UppkÖrning

Proen

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
uppsala
Hoj
ingen
Faaan i helvete vad jag e nervös...Kör upp imorrn.
har haft fjärilar i magen i en vecka nu, en massa tankar som snurrar runt i skallen: tänk om jag är så nervös så att jag missar garagevändningen.....tänk om jag klarar allt utom nån liten skitmiss pga nervositet...tänk om jag KLARAR det...tänk om...faaan asså det här kan inte va nyttigt. Jag kan ju köra båge och haft B-kort sen -97, det borde väl gå...eller? snälla behöver stöd..och tips :(
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Proen skrev:
Faaan i helvete vad jag e nervös...Kör upp imorrn.
har haft fjärilar i magen i en vecka nu, en massa tankar som snurrar runt i skallen: tänk om jag är så nervös så att jag missar garagevändningen.....tänk om jag klarar allt utom nån liten skitmiss pga nervositet...tänk om jag KLARAR det...tänk om...faaan asså det här kan inte va nyttigt. Jag kan ju köra båge och haft B-kort sen -97, det borde väl gå...eller? snälla behöver stöd..och tips :(

Tag med regbeivs och leg, samt ha en schysst hoj.
 

peegee

www.ölkorv.se
Gick med
1 May 2003
Ort
centralt.
Hoj
har jag.
Körde också upp för en kort tid sen...tyckte ja kunde köra hoj hyffsat samt har haft B-körkort i nåra år.

Det viktigaste e att ta det luuuuuuuuugnt mannen, ja gjorde lite småmissar som att köra något för fort en kort stund.
Tänk på att det e HELHETEN som bedöms, mao kan du göra några mindre tabbar utan att kugga.

Det kommer gå godis man!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Att man är nervös går inte att bota.
Drick ordentligt om det är varmt, håll blicken högt i alla momenten, andas lungt och ge 110% direkt. Du har 15 min på dig att visa att du tametusan kan vad du har övat på!
 

ace

Alltid FÖRST (... i kön)
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha Thunderace -01
Precis som de andra har sagt... ta det bara lungt. Själv hade man hjärtat i halsgropen innan garagevändningen... De första metern gick RIKTIGT vingligt så jag backade tillbaka och tog några djupa andetag och lungnade ner mig lite, efter det gick allt bra.
(Var oxo lite nervös inför bromsprovet eftersom jag bromsat omkull mig några veckor tidigare och brytit nyckebenet på köpet =)

Själv tyckte jag att jag missade flera småsaker under landsvägskörningen som jag vet att jag har lärt mig och kan, men helheten räknas som tur är =)

Lycka till!!!


/F :tummenupp
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Nä, det är som Freppa säger. Knark är nog enda lösningen för dig.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
tro mig, jag var lika nervös i torsdags men det fixade sig trots allt, även fast jag hade en sur k*ksugar gubbe som skällde ut mig sammanlagt ca 1 timme :p hoppas det går bra, lyssna bara på vad han säger och om han börjar klaga och anmärka på nåt så håll dig låg och käfta inte emot :fakta
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
Proen skrev:
Faaan i helvete vad jag e nervös...Kör upp imorrn.
har haft fjärilar i magen i en vecka nu, en massa tankar som snurrar runt i skallen: tänk om jag är så nervös så att jag missar garagevändningen.....tänk om jag klarar allt utom nån liten skitmiss pga nervositet...tänk om jag KLARAR det...tänk om...faaan asså det här kan inte va nyttigt. Jag kan ju köra båge och haft B-kort sen -97, det borde väl gå...eller? snälla behöver stöd..och tips :(

Om du tänker som du skrev - ligger du jävligt dåligt till redan nu.

Slutresultatet blir bra mycket bättre om du tänker på upgiften istället. Skit helt i e v godkänt/ej godkänt. V ä g r a bry dig om det.

100% fokus på dagens uppgifter är vad som gäller. Sitter du under körning o funderar typ "jävlar..undrar om det där var ok.." så är du rökt.

Kör du ganska bra o fokuserar inte 90 utan 100% så får du garanterat lappen. Men bara då.

(Från en som har tagit 3 körkort och 6st flygcertifikat)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top