Uppkörning A1

Millox

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Ort
Älmhult
Hoj
KTM
Hallå..

Har några frågor.. Hur många försök har man på sig på kon banorna? Kan man bli kuggad redan där? För jag har problem o köra "extremt" sakta i krypkörningen, är de hårda på det?

Nu när jag har övningskört har jag kört extremt mycket i stan, men man kör väl inte så mycket i stan på uppkörningen, kanske 1 varv eller nåt vad jag har hört. Resten är landsväg, grusväg, motorväg?

Tack så mycket. Uppkörning 29e, nervös redan nu :huvet
 

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Ort
Västerås / Göteborg
Hoj
KTM
Förarprövaren bedömmer helheten, även om du gör något litet fel i nån bana så kan du få godkänt på manöverprovet iafl (jag t.ex. låste bakbromsen på höghastighetsbanan).

Efter du har gjort alla manöverbanor en gång kan förarprövaren låta dig köra om nån bana om du har misslyckats ;)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Du har väl i princip ett försök, men om de är snälla och allt annat innan trafiken ser bra ut (snabba banan, bromsningarna) KAN du få ett till..
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Beror på hur extremt mycket tålamod inspektören har samt hur extremt du schabblar. Annars kan du ställa dig och göra extrema handrörelser till någon säger till dig att du är extremt ball.
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag fick två försök på högfartsbanan och den andra jag körde upp med fick 2 försök på lågfartsbanan. så tror det är beroende på inspektören.
 

gucanin

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
falköping
Hoj
suzuki gsxr 750
"oftast" får du köra om , fast tabbar du dej båda så blir de nog ingen mer .
När jag körde kryp så kände jag själv att de gick för fort men han sa att de va bra :S
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Det bästa torde väl vara att öva öva öva öva tills du är säker på skiten, rent allmänt tror jag att toleransnivån skiljer sig rätt rejält beroende på om man kör upp som privatist eller med körskola.
Men rent generellt tror jag att inspektörerna ser på dig om du missar pga att du är nervös eller om du helt enkelt inte kan din sak.

Lycka till
 

Linnex

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Vislanda
Hoj
Honda 650 Deauville -99, Kawasaki Z750 GT -83, CF Moto 250 V3 -08
Är det ok att köra så fort på lågfart som filmen? Jag tränar nog på max halva hastigheten och får lite för ofta "kärringstopp". Jag privat tränar så jag har ju ingen som är helt insatt att fråga.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Är det ok att köra så fort på lågfart som filmen? Jag tränar nog på max halva hastigheten och får lite för ofta "kärringstopp". Jag privat tränar så jag har ju ingen som är helt insatt att fråga.

När jag tog lappen 2005 sa dom att normal gångfart var okej, körskolan lärde ut att man skulle ge gott om gas och reglera fart med kopplingen, då slipper du kärringstoppen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top