Uppäten hoj av råttor

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Hej,jag undrar om någon har varit med om något liknande,jag har min hoj hos min kompis i hans garage,den har varit där i 3 månader.Igår när jag skulle kolla på hojen ser man att den är duktigt skadad,polarens Sp1-a också.På min R6a åt de up halva hastighetsmätaren,hantag,sadel,toppkåpa mm.På Sp1an panelen är borta,knappen som man stänger av är borta,30% av sidokåpan är borta,hela under kutsen är borta,el system mm.Någon som vet priser på dessa delar?Det viktigaste är panelen och på/av knappen på hantaget.Någon som vet vilken färgkod sp1 har(den röda).Nu måste jag sticka o köpa lite gift it`s payback time
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Vafan, matar ni inte husdjuren??
Inte konstigt att de käkar på bikes om de
inte får nån mat :D
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Finns en liten bra sak som skickar ut ultraljud (eller kanske var infraljud) som råttor/möss inte tycker om. Bara å sätta upp en i garaget så håller de sig borta. Se till att köpa en med varierande frekvens (eller ton kanske det var), annars vänjer de sig så småningom vid ljudet och störs inte av det. Kommer dock inte ihåg vad de heter, men bör finnas på clas ohlson eller liknande.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ledsen men ni bor i Landskrona Ett riktigt råtthål ! :hihi

Helt otroligt!
Hastighetsmätaren osv blir nog en tråkigt dyr historia såvida du/ni inte kan hitta nåt på mc skroten eller ebay ?
Även elsystemet blir en kabelhärva att lösa.

Gift och lite ostbitar , ni har varit för snåla med tillgång till riktig föda.

ANTICIMEX :tummenupp
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Bilder Bilder!!!! :rofl

Låter helt vansinnigt :va
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Finns en liten bra sak som skickar ut ultraljud (eller kanske var infraljud) som råttor/möss inte tycker om. Bara å sätta upp en i garaget så håller de sig borta. Se till att köpa en med varierande frekvens (eller ton kanske det var), annars vänjer de sig så småningom vid ljudet och störs inte av det. Kommer dock inte ihåg vad de heter, men bör finnas på clas ohlson eller liknande.

Vad är det för fel på gift? Är du en sån där militant djurrättsaktivist? :D
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Håller med föregående talare, vi behöver bilder
:D

Kan bli knepigt försäkringsärende, är ju knappast skadegörelse eftersom djuren inte är en juridisk person.
Är du säker på att det är råttor? kan ju vara möss:tummenupp
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Låter väldigt märkligt, hastighetsmätare är ju inte direkt billiga att ersätta.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Polarens hoj blev musmat oxå... De åt i stort sett upp hela elsystemet på hans ZX10:a... Dessutom hade de byggt bo i hans akra helsystem...

De var riktigt kul att starta hojen efter en svindyr reparation... bara flög mus lort och skräp ur akrat.. :D
 

Dr.Bike

Guest
Inte var dag man ser en hoj uppbyggd av råttor... ;)
Men fasen vad trist!
Det får en att vilja springa hem och lägga Warfarin även i garaget!
Har bara haft det på kattvindarna i bostadshuset hittills! :skrämd
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Vad är det för fel på gift? Är du en sån där militant djurrättsaktivist? :D

Nej nej föfan, liten pipande dosa (som jag inte kan höra) är bara ett effektivt sätt att hålla dem borta. Det blir inget kladd heller som efter fällorna :tummenupp

Ett litet förtydligande:
Hittade ett råtthål förut som jag placerade en bur över, hällde vatten i hålet och slog ihjäl den jäveln när den kom upp. Det fungerade också bra, men kan ju bli lite tidsödande.
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Ursäkta mig men nu har ni fått varsin Rat bike:hihi
Förlåt jag var tvungen....

Om det är råttor som orsakar skadan borde det gå under hemförsäkringen om jag inte är ute å cyklar helt....
 

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Kinna
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
En bur som stänger in fanskapet, lite käk.. Efter lyckad jakt, en sprayflaska och en tändare :brinnerup Lita på bönnerna :hihi
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Finns en liten bra sak som skickar ut ultraljud (eller kanske var infraljud) som råttor/möss inte tycker om. Bara å sätta upp en i garaget så håller de sig borta. Se till att köpa en med varierande frekvens (eller ton kanske det var), annars vänjer de sig så småningom vid ljudet och störs inte av det. Kommer dock inte ihåg vad de heter, men bör finnas på clas ohlson eller liknande.

Råttorna åt ju upp hojarna! Det där är ju för schysst, ända rätta är ju att ge tillbaka med samma medicin, ät upp råttorna! :D
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Vore intressant att få veta hur försäkringsärendet reds ut som sagt. Har möss till och från på landet. Har dock aldrig varit någon mus och knaprat på min gamla 125:a som stått där i alla år. Dock så har dom ätit upp merparten av en gammal hjälm och några skydd/handskar jag hade till min gamla cross. Tråkig läsning, låter dyrt.
 

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Ort
nogul
Hoj
såååå
Garageförsäkring?

"Viltolycka" kanske? :hihi

Det kommer garanterat gå på garageförsäkringen under rubriken Skadegörelse om den nu är avställd, måste dock säga att det inte var dag man
hör att någon fått sin hoj slaktat av möss/råttor :va
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top