Uppdatering ang. mitt ryggproblem

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
ja som de flesta vet så har jag under sommaren lidigt av ryggproblem.
gått på feta tabletter mm.... :3freak

Nu har jag fått svar på min senast och mest trovärdiga skiktröntgen(stavning)

Den lyder:

Diskbråck på 3 ställen :yoparty

kan förklara varför det har smärtat endel :hihi

så mitt tidigare utalande om att snabbast möjligt ta Fallskärms cert föll väl nu i gropen ordentligt.
(vid närmare eftertanke skulle jag nog fan inte hoppat tandem heller)

hojåkandet fortsätter jag med iallafall
och vintertid kommer jag väl färdas någorlunda kungligt i min nyinskaffade vinterbil BMW 530i :yoparty (retar alltid ngn :hihi )

PS. OPEL CORSA 1.4i -92 TILL SALU 5000:-

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
mjäk..fixa o fixa..
om dom anser det vara allvarligt nog för operation finns det chans för 99% tillfrisknad,det hade ju varit att föredra.
tyvärr är det sällsynt att detta inträffar..
ibland krävs det både 2 o 3 operationer och fortfarande så är man inte helt återställd

om inte så kan jag se fram imot flera års sjukgymnastik och ännu mer värktabletter :3freak

varför/hur:
tja säg det..sjukgymnasten påstår att det är förslitnings skador(jag är 28år :4skrika ) så jag har svårt att hålla med.
iofs har jag ett tungt jobb (bussmekaniker) men jag brukar inte lyfta mer än 80-100kg (dock inte på ett tag).

Vi får väl se vad som händer med detta..jag informerar er fortlöpande.

Det som retar mig mest med allt detta är just att min fallskärms licens ser ut att utebli :huvet

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Easy_Mike skrev:
...Det som retar mig mest med allt detta är just att min fallskärms licens ser ut att utebli :huvet

Stackars dig.. då får du hålla dig till sex istället..

lider verkligen med dig.. :pannkyss

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Easy_Mike skrev:
iofs har jag ett tungt jobb (bussmekaniker) men jag brukar inte lyfta mer än 80-100kg (dock inte på ett tag).

Tråkigt fördig hoppas du blir någorlunda bra iaf..

Kan säkert vara förslitning ... räcker fan med 20-40 kg för att få förslitningsskador om man lyfter fel under långtid..

ja på dom så du får dinna operationer .. kan ju inte gå och knappra piller rästen av ditt liv,,

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Nix, såld
Du e för go Johan, cyklar härifrån kl4 bra iordning :dricka sen ser man att du har lagt ett inlägg 06.50 nu idag.
svårt å söva?????? eller d bara snurrar när du lägger daj ner.

Over and out...........

Btw, hoppas dina ryggproblems blir bättre Mike.

//Jösse

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Knäckehäxan skrev:
Du e för go Johan, cyklar härifrån kl4 bra iordning :dricka sen ser man att du har lagt ett inlägg 06.50 nu idag.
svårt å söva?????? eller d bara snurrar när du lägger daj ner.

Over and out...........

Btw, hoppas dina ryggproblems blir bättre Mike.

//Jösse
Först fick man ta och se till så RogerR kom hem utan och vurpa nå mera. Sedan bjöd hans granne in på bira....... och nu får jag inte köra än .......

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Easy_Mike skrev:
mjäk..fixa o fixa..
om dom anser det vara allvarligt nog för operation finns det chans för 99% tillfrisknad,det hade ju varit att föredra.
tyvärr är det sällsynt att detta inträffar..
ibland krävs det både 2 o 3 operationer och fortfarande så är man inte helt återställd

om inte så kan jag se fram imot flera års sjukgymnastik och ännu mer värktabletter :3freak

varför/hur:
tja säg det..sjukgymnasten påstår att det är förslitnings skador(jag är 28år :4skrika ) så jag har svårt att hålla med.

Vi får väl se vad som händer med detta..jag informerar er fortlöpande.

Det som retar mig mest med allt detta är just att min fallskärms licens ser ut att utebli :huvet

ge aldrig upp, jag har själv två stycken diskbrock. de läker av sig själv, men det tar många år och då gäller det att du inte slår upp skadan under tiden. styrketräninng kommer att bli din bästa vän. när jag började grät man av smärta, men utan den hade jag varit kryppling idag. känner mest bara ett molande nu för tiden, men visst ibland kan det kännas ganslka kraftigt, framför allt om man gör en rörelse som inte är kontrollerad. rörelse är oxå viktig. glöm att du kan vila dig frisk. kan du gå fem meter så gör det, kan du gå 5 kilometer så gör det så ofta du kan. all rörelse stärker kotpelaren, mycket muskler hjälper oxå till med detta. drick oxå mycket vatten, detta gör att kotpelaren inte sjunker ihop så mycket under en dag. skicka pm om du vill veta mer.

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
954rr crf 450 HM
GIXxXER skrev:
ge aldrig upp, jag har själv två stycken diskbrock. de läker av sig själv, men det tar många år och då gäller det att du inte slår upp skadan under tiden. styrketräninng kommer att bli din bästa vän. när jag började grät man av smärta, men utan den hade jag varit kryppling idag. känner mest bara ett molande nu för tiden, men visst ibland kan det kännas ganslka kraftigt, framför allt om man gör en rörelse som inte är kontrollerad. rörelse är oxå viktig. glöm att du kan vila dig frisk. kan du gå fem meter så gör det, kan du gå 5 kilometer så gör det så ofta du kan. all rörelse stärker kotpelaren, mycket muskler hjälper oxå till med detta. drick oxå mycket vatten, detta gör att kotpelaren inte sjunker ihop så mycket under en dag. skicka pm om du vill veta mer.
:kocko :kocko :kocko :7peta har en disk pajat så har den pajat. Vet själv för ja har haft det å blivit opererad. Som att gemföra med en stötdämpare, har den pajat så e de bara å köra lite lugnt ett tag så funkar den snart igen :huvet
Blev opererad i februari 92, december samma år gick ja jsm i brottning :banana har aldrig haft problem med ryggen efter operationen.

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
VM i trådlyft :yoparty

fick besked när jag ska till ortopeden..
OM 8 MÅNADER :huvet :kocko :3freak

skulle till läkaren för utvärdering imorgon..
HON ÄR SJUK!!!! NY TID I NOVEMBER!!! :huvet :kocko :mad: :4skrika :3freak

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Easy_Mike skrev:
VM i trådlyft :yoparty

fick besked när jag ska till ortopeden..
OM 8 MÅNADER :huvet :kocko :3freak

skulle till läkaren för utvärdering imorgon..
HON ÄR SJUK!!!! NY TID I NOVEMBER!!! :huvet :kocko :mad: :4skrika :3freak

så är det inom vården nu. :huvet

jag klotade 27 juli 2004.
blev kontaktad av FB i skiftet juni/juli 2005 om hur jag mådde.
och eftersom jag FORTFARANDE ha ont i ryggen (stel som en pinne på mornarna) så ville dom att jag skulle kontakta läkare & få en invaliditetsbdömning... o när e den då ? jo den 8 November.
snacka om väntetider

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Idag skall man vara fullt frisk för att vara sjuk,tyvärr är det så med vården.

Och är du ändå sjuk så måste man ta tag i allt själv,ta reda på sina rättigheter och skyldigheter....tyvärr :(

Har du varit inlagd på sjukhuset (trots att det kan ha varit allvarligt) och är utskriven så sker där inte mycket till uppföljning,även det måste du ta tag i själv om du har nån krämpa över sen incidenten.
Då blir man slussad till sin privatläkare,företagsläkare osv

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...