Uppkörning 4maj

Lurpen

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
2001 Yamaha R6
Tjena alla bikers!
Är ny på detta forum och jag skriver säkert i fel tråd, men testar med en liten fråga ändå :D
Det är så att ja ska köra upp den 4maj för tung mc och har inte kört någon båge innan utan testat någon lite sväng på en grus väg och liknande..
Låter säkert jätte dumt att köra upp den 4 maj, men ja vill testa så fort som möjligt :D
Nu till min fråga!

Jag har haft B körkort i 6år nu och körde moped när ja va 13 tills ja va 16 ungefär. Är väldigt lätt lärda när ja brinner för någet eller verkligen vill ha något.. Så jag undrar lite hur många körlektioner som jag kommer behöva att ta nu under den här månaden innan uppkörningen för att lära mig den där hinderbanan och få lite känn ute i trafiken ?
Är väldigt tacksam om jag kan få seriösa svar ifrån seriösa bikers.. (kommer inte köra upp på min r6 utan blir en vanlig höj ifrån körskolan)

Mvh Lurpen

Dominator-Rocks

Guest
Har du talang så borde väll 3-4 lektioner x 60 min räcka, lycka till :tummenupp

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Står inför samma som dig.
Har också mycket 2 hjuls erfarenhet och lätt för att lära mig nya saker om jag brinner för det.
Dock så som jag har förstått det så är det alltid väldigt individuellt.
Själv har jag Bokat 7 körlektioner (7 tim) och hoppas att jag klarar mig på det.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Grattis det kommer gå bra för det är det bästa datumet att ta A-kort på jag tog mitt den 4 Maj :tummenupp

Jag hade visseligen kört Mycket cross och enduro i många år samt en del Landsvägs hoj :gnissla tog mitt kort på 4 Lektioner efter som jag va tvungen att lära mig manöverbanan (visste inte ens hur den gick) samt känna på hojen från körkolan

Min kompis som va trafikläraren sa att jag är hans sämsta kund någonsin :D :D :D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
4a om du har erfarenhet på 2hjul och 10 om du är grön förutsatt du har talang och trafikvana,så vart det för mig och tjejen.

Nu vart det några extra för mig ändå men det berodde på att jag inte kunde komma till min uppkörning pga. arbete och den nya jag fick var 2 mån framåt så jag ville underhålla körningen tills dess men hade förmodligen satt den första efter 4 lektioner.

Vettigt hojval förresten! :)
Henrik

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
jag har kört både cross och moppe, jag har tagit 5 lektioner, och har ca 2-3 kvar, uppkörning 5 maj;)

Lurpen

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
2001 Yamaha R6
Tack så mycket för alla snabba svar boys!
Jag hade hoppas på att klara mig med 6st dubbel lektioner 80min per lektion..
Låter det som en bra plan och ta dom 6 dagar innan uppkörningen ?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
jag har bokat in fem lektioner men misstänker att jag nog får boka ett par till...
min första körning är den 6/4 och sista inbokade 28/4 sen har jag uppkörning den 12/5 så jag har tid att försöka boka in lite extra om det skull behövas.. ha aldrig kört mc.. dock lite cross och moped samt allmänt skoter osv.. har lätt för att lära mig men man vet aldrig var läraren tycker... har ju haft körtkort sen 2000 så trafiken kan man ju

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Tack så mycket för alla snabba svar boys!
Jag hade hoppas på att klara mig med 6st dubbel lektioner 80min per lektion..
Låter det som en bra plan och ta dom 6 dagar innan uppkörningen ?

boka dem gärna inte jätte tätt utan ta 2 i veckan fram till din uppkörning. Har du varit och kollat så att det finns tider kvar? Jag var och bokade i feb, och då började det redan bli mycket tider.

Lurpen

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
2001 Yamaha R6
tack för tippset Glavve!
Joo ja ringde dom igår o de fanns faktiskt ganska många luckor än så länge, som tur är! Blir och ringa dom på måndag och boka 2 st i veckan innan uppkörning.. tackar för alla lycko önskningar oxå :D Tror ja kommer trivas på den här sidan!

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
När jag körde upp så var det körledaren på körskolan som bokade in uppkörningen. Tyckte inte han att man var redo eller att man hade bokat in tiden själv fick man inte låna deras hoj för uppkörning.

Lite utpressning kanske från deras sida, dom bokade om mig 1 gång för att dom inte tyckte jag var "redo" för uppkörning. Blev så förbannad så jag skakade när han ringde och meddelade mig att dom bokat om min tid till 2 veckor senare. Dom frågade mig inte ens innan utan ringde bara och meddelade att dom redan gjort det :censored

Alla körskolor kanske inte gör så, hoppas inte iallafall..

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
När jag körde upp så var det körledaren på körskolan som bokade in uppkörningen. Tyckte inte han att man var redo eller att man hade bokat in tiden själv fick man inte låna deras hoj för uppkörning.

Lite utpressning kanske från deras sida, dom bokade om mig 1 gång för att dom inte tyckte jag var "redo" för uppkörning. Blev så förbannad så jag skakade när han ringde och meddelade mig att dom bokat om min tid till 2 veckor senare. Dom frågade mig inte ens innan utan ringde bara och meddelade att dom redan gjort det :censored

Ren utpressning, så gjorde dom för mig när jag skulle ta B-kort.
Dom bokade upp mig på fler och fler lektioner, men jag ringde och avbokade alla, ringde VV och bokade en tid själv och satte uppkörningen utan problem.

Dock var inte mina polare (som tog B-kort samtidigt på samma ställe) lika smarta så dom körde ett antal lektioner till, trots att dom också hade klarat uppkörningen direkt.

elles

Blådåre
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
.
Snackar ni enbart körning på trafikskola då? Eller kör ni något privat också?

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Jag köpte själv en billig hoj o tränade med brorsan körde hela april med att träna konbana o körde upp 7 maj o fick kortet. Det går att ta kort utan att blanda in snikna körskolor.

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R

Jag tycker att det är helt rätt att inte släppa ut "omogna" i trafiken. Jag kan dock inte uttala mig om det var rätt i ditt fall. Däremot var det ju på sätt och vis snällt av dem att flytta fram din tid två veckor, om du hade torskat på första uppkörningen kanske du hade fått vänta i två månader? Och dessutom fått lägga ut en massa pengar på en ny uppkörning och kanske ännu fler lektioner.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln