Unna sig en upplevelse?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
I helgen såg jag Lamb Chop Rides "rapporter" från Triumph Adventure Experience Spain och blev sugen på att prova något liknande. Har någon här gjort något liknande och kan rekommendera en arrangör? Jag tänker mig att jag flyger till lämplig plats och får köra ett par dagar med folk som vet hur man gör.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
I helgen såg jag Lamb Chop Rides "rapporter" från Triumph Adventure Experience Spain och blev sugen på att prova något liknande. Har någon här gjort något liknande och kan rekommendera en arrangör? Jag tänker mig att jag flyger till lämplig plats och får köra ett par dagar med folk som vet hur man gör.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Carlbarks motor har väll ett gäng BMW cyklar i Spanien som dom har paket resor med

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Verkar vara roligt under lågsäsong för den som har deg. Lite synd att man verkar behöva boka braaaa långt i förväg.

Enda nackdelen jag kan komma på är att man åker med flertalet främlingar, som man antagligen inte tycker om.... Men det är jag det...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag skall leta fram länken, men jag har flera vänner som regelbundet åker med Guide i Marocko. Allt från sanddyner till kostigar, helpension, bra hojar och supportbil. 10 dagar och ca. 30' för allt utom flyg.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Man kan ju se till att få med sig någon man gillar, så är man i alla fall två mot resten.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Förstår inte riktigt problemet med medresenärer....
  • Den intressanta delen av resan är hojåkandet - då kan man skita i hur resten av gruppen är som personer
  • Gemensamma måltider - sitt på ett hörn, lyssna in och börja konversera den som är intressant
  • Finns ingen sådan - läs en bok eller lyssna på musik/talbok under "ledig tid"
  • Världen är full av trevliga o intressanta personer men även av jobbiga typer. Chansen är ganska stor att någon/några på resan är av den första kategorin - grundintresset måste ändå vara lika - annars åker man inte på en sådan resa.
Har rest ganska mycket både privat o i jobbet, tycker nog att jag lärt känna fler trevliga människor än otrevliga.
Den jobbiga kategorin har varit högljudda o skrytsamma amerikaner med mycket pengar (företrädesvis "New Yorkers" enligt annan medresenär) och ryssar (också med för mycket pengar) som börjar dagen med en flaska brännvin - bara råkat på dessa vid två tillfällen, resten har varit allt från anonyma till intressanta och trevliga.
F-n försök vara lite positiva istället!!!
1696604132667.png

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tyvärr har jag ingen i omgivningen som har möjlighet att ta sig råd med en sån här sak. De flesta har ungar och jobb som påverkar fritiden.

Jag har rest ganska mycket på egen hand, men är lite osäker på min förmåga att köra på löst underlag. Annars skulle man kunna hyra en mc och åka runt på måfå.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Verkar vara roligt under lågsäsong för den som har deg. Lite synd att man verkar behöva boka braaaa långt i förväg.

Enda nackdelen jag kan komma på är att man åker med flertalet främlingar, som man antagligen inte tycker om.... Men det är jag det...
Har åkt på flera resor med SMC och det har aldrig
varit problem med övriga deltagare.
Men har man svårt att anpassa sig ska man nog vara hemma.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Tyvärr har jag ingen i omgivningen som har möjlighet att ta sig råd med en sån här sak. De flesta har ungar och jobb som påverkar fritiden.

Jag har rest ganska mycket på egen hand, men är lite osäker på min förmåga att köra på löst underlag. Annars skulle man kunna hyra en mc och åka runt på måfå.
Gick själv en Touratech-kurs för några år sedan - riktigt bra. Är du sugen så skulle jag kontakta Ride Nordic och höra med dem lite grann om vilken erfarenhet som krävs osv. Ett företag som anordnar denna typ av resor har knappast något intresse av att "lura med" någon deltagare som inte grejar att följa resten av gruppen, de är tvungna att anpassa svårigheten så att alla klarar att komma fram till dagsmålet

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka