Uppfräschning GSXR-1000 K5 "Relentless"

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jepp antog att de duger, måste skaffa ett riktigt bord samt skruva fast de städ ja har liggandes. Så man har lite sånt med. Plastklubba blir de handling av.

Thx Bullen... :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då hade man fått på kopplingen samt kopplingshandtaget efter man fått i rätt hylsa i den, tack till Bullen som fixade detta.

Nästa del att ta tag i till helgen är bromsslangarna samt bromsvätska som ska bytas. Köpt en momentnyckel med så man får de hela rätt när de gäller monteringen av de viktigare delarna. Blev köp av Motul 660 vätska. Only the best is good enough. :hihi

Väntar på min leverans med kåpor från Tjiiiina med, kunde ta upp emot 14-20 dagar i värsta fall, allt handlade om hur snabbt dom lackade kåporna och fick dom torra för frakt.

Blev detta kåpsetet till slut efter en hel del velande, säljare verkade mycket seriös och bra kontakt med honom. Samt att om man ville kunde han "custom lacka" dom. Samt att han hade goda referenser från tidigare kunde som handlat kåpset.

nEO_IMG_IMG_3902.jpg nEO_IMG_IMG_3888.jpg

nEO_IMG_IMG_3892.jpg

Kommer pass bra med Kolfiberskärmen och singelcutsen som ja inte kunde låta bli att köpa. :huvet Så ska Relentless Klibb-kittet anno 2010/2011 på med så är man almost there.

Visst ja, spontan inhandlade lite skydd till bromsvätskebehållare med, relentless of course. :hihi

Relentless Cover.JPG
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Men de är dom gamla kåporna med dom fula klibborna. (tycker ja) I första inlägget ser du de ja strävar efter, klibborna är fixade. :fakta
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då var de dags för en update, äntligen landade kåporna efter diverse strul med tullen då säljaren skrivit ner värdet från 529us$ till 80us$ på paketet så vaknade misstanken hos tullen när dom såg bilden på innehållet i kartongen som han klistrat utanpå paketet. :va :smasha

Men ordnade sig och Posten va snabba när dom väl fått in pappret dom ville ha så kåporna landade i Fredags hemma. Passade även på att slänga på dom stålomspunna HEL slangarna till frambromsen, fick assistans av K-man. Allt testat och klart nyper åt som de ska, får testa dom lite mer när man väl är klar och kan ta ut hojen på en riktigt tur.

View attachment 384047

Gårdagen spenderas med att slänga på Relentless klibbor och customizera kåperna, sen sattes de även fart med monteringen av dessa. Kom en bit men sen saknades ett par saker som ja behövde får att få ihop resten av grejerna, bland annat behövde ja nått för att fästa upp gallerna för luftintaget i fronten.

Nedan ser man lite hur kåpsetet såg ut innan pimpning sen lite av resultatet efter samt lite montering.

Opimpade kåper

IMG_0549.jpg IMG_0551.jpg

Lätt pimpade

IMG_0554.jpg IMG_0557.jpg

IMG_0562.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Passade även på att sätta på dom tjusiga bromsvätskebehållar strumporna eller svettband. :hihi

IMG_0563.jpg IMG_0564.jpg

Lite av monterings processen av bakpartiet. fick lite problem med monteringen för skruvhålen till mittkåpan bak var plastade så fick lite rensjobb för att kunna skruva dit baklyset.

Men än så länge har passformen på grejerna varit bra utan större bekymmer eller besvär. *peppar, peppar*

Gamla bakkåpa

IMG_0565.jpg

Nya

IMG_0566.jpg IMG_0568.jpg

Se om man hinner jobba vidare i afton på de eller dom de får vänta tills i morgon. en bilbesiktning som hägrar 18.10 kanske kan klämma in lite garagetid efter det så man får de färdigt. :hihi

Återkommer inom kort.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Han med att färdigställa bakdelen under aftonen, gav mig ut i garaget efter bilprovningen och lite Biltema shopping. Köpte svart BT Multibond som bör göra susen för monteringen.

Första sida monterad och klar:

Photo 2013-04-29 19 36 39.jpg Photo 2013-04-29 19 36 58.jpg

Andra sidan monterad och elen inkopplad och fungerar:

Photo 2013-04-29 19 47 34.jpg Photo 2013-04-29 19 47 41.jpg

Sen slutligen the finishing touch, singelcutsen och sätet... Done. :yoparty

Photo 2013-04-29 19 58 22.jpgPhoto 2013-04-29 19 59 07.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Sen avslutade ja aftonen med lite Multibonding med front luftintagen. Blev sketans bra och hoppas på att de kommer hålla, ska kika till de i morgon när de fått härda.

Photo 2013-04-29 19 59 48.jpg Photo 2013-04-29 20 00 03.jpg

Som tidigare så var de en del problem med hålen till vissa skruvar som var i tightaste laget men de är bara att mäta skruven och sen ta ett lämpligt borr som är mindre än skruven och så vart de klart, men ger lite merarbete.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Strumpan på bakre bromsvätskebehållaren skär ett snitt i den lossa skruven och trä på struman så den kommer rättvänd!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då var man köra färdig med hojen sen ett par dagar tillbaka, inte orkat uppdatera tråden riktigt. Test kört den någon runda men tänkte den riktiga testet skulle bli idag.

Stort sett klar med den men de finns en del små detaljer som man vill greja med men de är sånt ja kan ta allt eftersom, bl.a. Tank Tredz en klarglas vindruta osv.

Högt upp på önskelistan ligger även en Bazazz med TC + QS eftersom de är bara en org. ECU i hojen som den är idag. Skatte återbäringen kommer om 2 1/2 vecka så vi får väl se. :hihi

Har pillat en del med småsaker sen senaste uppdateringen men inget som är så intressant att man kände att de var tvunget till att dokumenteras. Skruvhål som skulle borras upp och skruva som skulle fixas samt andra smådetaljer till kåporna som strulat. Men nu är allt ihop i alla fall...

Här kommer ett par bilder på hur den ser ut idag, kanske blir lite mer dekaltrim på den innan ja är nöjd. Så här näst på schemat står en besiktning får vi se hur de går men de ska inte vara nått problem med org. pipan på.

Photo 2013-05-17 19 29 56.jpg Photo 2013-05-17 19 30 03.jpg

Photo 2013-05-17 19 30 19.jpg Photo 2013-05-17 19 30 34.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Dammar av min gamla "refresh" tråd med K5:an då ja har lite planer för den i vinter, till och börja med så ska ja göra nått åt cuts/skjutsadel låset som i dagsläget bara är en vajer som hänger ut i nyckelhålet som man får dra om man ska ha upp cutsen.

Tänkte ni byggherrar och damer kanske har några finurliga idéer hur man ska lösa det, har ingen lust att köpa ett nytt lås då ja helst inte vill byta ECU och tändningslås bara för att ha matchande nycklar till det. Sen är inte lås-funktionen de viktigaste.

Så har ni några idéer så släng upp som i tråden, enda förslaget ja fått hittills är en diskret knapp (eller förslaget så var den inte så diskret men om man anv. så får den bli betydligt mer diskret) som är kopplad till en RC servo som drar vajern och därmed låser upp den och låser igen när man släpper knappen.

Ska labba lite med den idé:n så ja har några RC servon liggandes, så får man se, annan ide man hade själv var nån slags mindre draganordning typ som man har på fåtöljer med inbyggd fotpall.problemet är att ja inte hittat nått sånt som är i mindre stlk. och tänker inte kapa upp kåpan för att få plats med det hela.

Ser ut som bilden nedan i dagsläget...

Photo 2013-09-09 18 50 25.jpg
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ta isär låscyl och ta ur "villorna" och sätt dit det igen då får du originalutseende och originalfunktion "fast vilken nyckel som helst passar"
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Org. cylinder finns inte därav så måste ja meka ihop nått, kan iofs kolla hos min BFF (Ebay) om de finns några beg låscylindrar och göra samma sak som du föreslog. Goin checkin... :tummenupp
 
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top