Jag tycker att det är helt rätt att inte släppa ut "omogna" i trafiken. Jag kan dock inte uttala mig om det var rätt i ditt fall. Däremot var det ju på sätt och vis snällt av dem att flytta fram din tid två veckor, om du hade torskat på första uppkörningen kanske du hade fått vänta i två månader? Och dessutom fått lägga ut en massa pengar på en ny uppkörning och kanske ännu fler lektioner.
Håller med dig till fullo ThunderAss, man ska inte släppa ut omogna i trafiken.
Blev ett par tusingar fattigare iallafall. Kanske lärde mig något dom sista veckorna, kanske inte.. Kände mig dock inte mer redo 2 veckor senare, bara snuvad på 2 veckor eftersom det var så pass lite kvar av säsongen.
Skit samma. Jag klarade uppkörningen och jag hade ju pengarna så för mig var det inga problem men det finns folk som sparar och snålar för att kunna ta mc kort. Har man köpt ett paket för låt oss säga 8 tusen och känner sig ruggigt redo men får reda på att man MÅSTE ta 4-5 lektioner till innan man är "redo" så kan det svida i plånboken. Då hoppas man ju på att ens handledare är ärlig och att det inte finns några ekonomiska baktankar i det hela.
Jag tror dock att det handlade om ekonomi i mitt fall. Men som sagt hoppas jag att inte alla körskolor gör så.
Last edited: