Uppföljning "min hoj hittad slaktad"

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
hansome skrev:
Nu är det dags att :fatta! lite vett i skallarna på politikerna! Jag orkar inte vänta tills nästa val!!!

Som jag förstår det så är det tjänstemän som har varit inblandade hela vägen. Så vad du röstar på nästa val lär inte göra till eller från, som vanligt.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
klart att det inte blev något åtal. han hade ju inte lurat pappa staten på pengar :näsblod det är visst det enda som leder till straff nu förtiden.

välkommen till sverige, landet där inget händer :hej

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Swedie skrev:
Tycker att "vi" ska gå ut i media med det här.

Håller med. Det verkar vara det enda sättet att få något att hända i detta samhälle. Sverker, Janne, Rapport, Uppdrag Gr, fullt ös! :yoparty

Medborgargarde verkar numera inte helt fel, MEN det ligger en mkt stor risk i det. Samt att det är inget vi ens borde fundera på. Rättsväsendet borde fungera bättre. :mad:

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
wonderwizard skrev:
Läs tråden "min hoj hittad slaktad"

Läs även tråden "Civilt gripande av mc tjuv"

Hur i HELVETE kan detta läggas ner ?
Han ska FAN inte gå fri från båda sakerna... för då jävlar :fatta!

Ja, tyvärr så är svensk jante snarare så att du uppfattas som en uppblåst stöddig fritidspolis av buset och får din lön i form av att buset snor allt du har o kanske även ger dig stryk :död o även då heter det "utredningen nedlagd i brist på spaningsuppslag" ingen såg/hörde när WW fick spö o blev rånad.. typ.

Sverige är inte bara bra.. Sverige e bäst! brukar svettansiktet Göran säga & idag får det vara "bäst på att va sämst" :hihi

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Swedie skrev:
Tycker att "vi" ska gå ut i media med det här.

Tycker jag med. Framförallt tycker jag WW ska kontakta åklagaren och ta reda på varför åtalet läggs ner. Med lite tur finns det mer kompetenta åklagare som kan intressera sig för fallet om vi kan dra lite uppmärksamhet till det och det visar sig att fallet lades ner bara pga att den förra åklagaren inte hade tid/resurser/intresse att driva det vidare.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Men vad fan?

Under tiden fortsätter de där snorisarna att konsumera andra människors egendom...

Stå på dig ww, gå till media, polisanmäl åklagaren för tjänstefel och var allmänt jobbig mot de som borde agera på samhällets vägnar. Som du sa, trägen vinner! :tummenupp

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Lazer752 skrev:
Sa till dig innan att du skulle SLÅ HAN FETT, gör det nästa gång....Det hjälper inte att nån blir gripen...........

Ett hypotetiskt resonemang (i grund och botten är jag en lagälskande människa men tyvärr är lås och lagar till för laglydiga människor):

Vad som skulle hända om ett 20-tal hojåkare (utan regskyltar förståss) stannade där han är och började puckla på honom.

Alla med hjälm och skyddskläder. Givetvis utan specifika kännetecken. En flock med hojåkare gör väl att allmänheten inte kan se skillnaden på den ena eller andra. Iofs så filmar väl någon detta om Murphy har sitt finger med som vanligt.

Men det skulle nog vara ett jävligt tydligt buskap till buset att hojåkare har tröttnatsomfan på packet :finger :fatta! :kulspruta :död

Jonathan

Guest
Man blir så förbannat less på det här.

Min generation +/- några år som ska/har skaffat körkort kommer ju aldrig någonsin våga köpa sin drömhoj om det ska hålla på så här.

Och när man börja tänka i banorna "hmm, undra om den här sticker ut tillräckligt mycket för att bli stöldbegärelig", när man köper hoj så har det tamefan gått för långt.

Håller faktiskt med föregående talare en hel del. Får en mctjuv/liga rejält med stryk så kanske det sänder ut rätt signaler om att hojfolket är mycket less på detta patrask och vad Sverige håller på att bli.

Eller så kanske man får sätta sig på en kromsläde och gå med i HA :rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...