Uppdateringar på Sporthoj.com

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
(nyhet)

Som ni kanske märkt så sker det lite uppdateringar just nu runtom på sajten Sporthoj.com. Det är vinter helt enkelt och jag har lite att göra. Så nu får Sporthoj.com en hel del omtanke. Hade varit kul och få höra lite åsikter om vad ni vill få se mer. Mina planer är:

* Recensionssystem för motorcyklar och tillbehör där alla medlemmar får recensera och betygsätta.
* Enklare navigering av SH som sajt
* Förfining av designen
* Snabba upp laddningen av framsidan och andra undersidor

Ja det är huvudpunkterna just nu.

:)

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=387

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Har velat ha pryl och mc recension del ett tag! Det som finns på bike är
faktiskt enkelt och bra!

Liknande eller mera avancerade vore grymt :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har bara hitt den lilla grejen där man kan hitta hur många annonser o inlägg i garaget finns..den tyckte jag om,,, vart hittar man resten el e jag blind :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Snyggt med asfalt på sidorna:tummenupp kul också att man ser sin avatar när man loggat in. Bra bra.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Tummenupp, kul detalj med sin egen avatar när man loggat in. För övrigt tycker jag en butiksrecenssionssida skulle vara kanon, men det är lätt att det blir skitkastartråd av det hela...

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
tycker det låter som bra grejer! Och mkt snyggare nu med asfalten på sidorna, gillade dock bilderna som du hade innan bäst!

Tänkte på den grej, hur hittar man till sidan där man kan beställa videofilmer osv? finns det någon länk dit, förutom den "nyheten" som ligger nästan längst ned på startsidan, eller är det bara jag som e dum?

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Det är någonting som är fel.
Så fort jag kommer till huvudsidan så är det en ful jävel som stirrar på mig... :näsblod

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Den satans pennan blinkar inte när någon har skrivit i gästboken. Är det ett allmänt fel eller är det bara jag?

loCCan

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
Husaberg 650
Tänkte bara påpeka att pollen är trasig :(
Eller så är det bara för mig den inte funkar....

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
TIPS!

Recensioner av hojar är en skitbra ide! Problemet med dessa är ju att när användare får tycka till blir det ofta oseriöst och lätt mycket bra/dåliga åsikter utan riktiga belägg. Hur skall detta lösas?

Eftersom det inte går att bara låta vissa (erfarna) skriva dessa recensioner kan väl recensenten få skriva in tex hur många mil man kört, resp hur många år osv. Kanske även att man får möjligheten att i ett förutbestämt protokoll fylla i betyg på olika punkter. Har man ingen åsikt om tex "justeringsmöjligheter på stötdämpare" så kan man låta fältet vara tomt och inte ändra medlet på just den punkten. Dessa idéer är kanske lite för mkt på en gång, men ju tidigare man gör en fungerande funktion ju mindre jobb slipper man lägga ner på det i efterhand.

Om det skall finnas motsvarande möjlighet att betygsätta/recensera försäljare bör man också. lägga ner lite tid på att besvara första frågan anpassad till ett sådant system.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Jonathan. skrev:
2654665 Den satans pennan blinkar inte när någon har skrivit i gästboken. Är det ett allmänt fel eller är det bara jag?
Ne det funkar aldrig för mej häller, men nu är ju det fixat eftersom där man ser sin avatar och det när man loggar in syns ju också hur många gästboks inlägg man har och om man har några nya!
Jag gillar de där med att man ser den infon och sin avatar starkt swedie bra jobbat:tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Kul med uppdateringar! :tummenupp

Hur blev det med funktionen att specificera "sin egen" Visa nya inlägg funktion? Dvs. att man själv kan välja vilka forum man vill visa nya inlägg ifrån?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jonathan. skrev:
2654665 Den satans pennan blinkar inte när någon har skrivit i gästboken. Är det ett allmänt fel eller är det bara jag?
Den blinkar för mig om jag är inloggad när jag får gästboksinlägget, men inte annars.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Wagge skrev:
2654727 Kul med uppdateringar! :tummenupp

Hur blev det med funktionen att specificera "sin egen" Visa nya inlägg funktion? Dvs. att man själv kan välja vilka forum man vill visa nya inlägg ifrån?
Den är nästan klar!

Finnepinnen skrev:
2654835 ser lite gay ut med asfalten när man kör 1680*1050 för det blir svart utanför asfalten =/ annars :tummenupp
Om jag använder detaljerade bakgrundsbilder så blir filerna för stora. Det blir ytterligare 50kb att ladda hem. Jag försöker samtidigt öka laddningshastigheten på sajten.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...