Uppdatera Dainese-västen eller inte?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!!

Det är så att jag tänkte uppgradera mitt ryggskydd till en nyare modell. Saken är den att fiman vägrar att beställa hem ett ryggskydd så jag kan testa det (dem kräver att man köper det!). Är lite osäker hur den nya varianten sitter under stället så man vill ju givetvis prova innan man köper. Sedan vill jag höra era åsikter också!

I nuläget har jag denna och är verkligen super-nöjd:
1_giletWave_m.jpg

Såhär ser den nyare varianten ut. Dvs den har uppdaterats med kraftigare bröst-plattor samt plattor för skulderbladen. Sen till det lite mera intressanta. Den har även ett stöd/skydd för nacken. Frågan är nu hur pass bra denna varianten är i förhållande till den jag redan har. :va
attachment.php

attachment.php

Hjälp mig på traven..är ni bussiga!!!

//KaliZ

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag har samma väst som du har nu.
Mina tankar här hur som helst att jag behåller den någon säsong eller två till. Det känns fortfarande som att den är säkrare än mycket annat som erbjuds.

Sen känns nackstöden som en väldigt ny teknik, det kommer antagligen utvecklas fort när det gäller säkerhet och komfort under de närmsta åren.

Men visst, badar du i pengar så byt :)

SpaceCowboy

Magister
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Hyosung Comet 650GT -04
Jag tänkte själv köra på en sån väst. Men enda stället jag hittat där man kan beställa den är Lelles MC. Nån som har koll på om någon annan har den också? Skulle vara bra om man kunde prova innan också ;)
Men antar jag att är en typisk medium, precis som i allt annat. (182cm och ca 75kg)

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Har den västen wawe 2 neck super schönnn sitter som ett smäck och bra ventilation.När det gäller nackskyddet så är det så in i ******** stelt så det går inte att vrida sig till höger eller vänster, som ju är viktigt när man gör filbyte och ska kolla döda vinkeln:D

Skulle jag köpa den för skulderblads skyddet så okej, men inget annat.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag kör med Dainese Wave Safety-Jacket. Jag valde att inte ta varianten med nackskyddet eftersom den hamnar så att det blir svårare att vrida på huvudet. Inte så bra om man inte kan kolla i döda vinkeln när man ligger i köer och ska byta fil. Det kändes farligare att hämma möjligheterna att se sig för än det skydd nackkragen kan tänkas ge. Det finns fler som tänker likadant också.

Har du inte slitit ut den du har så kan du nog med gott samvete köra med den ett tag till. Den ska ju fortfarande ge ett fullgott skydd. Badar du i pengar eller absolut vill ha det senaste så är det väl bara att tjöpa.

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Hoppar in med en relaterad fråga. Hur länge kan man ha ryggskydd? Plast har ju en tendens att bli gammalt :rolleyes:
Någon som har någon klok tanke i frågan?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag köpte en A-stars track vest. Sitter brutalt skönt, verkar skydda bra samt att den fyller ut stället lite. Sånt behövs om man är lång utan att vara tjock.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tackar för svaren.. då lägger jag inte mera energi på att leta reda på den. Västen jag har nu är i nyskick.. och jag är som sagt var nöjd!!

//KaliZ

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...