Uppdateringar på Sporthoj.com

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Tja!
När man går in under annonser & "visa mina annonser" får jag bara upp mina säljes-annonser. Hade varit bra att kunna se köpes-annonserna med.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Biohazard skrev:
2654989 Tja!
När man går in under annonser & "visa mina annonser" får jag bara upp mina säljes-annonser. Hade varit bra att kunna se köpes-annonserna med.
Ska göra om hela Köp & Sälj snart... fixar allt där då.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Den förändring jag skulle välkomna är en medlemsavgift. En mindre avgift för att få skriva i de olika forumsdelarna skulle troligen resultera i att innehållet skulle bli betydligt bättre. Att läsa skall dock vara gratis.

Som det är idag så känns det som om alla medlemmar skriver något bara för att ha fått något skrivet. Innehållet och relevansen är mindre viktigt. Detta resulterar i ett forum där det nästan är omöjligt att hitta tidigare inlägg av relevans (Jag vet att det går att prenumerera osv) men ändå.

En avgift på ca 250kr skulle förhoppningsvis resultera i att endast de med ett seriösare intresse skulle bli medlemmar. Detta skulle som jag sa tidigare resultera i bättre innehåll på sajten. Även för de som tidigare enbart skrivit för skrivandets skull.

Detta skulle även leda till att folk sköter sig gällande påhopp och annat. Ingen som betalat 250kr vill bli bannad och förlora sina pengar.

Detta är endast en tanke som jag har och tror skulle vara bra. Vet att liknande sätt används på olika forum för bilar tex.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Steinmeister skrev:
2655164 Den förändring jag skulle välkomna är en medlemsavgift. En mindre avgift för att få skriva i de olika forumsdelarna skulle troligen resultera i att innehållet skulle bli betydligt bättre. Att läsa skall dock vara gratis.

Som det är idag så känns det som om alla medlemmar skriver något bara för att ha fått något skrivet. Innehållet och relevansen är mindre viktigt. Detta resulterar i ett forum där det nästan är omöjligt att hitta tidigare inlägg av relevans (Jag vet att det går att prenumerera osv) men ändå.

En avgift på ca 250kr skulle förhoppningsvis resultera i att endast de med ett seriösare intresse skulle bli medlemmar. Detta skulle som jag sa tidigare resultera i bättre innehåll på sajten. Även för de som tidigare enbart skrivit för skrivandets skull.

Detta skulle även leda till att folk sköter sig gällande påhopp och annat. Ingen som betalat 250kr vill bli bannad och förlora sina pengar.

Detta är endast en tanke som jag har och tror skulle vara bra. Vet att liknande sätt används på olika forum för bilar tex.

Jag har tänkt igenom det där flera gånger, och alltid är MIN slutsats, ALDRIG I LIVET! Det skulle funka för en privat mc klubb. Anledningen är att då blir inte SH vad det där... roligt (även på grund av allt skitsnack, men även allt som är bra). Jag vet en hel skock med bra medlemmar på forumet som aldrig skulle falla sig in att betala för att ta del. Och skulle "jag" och vi förlora deras input så skulle sajten bli sämre.

Det finns alldeles för många nackdelar med den idén. Även fast jag skulle tjäna en hacka på det så tycker jag det vore fel.

Det måste finnas ett annat sätt. Jag kan försöka göra påmaningar om att följa reglerna istället. Flasha det i ansiktet alldeles lite så där extra :)

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
En supernajs sida som har det mesta:fakta Kanske att den gula loggan är lite väl gul (många nyanser) kanske en annan bakgrund eller så. Finns intet att klaga på, så det ä väl ett bra betyg. Blire nåt mer Midlanda för dej till sommaren, otäckt snabb där på just ingen träning (Reespekt). Eller hade du vart där å tränat på nätterna?:tummenupp

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Swedie skrev:
2655173 Jag har tänkt igenom det där flera gånger, och alltid är MIN slutsats, ALDRIG I LIVET! Det skulle funka för en privat mc klubb. Anledningen är att då blir inte SH vad det där... roligt (även på grund av allt skitsnack, men även allt som är bra). Jag vet en hel skock med bra medlemmar på forumet som aldrig skulle falla sig in att betala för att ta del. Och skulle "jag" och vi förlora deras input så skulle sajten bli sämre.

Det finns alldeles för många nackdelar med den idén. Även fast jag skulle tjäna en hacka på det så tycker jag det vore fel.

Det måste finnas ett annat sätt. Jag kan försöka göra påmaningar om att följa reglerna istället. Flasha det i ansiktet alldeles lite så där extra :)

Som sagt bara en tanke.

En av de punkterna som jag tycker bör tryckas på om detta skall vara ett väl fungerande forum är rubrikerna. Som det är i dagslägete skriver folk inläggsrubriker i stil med "Fröbenade j**la skit hoj!! :(".
Att försöka använda sig av sökfunktionen i en jungel av liknande rubriker är inte lätt. Vilket leder till nya trådar iom allt för ofta samma ämne.

Detta tror jag säkert vi är överens om och jag vill minnas att du tryckt på det tidigare.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Steinmeister skrev:
2655219 Som sagt bara en tanke.

