Uppkörning i Barkaby, Sthlm, hitta dit?

Eldur

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Honda CBR 125 -05, Kawasaki ZX6 C -88
Skall köra upp den 11 för lätt mc.

Vi var och rekade idag, och det var väldigt dåligt skyltat.vid IKEA pekar skylt med "förarprov" på grusväg som senare blir asfalt. Följer man vägen kommer man till något naturreservat lr ngt där det står massa fågelskådare, fortsätter man längre kommer man till en grind med skylten "Lötskö trafikskola" lr liknande.

Är det här förarprovet är? någon som har kört upp i Barkarby?

MVH / Eldur

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
Eldur skrev:
2142704 Skall köra upp den 11 för lätt mc.

Vi var och rekade idag, och det var väldigt dåligt skyltat.vid IKEA pekar skylt med "förarprov" på grusväg som senare blir asfalt. Följer man vägen kommer man till något naturreservat lr ngt där det står massa fågelskådare, fortsätter man längre kommer man till en grind med skylten "Lötskö trafikskola" lr liknande.

Är det här förarprovet är? någon som har kört upp i Barkarby?

MVH / Eldur

Japp. Det är bara att vänta där till han som håller provet dyker upp

Lycka till =)

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Det är rätt väg, sen är det bara in genom grindarna inpå flygplatsen....

hordac

Guest
Finns det några skumma trafikplatser eller liknande i området där man kör upp som man skall tänka på? Saker som kan ställa till det när man är sjukt nervös? :)

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Låter som du hittat rätt!

Själv har jag ingen aning, jag har en total blackout från det att jag kom tills jag, leende med lappen i fickan, gasade därifrån! :tummenupp

Lycka till! Även om det är en moppe du skall köra upp för! :tungan

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
hordac skrev:
2142721 Finns det några skumma trafikplatser eller liknande i området där man kör upp som man skall tänka på? Saker som kan ställa till det när man är sjukt nervös? :)
Japp, om du kör tillbaka samma väg som du kom och fortsätter rakt fram ner till rödljuset och fortsätter sedan rakt fram kommer en rondell efter bron. Ska du köra rakt fram ska du ligga i vänsterfilen, då högerfilen bara leder till högersväng. Många som har blivit kuggade i den rondellen. Försök läsa skyltarna så gott det går, även fast man är mer nervös än under sverige-finland matchen i hockeyn :banana

Btw, Lycka till :tummenupp

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Trafikfällor kan man alltid hamna i, när jag körde upp utgick vi från barkaby, sen drog vi ut på grusväg med en massa dolda skyltar (bakom träd mm). Det är ingen fara, slappna bara av och var uppmärksam så kommer storkortet om några år :tummenupp

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Om du klarar manöverdelen och kommer ut i trafiken är det inte helt omöjligt att du får köra på E18 mot Kungsängen och därefter i själva Kungsängen (se upp för 30 sträckor) sedan tillbaka på mindre vägar via Jakobsberg till Barkarby.

Grusvägen mot Lennartsnäs (skyltat från Kungsängen) är också populärt.

Reka även området runt MC Donalds vid Stäket.

Lycka till!

Eldur

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Honda CBR 125 -05, Kawasaki ZX6 C -88
Tack allesammans...

Imorgon gäller det...nu är man inte lite nervös alltså...

Några sista tips? Jag har bara kört privat, men jag har loggat ganska många mil...

Vad ska man tänka på i konbanorna? Hur långsamt ska det gå i första?

Sedan körningen, vad brukar de titta mest på förutom naturligtvis att man följer trafikreglerna?

Tack / Eldur

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Eldur skrev:
2151231 Tack allesammans...

Imorgon gäller det...nu är man inte lite nervös alltså...

Några sista tips? Jag har bara kört privat, men jag har loggat ganska många mil...

Vad ska man tänka på i konbanorna? Hur långsamt ska det gå i första?

Sedan körningen, vad brukar de titta mest på förutom naturligtvis att man följer trafikreglerna?

Tack / Eldur

Ska du köra upp med egen cykel så glöm inte regbeviset!! Han blev lite irriterad över det i Måndags när jag kom med min övningskörare.

Lycka till! Mvh Stephenj

EmilSegerblad

Guest
Antar att du menar på krypkörningen, körde upp idag och Kontrollanten gick bredvid.... så långsamt ska det gå. Tänk på att gå ut långt så att du får en lätt vändning..

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
tja.. haha tror jag såg dig idag om du körde upp på morgonen.. va iaf en med likadan hoj som på bilden som körde upp.. gick det bra?

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Är det fortfarande på samma plats??? Har uppkörning imorgon bitti och har sumpat mina papper :huvet

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!