Förhoppningsvis ska jag bli klar med mitt MC kort, A-behörighet i vår! Bara uppkörningen kvar nu. Har kört endel privat men även tagit ett antal lektioner på körskolan.
Ska jag satsa på att köra upp privat eller via skolan?
Jag har en KTM 690-2008 som jag tycker känns mycket lättare att hantera än skolans tunga cykel, så jag hade helst valt den (bortsett från att jag är lite rädd för att råka göra stoppie på bromstestet ). Skolan tar även 1300kr för att låna. Men går ju rykten om att privatuppkörare kuggas?
Är min cykel förresten godkänd som tung A?
Måste/borde jag montera av mitt Acrasystem och sätta dit original?
Hur funkar det under dagen om man inte har läraren med, måste jag då ha med min privata handledare för att tex. transportera mig mellan olika platser?
Tack på förhand
Ska jag satsa på att köra upp privat eller via skolan?
Jag har en KTM 690-2008 som jag tycker känns mycket lättare att hantera än skolans tunga cykel, så jag hade helst valt den (bortsett från att jag är lite rädd för att råka göra stoppie på bromstestet ). Skolan tar även 1300kr för att låna. Men går ju rykten om att privatuppkörare kuggas?
Är min cykel förresten godkänd som tung A?
Måste/borde jag montera av mitt Acrasystem och sätta dit original?
Hur funkar det under dagen om man inte har läraren med, måste jag då ha med min privata handledare för att tex. transportera mig mellan olika platser?
Tack på förhand