En av de punkterna som jag tycker bör tryckas på om detta skall vara ett väl fungerande forum är rubrikerna. Som det är i dagslägete skriver folk inläggsrubriker i stil med "Fröbenade j**la skit hoj!! :(".
Att försöka använda sig av sökfunktionen i en jungel av liknande rubriker är inte lätt. Vilket leder till nya trådar iom allt för ofta samma ämne.

Detta tror jag säkert vi är överens om och jag vill minnas att du tryckt på det tidigare.
Precis vad jag menar med att följa reglerna: www.sporthoj.com/regler.php

Tyvärr så är det lite dagisnivå på en del medlemmars språk vilket gör det svårt för funktioner såsom sökmotorn att fungera. Vem tänker på könsorgon när man letar fel på växellådan....

750-R skrev:
2655217 En supernajs sida som har det mesta:fakta Kanske att den gula loggan är lite väl gul (många nyanser) kanske en annan bakgrund eller så. Finns intet att klaga på, så det ä väl ett bra betyg. Blire nåt mer Midlanda för dej till sommaren, otäckt snabb där på just ingen träning (Reespekt). Eller hade du vart där å tränat på nätterna?:tummenupp
Jodå! Jag o tjejen kommer dig enligt banåkning.nu's körningar. Så ska nog kunna tangera o förbättra det där banrekordet lite ;)

Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Swedie skrev:
2655226 Precis vad jag menar med att följa reglerna: www.sporthoj.com/regler.php

Tyvärr så är det lite dagisnivå på en del medlemmars språk vilket gör det svårt för funktioner såsom sökmotorn att fungera. Vem tänker på könsorgon när man letar fel på växellådan....

Är det då inte läge att börja radera nya trådar som har rubriker som tex "Jävla skithoj!" ? Eller att editera rubriker? Fast det kanske redan börjat praktiserats?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fotrally skrev:
2656436 Är det då inte läge att börja radera nya trådar som har rubriker som tex "Jävla skithoj!" ? Eller att editera rubriker? Fast det kanske redan börjat praktiserats?
Vartefter jag ser dom gör jag det. Men det är ett rätt tröttsamt jobb.

sandstream

Guest
Swedie skrev:
2656552 Vartefter jag ser dom gör jag det. Men det är ett rätt tröttsamt jobb.
Det är här som moderatorerna kommer in. Om de du har inte klarar av att hålla ställningarna eller har för dåliga befogenheter får du skaffa fler och ge dem mer rättigheter.
Då kan du ägna dig åt att utveckla sajten istället och slipper skumma igenom alla trådar.

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Nu vet jag inte så mkt om scrpit för hemsidor etc, men det faktum att startsidan väger in på 850k talar (mätt igår) väl lite för att det finns en del optimeringar kvar att göra när det gäller laddningshastighet.

Fräckt men totalt onödigt att ha sin egen avatar på startsidan.

Och asfalten (oxå coolt iofs) hur mkt plats tar den ?

Först hemma igår kväll som jag såg att det var Capirex på bilden på högersidan. Vilken upplösning har du byggt sidan för ?

Som du vet så rockar SH.

//Peter

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Froven skrev:
2656564 Nu vet jag inte så mkt om scrpit för hemsidor etc, men det faktum att startsidan väger in på 850k talar (mätt igår) väl lite för att det finns en del optimeringar kvar att göra när det gäller laddningshastighet.

Och asfalten (oxå coolt iofs) hur mkt plats tar den ?

Först hemma igår kväll som jag såg att det var Capirex på bilden på högersidan. Vilken upplösning har du byggt sidan för ?

eek! 850 k? nu ska det bantas!

alla funktioner är nödvändiga. :tungan
skulle jag ta bort skulle det bli tomt.

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Jag ställde mig på förstasidan, valde save as "web archive - single file *.mht"
Summa 894KB nu kl 11.17.37.

Som sagt banta mera, banta mera............ (till tonerna av pantreklamen på tv)
//P

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Swedie skrev:
2656552 Vartefter jag ser dom gör jag det. Men det är ett rätt tröttsamt jobb.

Okej, men moderaterna borde kunna hjälpa till på den punkten.

Froven skrev:
2656564

Som du vet så rockar SH.

//Peter

Instämmer till fullo, fick en lite lunarflash när jag såg den nya startsidan med min avatar.

En liten poll för att kolla intresset av att ha sin avatar på förstasidan tycker jag skulle sitta på plats. :tummenupp

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Finnepinnen skrev:
2657344 du kan inte bara göra en bakgrundsbild som är 5px hög? och sen köra upprepning, då blir det inte så stora filer.
variationen i bilden blir för låg då. bakgrundsbilden just nu är endast 9 kb.. så så farligt är det inte.

Fotrally skrev:
2657370 Okej, men moderaterna borde kunna hjälpa till på den punkten.

Instämmer till fullo, fick en lite lunarflash när jag såg den nya startsidan med min avatar.

En liten poll för att kolla intresset av att ha sin avatar på förstasidan tycker jag skulle sitta på plats. :tummenupp
jag kan göra så det är en valmöjlighet att inaktivera rutan. så blir det valfritt.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...