
Satte på ett slipon nydligen och har precis dom symptomen.
Vad e det för nålar som ska höjas då?
I förgasarna antar jag?

Clipset?
Sitter nån justering där alltså eller?

I förgasaren ja. DÄr gaswiren går ner, där ska du skruva loss o ta upp trottlarna. Från trottlarna hänger det nålar (1 nål/trottel) under som sitter "fast" med ett clips i svarvade spår. sänk det clipset med valfri tång så du HÖJER nålen.

Denna procedur gör du på varje nål i respektive förgasare.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top