Uppdaterad hondaförsäkring...

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Det verkar som om If och honda har ändrat på märkesförsäkringen. De nya premierna börjar gälla 060201. Så det verkar som om jag (25 år ung) kan försäkra en ny Hornet 900 jävligt billigt med "låga" självrisker, till skillnad från det förra avtalet... Så e det ingen som har en 900 Hornet till salu så åker jag och köper en ny nästa vecka :yoparty

Hoppas vi ses i morgon på mässan

http://www.hondamc.com/homc/templates/Page____5379.aspx

Last edited:

Dainese Dennis

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Tvåhjuling
BridgeMill skrev:
Det verkar som om If och honda har ändrat på märkesförsäkringen. De nya premierna börjar gälla 060201. Så det verkar som om jag (25 år ung) kan försäkra en ny Hornet 900 jävligt billigt med "låga" självrisker, till skillnad från det förra avtalet... Så e det ingen som har en 900 Hornet till salu så åker jag och köper en ny nästa vecka :yoparty

Hoppas vi ses i morgon på mässan

Vart har du läst det? Gäller det bara street1,2,3 eller har sport hojjarna också blivit billigare?

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Dainese Dennis skrev:
Vart har du läst det? Gäller det bara street1,2,3 eller har sport hojjarna också blivit billigare?

Sport klassen blev väl något dyrare för de nyare hojarna. Jag vet att jag skulle få betala nästan 10 000:- för en 900 Hornet och nu efter den förste så blir premien 4500 och innan ville dom ha 25 000 i själrisk¨på vagnskada, men det är väl lika bra att ringa If och kolla innan man blir att för glad...

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
BridgeMill skrev:
Sport klassen blev väl något dyrare för de nyare hojarna. Jag vet att jag skulle få betala nästan 10 000:- för en 900 Hornet och nu efter den förste så blir premien 4500 och innan ville dom ha 25 000 i själrisk¨på vagnskada, men det är väl lika bra att ringa If och kolla innan man blir att för glad...

Du tror inte att den kommer att hamna som street 3?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BridgeMill skrev:
Det är inte så att du nyss fyllt 25? Då halveras väl premien, näst intill i alla fall.

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
TomTen6 skrev:
Du tror inte att den kommer att hamna som street 3?

Naj tror inte det, kolla det (på honda hemsida iof) men i den tekniska informationen för 900 Hor´net står det fortfarande klass Street 2

http://www.hondamc.com/homc/templates/Model.aspx?id=2749 :fakta

yonsson skrev:
Det är inte så att du nyss fyllt 25? Då halveras väl premien, näst intill i alla fall.

Jo det har jag men jag kollade bara på hondas sida vad försäkringen skulle kosta mig, om jag var över 25, vilket jag ju är.

Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Var är det man via regnummer kan kolla vilken klass man tillhör? Misstänker starkt att min X11 tillhör street 3, men jag vill ändå kolla.

Edit. Hittade det. Och som jag trodde, det bidde street 3 för min del.

Last edited:

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
go självrisk på sporthojar :gnissla 15000:- på stöld o 25000:- på vagnskada ha ha känns ju fördelaktigt

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
12800:- påen firestorm 24bast i centrala GBG.. tja inte så illa pinkat, dte är vad jag pröjsade i halvförsäkring 03... dock verkar man ju inte kunna ställa av hojen när dte inte är sesong vilket är ett minus :(

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Var hittar ni dessa uppgifter? På hondamc.se vill de ha lösenord :3freak för att gå in på försäkringssidan, hos if hittar jag endast en pdf med priser för 2005.

Jag som köpte en Hornet 600 istället för 900 just för premien :huvet .

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Fredr28 skrev:
Var hittar ni dessa uppgifter? På hondamc.se vill de ha lösenord :3freak för att gå in på försäkringssidan, hos if hittar jag endast en pdf med priser för 2005.
Har du inte läst tråden :confused:
https://sec.if.se/ifnt2/vehiclecollectionWebSite/Default.aspx?Marke=HO

Fredr28 skrev:
Jag som köpte en Hornet 600 istället för 900 just för premien :huvet .
Ja, då har du ju gjort rätt.

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
CBR 1000 RR -04
Av det jag kan se (har iofs bara kollat sport**) så handlar detta om en höjning. De sviniga självriskerna är lika sviniga efter 060201, men man får betala mer premie. Klotning nr 1= 25000:-, klotning nr 2, 50000:-. :3freak

/a.

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Stuff skrev:

Jo, jag gick in på www.hondamc.se och klickade på länken längst ned där det är en stor banner med Hondaförsäkringar/IF, där vill de ha lösenord numera? Men som sagt denna länk verkar fungera.

När jag valde mellan 600:a och 900:a (för ca 6 veckor sedan) så var skillnaden mycket större i hel/hel än vad det är nu. Men men, höjningen för 600:an är ju inte så stor.

EDIT:

Ehhh, Hornet 600 är klassad som Street2 enligt IF :4skrika

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Honda försäkringen är ett skämt om man åker sporthoj... Ifs egna försäkring är ju mycke billigare! betalar ca 9k/år halv försäkring sommar och garage vinter... och med en human självrisk på stölden... har för mig att helförsäkringen ( som det blir till sommaren) kosta runt 2k/ månad sen ligger garage på 150.- / månad

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln