Har läst om folk som haft stora problem med programvaror som inte funkat efteråt, drivrutiner som krånglar m.m.
Om man ens lyckas installera det. På min ena dator gick det helt smärtfritt. Bara att köra igång och låta den tugga sig igenom installationen och allt har fungerat bra efteråt (bärbar dator med det mesta helt original).
Den andra är dock en annan historia... (stationär bygd av ihopplockade delar och uppgraderad i omgångar)
Första problemet var att jag fick meddelandet "det gick inte att uppdatera partitionen som är reserverad av systemet". Alltså den lilla på ca 100mb som skapas automatiskt var knökfull. Och den var inte så lätt att gå in och ändra i heller, på grund av att mitt administratörskonto blivit korrumperat eller något. Vilket slutade med att jag bootade från en usb-sticka med linux och kunde röja lite mer obehindrat. Så nu har jag istället stött på nya spännande problem med installationen som jag försöker lösa.
Mitt i allt så har jag även bytt nätverkskort för att det gamla var både instabilt och långsamt. Och i det bytet upptäcker jag en liten knapp på moderkortet. Som visar sig vara anledningen till att jag haft problem med att min nya SSD-disk har varit ungefär lika långsam som den gamla mekaniska. För moderkortet vill tydligen inte köra både USB3 och SATA 6Gb/s samtidigt. Utan med den knappen får man välja antingen det ena eller det andra
Och det upptäckte jag efter att jag köpt en USB3-sticka att installera ifrån istället för att sitta och ladda ner vid varje försök...