Uppkörning 4maj

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag tycker att det är helt rätt att inte släppa ut "omogna" i trafiken. Jag kan dock inte uttala mig om det var rätt i ditt fall. Däremot var det ju på sätt och vis snällt av dem att flytta fram din tid två veckor, om du hade torskat på första uppkörningen kanske du hade fått vänta i två månader? Och dessutom fått lägga ut en massa pengar på en ny uppkörning och kanske ännu fler lektioner.

Håller med dig till fullo ThunderAss, man ska inte släppa ut omogna i trafiken.
Blev ett par tusingar fattigare iallafall. Kanske lärde mig något dom sista veckorna, kanske inte.. Kände mig dock inte mer redo 2 veckor senare, bara snuvad på 2 veckor eftersom det var så pass lite kvar av säsongen.

Skit samma. Jag klarade uppkörningen och jag hade ju pengarna så för mig var det inga problem men det finns folk som sparar och snålar för att kunna ta mc kort. Har man köpt ett paket för låt oss säga 8 tusen och känner sig ruggigt redo men får reda på att man MÅSTE ta 4-5 lektioner till innan man är "redo" så kan det svida i plånboken. Då hoppas man ju på att ens handledare är ärlig och att det inte finns några ekonomiska baktankar i det hela.

Jag tror dock att det handlade om ekonomi i mitt fall. Men som sagt hoppas jag att inte alla körskolor gör så.
 
Last edited:

Dexter

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Vasastan
Hoj
2008, Honda CBR 600RR
Jag har svårt att tro att så många trafikskolor i Stockholm bokar upp lektioner för MC enbart för att tjäna extra pengar. Det är ju redan ett enormt sug efter de lektioner som finna att tillgå så varför lura någon när det finns andra som står på kö?..
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag har svårt att tro att så många trafikskolor i Stockholm bokar upp lektioner för MC enbart för att tjäna extra pengar. Det är ju redan ett enormt sug efter de lektioner som finna att tillgå så varför lura någon när det finns andra som står på kö?..

Jag kan enkelt komma på ett gäng anledningar:

1. Om man lurar på folk en massa extra lektioner kommer dem att bli bättre än bra och därför öka sina chanser till att klara uppkörningen. Detta medför att körskolan kommer få ett högre "elever-som-klarar-uppkörningen"-index jämfört med andra skolor.

2. Med mer erfarna elever minskar risken att en massa nOOb5 kommer och välter hojarna/krockar.

3. Mindre elever minskar det administrativa arbetet.

Jag kan däremot inte komma på nått argument för att ta in en massa nya elever bara för att det är kö till platserna, kan du?
 

Herr-Pez

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu har jag bara -Fireblade 08,HD fxdx 00,Yamaha wr 400 02 ,Kawa Z750 07, Er6 06
Om man går på en seriös skola så måste väl tänkandet ändå vara ,många nöjda elever = mer kunder? sen är ju frågan om en nöjd kund är en som chansar och missar sin uppkörning eller en som klarar sig och känner att man faktiskt lärt sig något, för om man går på en trafikskola och man känner att man inte lär sig något,då skulle varje fall jag byta.
 

JimmyE

Det man inte minns har aldrig hänt!!!
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
Blade 954:a "Black Edition"
Förstår inte hur man kan spekulera i hur många lektioner killen behöver efter de fakta man fått??

Den som kan ge dig bäst svar är naturligtvis din lärare på körskolan.

Följ deras råd och kursplan så kommer det säkert att gå bra!

Lycka till!

Det mest intelligenta svaret på den här tråden än så länge.. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top