John skrev:Tja.
Hur uppdaterar man BIOS? Superpojken här på forumet har problem, och behöver uppdatera BIOS, enligt nån online-faq. Hur gör man det?
Hur uppdaterar man BIOS? Superpojken här på forumet har problem, och behöver uppdatera BIOS, enligt nån online-faq. Hur gör man det?
Superpojken skrev:Tja!
tack för förslagen, men det hela låter lite riskabelt, vill ju inte ställa till med oreda i BIOS.
Grejen var ju den, att jag skulle trycka i lite mer ram minne i min gamla aptiva.. men den uppfattade 128mb kort som ett 64mb kort. Då fick jag förslaget att uppdatera BIOS.. nån som vet nått enklare (mindre riskabelt) knep för att få det att funka??
Superpojken skrev:hmm..
har iofs inte provat dom i en annan dator men det är tre minneskort det skulle vara fel på i sådana fall.. har tre 128mb minnen i, men enligt datorn är det 192mb i.
det tycker jag är lite skumt, okej om korten inte alls funkade, det kan man ju ta.. kan ju vara att min dator inte "känner igen" korten eller nått sånt.. men när den hittar halva korten blir man ju bara irriterad!
Superpojken skrev:jupp, började med två, (som var mina, sen var det 2 andra som var tänkta till John men han hade SIMM inte DIMM ) sen snodde jag ett annat å stoppade i, samma grej... uppfattade minnet som 64. Sen stoppade jag i tre stycken och där är jag nu.
Ichnoz skrev:Du är säker på att dem inte är 64 megs då
Finns verkligen 128 megs DIMM
Superpojken skrev:säker kan man ju aldrig vara när det gäller datorer
men jag är hyffsat säker.. det står till och med på korten med liten text att det är 128mb
finns en hel del 128mb DIMM kort
kolla på http://www.dustin.se/
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy