Uppdatering av SH

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tack! :rodnar Såna här ord av uppskattning om min "skapelse" är det som får mig att vilja fortsätta ge ut SH som en gratis service, 3e året nu. Jag har förstått nu vad SH faktiskt ger det svenska motorcykelsamhället när det kommer till informativitet och underhållning (utöver vissa spam/moralsyndares inlägg). Jag har fått en del PM om hur relationer har skapats genom sajten och det verkligen rör mig att "jag" skapat förhållanden. Önskar väl bara att jag själv hittar en vacker dam snart.

God forsättning!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Swedie du är KUNG!

Du vet det va?

och varför jag inte tyckte din logga passar för ett sporthojsforum, är för att den är för gullig... :D Men det är nog som du säger, den har fått själ... :tummenupp

Last edited:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
jag vill ha:
[ Annonser ] [ Butiken ] [ Bildarkivet ] [ Forumet ] [ Min Profil ] [ Chatta ] [ Sök Info ] [ Sök Medlem ] [ Registrera Dig ] [ Kontakta SH ]

Där det var förut, annars God Game ;)

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Halloj där!

Ett litet förslag:
Förstasidans listning av de nyaste trådarna har ToolTip (vet inte vad det heter i php), dvs gul ruta som hoppar upp när man håller musen över länken.
Den innehåller (om jag minns rätt) info om vem som gjorde senaste inlägget samt lite om vad som inleder tråden.
Kan man kanske tänka sig att ToolTip:en dessutom visar ex vis:
*Vem som startade tråden.
*I vilket forum finns tråden (mycket bra funktion eftersom en del trådar rubriksätts som kyss mig i arschlet).
*Kanske några rader ur senaste inlägget förutom det första.

Ett till förslag:
När man klickar på en tråd från förstasidan så hamnar man alltid på tråden första sida. Dvs vid det första inlägget. Kunde man tänka sig att få hamna på sista inlägget istället? Känns intressantare eftersom man rätt ofta följer upp en tråd man tidigare har kikat på = förstasidan mer eller mindre ointressant.

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
Robban_C skrev:
Ett till förslag:
När man klickar på en tråd från förstasidan så hamnar man alltid på tråden första sida. Dvs vid det första inlägget. Kunde man tänka sig att få hamna på sista inlägget istället? Känns intressantare eftersom man rätt ofta följer upp en tråd man tidigare har kikat på = förstasidan mer eller mindre ointressant.

Du har inte tänkt på att om de är första gången man ser ett inlägg så kanske man vill läsa från början för att veta vad de handlar om...... :)

/raggarn

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Robban_C skrev:

Finns redan en knapp för det, belägen längst bort till höger. En liten blå fnutt med en pil i -->
lastpost.gif

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
GårillaRaggare skrev:
Du har inte tänkt på att om de är första gången man ser ett inlägg så kanske man vill läsa från början för att veta vad de handlar om...... :)
/raggarn
Jo jag har faktiskt tänkt på det och upplever att jag oftare återkommer till "gamla" trådar och alltså titt som tätt får sitta och klicka på sista sidan. Men det kanske bara är jag?

McB:
Jag hittade faktiskt ingen "blå fnutt med en pil". Gubbfan kanske börjar få dålig syn? :))

Edit:
Swedie! Jag får också varning om att ett klientscript skiter sig på rad 222. Det var väl fler ovan som fick samma fel såvitt jag förstått.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Robban_C skrev:
McB:
Jag hittade faktiskt ingen "blå fnutt med en pil". Gubbfan kanske börjar få dålig syn? :))

Den är placerad precis över rubriken, jag hade inte heller sett den innan... :hihi

Annars:
Way to go, Swedie, jag gillar nya designen, skitbra bara man har vant sig lite!! :)

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Syss skrev:
Den är placerad precis över rubriken, jag hade inte heller sett den innan...
Hittade. Gubbfan _är_ verkligen blind! :)
Man kan ju undra hur det här ska sluta bakom styret till våren?

Länk till sista sidan har ju funnits även tidigare. Man faktum kvarstår att man måste in på sidan med första tråden för att därefter byta sida igen (till sista sidan).

Kunde man kanske tänka sig att länklistan på förstasidan (dvs huvudsidan) som idag leder till trådarnas första inlägg kompletteras med ytterligare en länk, lämpligen benämnd "sista sidan" eller nåt sånt? Då får alla sin vilja fram. Kanonbra! Go for it Swedie!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Robban_C skrev:
Kunde man kanske tänka sig att länklistan på förstasidan (dvs huvudsidan) som idag leder till trådarnas första inlägg kompletteras med ytterligare en länk, lämpligen benämnd "sista sidan" eller nåt sånt? Då får alla sin vilja fram. Kanonbra! Go for it Swedie!

Det finns ju redan, om du går till förstasidan för en forumkategori. Ännu enklare blir det om du använder "Se nya inlägg"-funktionen, för samma knapp finns där.

Bifogat

• thread.gif
    thread.gif
    21.7 KB · Visningar: 29

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Swedie/Johnny är Gud! Så enkelt är det. Att det sen är medlemmarna som gör forumet är ju ganska uppenbart! Hur som helst så god fortsättning på er! Älskar er allihop! Roligare gäng får man nog leta efter! :tummenupp

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
McB skrev:
Det finns ju redan, om du går till förstasidan för en forumkategori. Ännu enklare blir det om du använder "Se nya inlägg"-funktionen, för samma knapp finns där.
Det var ju just det jag _inte_ ville! Ville jag sitta och klicka hejvilt mellan sidor korsa och tvärs så gjorde jag väl det men det här handlar ju om att slippa just det! Dvs direkt hamna på sista inlägget/sidan _utan_ att behöva surfa kors och tvärs!

För övrigt har Swedie varit i farten och kompletterat Tooltip:en enligt mitt önskemål ovan, numer står det åtminstone vilket forum ett inlägg tillhör. Bra jobbat Swedie!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Robban_C skrev:
Det var ju just det jag _inte_ ville! Ville jag sitta och klicka hejvilt mellan sidor korsa och tvärs så gjorde jag väl det men det här handlar ju om att slippa just det! Dvs direkt hamna på sista inlägget/sidan _utan_ att behöva surfa kors och tvärs!

Använd "Visa nya inlägg"-funktionen så slipper du klicka hejvilt mellan sidor. Finns högst upp till höger på sidan, var du än befinner dig.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Zigge skrev:
Alla som har detta problem tittar lämpligen i DENNA TRÅD. :tummenupp
Jag citerar ur ett pm som jag skickade till Swedie tidigare idag:

"Script debugging vaknar om javascriptet är felaktigt. Är scriptet korrekt så vaknar inte Script debugging.
Dessutom är det tröstlöst att stänga av Script debugging här eftersom vi vid nästa inloggning återfår alla såna inställningar (de hämtas via roaming). Och hemma vill jag inte stänga av eftersom jag använder till att just debugga klientskript. Man kan ju ge sig fan på att jag glömmer slå på debugging om jag stänger av det och då står man ju där och river sig i skallen och funderar på varför sidorna inte fungerar trots att de inte ger felmeddelande. :))"

Men visst hjälper det att ta bort scriptdebugging. Men ingen bra lösning för alla. Personligen tycker jag att sidor med script som inte fungerar ger ett oprofessionellt intryck och vill därför gärna bistå Swedie med alla tänkbara tips och idéer.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Hm.. Jag har ett litet problem.. Kan inte se slutet på inläggen på en del trådar.. Meningarna klipps liksom av? Fast jag tror att det bara är någon bokstav eller ett par som försvinner, och det är inte överallt... :va
Det var inte så förut?
Någon som vet något?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Syss, kan du kanske ta och klicka på "Print Scrn" knappen och spara en skärmdump på fil och skicka upp här så jag kan se vad du menar, för det du säger händer har jag inte hört från nån annan och måste därmed vara relaterat endast till din dator.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Ehh, hur gör man det då? Lägger upp här menar jag?

Det skulle ju faktiskt kunna vara så att jag egentligen är för dum för att ha dator, det är inte alldeles omöjligt... :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad