Uppäten hoj av råttor

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Har länge tänkt köpa en sån här till hobbybilen som står i ett kallgarage om vintern. Den har dock klarat sig hittills, men efter att ha läst den här tråden så blir det inköp nu, har ändå en skarvdosa under bilen för ström till C-tekladdaren som står inkopplad hela vintern.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20673177

Den där funkar lika bra som om du slänger upp en bild av Maud Olofsson i garaget.
Råttgift/fälla är det enda som funkar.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag hade en luftkyld Citroen en gång för hundra år sedan, i vilken nån eller flera rådisar byggde bo i luftkanalen till kupéluften. Så varje gång den startades fick man en liten kaskad med konfetti i nyllet. Sedan flyttade kräket in i en av mina gummistövlar som låg i skuffen. Höll på att bli råttmos en gång då jag skulle byta dojjor. Dom är inte blyga , de där djur-djävlarna!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den där funkar lika bra som om du slänger upp en bild av Maud Olofsson i garaget.
Råttgift/fälla är det enda som funkar.

Jag handlade inte den utan jag köpte den som Ozeo tipsade mig om i inlägg #52. Den gick på 530:- nånting får hoppas den funkar lika bra för mig som för Ozeos kompis.

Fällor är inge bra då det är en hobbybil som jag normalt bara tittar till ngn gång i månaden om vintern där den står i sitt kallgarage.
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag handlade inte den utan jag köpte den som Ozeo tipsade mig om i inlägg #52. Den gick på 530:- nånting får hoppas den funkar lika bra för mig som för Ozeos kompis.

Fällor är inge bra då det är en hobbybil som jag normalt bara tittar till ngn gång i månaden om vintern där den står i sitt kallgarage.

har en sån själv.
vet massa folk som har problem med dom, bla grannarna. har inte sett en enda ännu. vår katt bruka reagera när dom kommer in under diskbänken men hon har inte rört en min sen vi köpte den. 3 fällor där som jag fånga en om dagen ett tag men ingen har vart där heller sen den inköptes..
:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
har en sån själv.
vet massa folk som har problem med dom, bla grannarna. har inte sett en enda ännu. vår katt bruka reagera när dom kommer in under diskbänken men hon har inte rört en min sen vi köpte den. 3 fällor där som jag fånga en om dagen ett tag men ingen har vart där heller sen den inköptes..
:tummenupp

Det låter ju bra. Mössen har inte ställt till några problem på min bil än, men jag har sett spår av dom i garaget där den står avställd om vintrarna. Så det är nog lika bra att ha en sån där sändare i samma skarvdosa som matar underhållsladdaren. Då borde min bil bli lite jobbigare för dem att ge sig på om de skulle få lust.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Enriskvistar och några vitlökar funkar bra. Tror det är doften dom små rackarna inte gillar.

Annars kan man rigga en hink, till hälften fylld med vatten, och spänna en svart sopsäck över. Se till att det är tight på ovansidan. Skär ett kryss i plasten. Rigga en tråd/lina/snöre med en ostbit i så att den hänger 1-2 cm ovanför centrum av hinken, där Ni skurit krysset. Lägg sedan upp en "landgång" plankbit eller liknande, mot hinken så att rådisarna kan komma upp.

Taskig fälla eftersom dom dör drunkningsdöden....


hahha bäst ever!!:D
detdär borde provas bara för att kolla om det funkar bra.:tummenupp
 

Burran

gillar orangssht
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Newmill
Hoj
KTM 660 SMC, KTM 350 SX
:5sure Som sagt tidigare, denna tråd är värdelös utan bilder
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Läste nånstans att om man lägger nån frukt i garaget och den inte blir uppäten så finns det inte heller några råttor/möss i garaget.

Är det inte så att om de inte finns så lär dom små gnagarna komma om man lägger mat som lockbete? :va
 

Bukkake Girl

Bannad
Gick med
11 Aug 2007
Ort
Jag har bott vid en landsväg
Hoj
Ducati 2009 1198S
Haha, det är ju en riktigt rolig tråd.
Ja så går det när man köper japs-skit.

Möss och råttor äter inte svavelvulkat gummi, härdplaster eller metaller, men köper man motorcyklar som är uppbyggda av återvunna gymnastikskor så får man väl skylla sig själv!
Termoplastiska elastomerer och peroxidvulkat silikongummi är som ett dukat salladsbord för gnagare.

Så Jörgen, du behöver inte vara orolig för din gamla W123, det enda ätbara i den är en gammal kvarglömd smörgås under baksätet om det finns något.
Det var väl förresten en diesel, så elsystemet består väl inte av mer än , tja fem kablar?:hihi
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Här är lösningen på problemet!

python.jpg



Hoppas det hela ordnar sig!
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ekollon i motorrumet :va vad har du det till e det nogot ful meck eller

LOL :D :D

//Robin

Ja det var så jag upptäckte det, på en av rambalkarna i det annars rena motorrummet upptäckte jag resterna av ett ekollon. :mad: Jag fattade inte hur det kommit dit, men sedan såg jag musspillning och insåg då att musen hade släpat dit sitt fynd och kalasat i motorrummet. :D

Det står stora ekar utanför garaget och marken är där täckt av ekollon.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top