Uppkörning i Göteborg - uppkörningsmannens vägval i trafikdelen?

Långa farbron skrev:
Sitter "hur fort kör du skylt" precise innan du skall svänga in till höger från stan sett.

Egen körgård,bra asfalt osv,var där med polaren förra året när han körde upp.
Ja, precis. Till höger, strax innan man svänger från stan (göteborg) sett.

hm, blev rörigt känner jag.

om man kommer från Gbg, så ska man svänga höger, strax innan "du kör för fort" skylten kommer.

PS: Måste vara nåt fel på den skylten... :va

Mark skrev:
Ja, precis. Till höger, strax innan man svänger från stan (göteborg) sett.

hm, blev rörigt känner jag.

om man kommer från Gbg, så ska man svänga höger, strax innan "du kör för fort" skylten kommer.

PS: Måste vara nåt fel på den skylten... :va

Du menar att den bara blinkar 299 299 299 299 299

Jag började på Shell vid Ullevi, körde mot Korsvägen, ut på leden och körde runt lite vid Delsjön (mot Saab ericsson space), sen en sväng i Gunnebo, ut i Mölndal och till Vägverket i Mölndal. Är man sist brukar man nog köra typ denna svängen (för att få landsvägskörningen). Är man först blir det ju från Stora Höga och runt (som jag sett folk beskriva redan).
Lycka till allihopa!

witte skrev:
Jag började på Shell vid Ullevi, körde mot Korsvägen, ut på leden och körde runt lite vid Delsjön (mot Saab ericsson space), sen en sväng i Gunnebo, ut i Mölndal och till Vägverket i Mölndal. Är man sist brukar man nog köra typ denna svängen (för att få landsvägskörningen). Är man först blir det ju från Stora Höga och runt (som jag sett folk beskriva redan).
Lycka till allihopa!

Jaså det blev en gul :7peta

Körde upp förra året och det enda "håriga" som jag fick gå igenom var att vi ute bland småvägarna i Säve tvingades stanna i en riktigt kraftig uppförsbacke för att vänta på klar väg. Marigt starta i sånn backe.

Sen var det en del högerregel tester inne i tätbebyggda bostadsområden, men eftersom jag körde upp på förmiddagen så va alla boende nog på jobbet för vi såg fan inte en enda bil :D

Annars fick jag köra igenom hela registret så att säga..tog cirka 25, alltså inga större överarskningar precis som Ola sa i en tidgare post. Även jag åkte ute på Säve/Björlanda vägarna och återigen som Ola sa, kör inte för sakta där och går det att "skära" kurvan så gör det om du har fri sikt.

Lycka till :tummenupp

/Drex

Last edited:
grott mongo skrev:
Det var mig du körde upp med och nej jag körde inte fegt,jag missade 70-skylten efter säve och fortsatte att hålla 50 :huvet . Men 2 veckor senare tog jag kortet :tummenupp Hej på dig förresten!!
:rofl

Ännu en anledning att inte prata om andra personer på nätet, dom kan dyka upp lite varsom :D

Långa farbron skrev:
Och med all rätt ,den ser fin ut.

Inget bakhjulsåka nu bara :fatta!
Man måste ju lära känna sin hoj för tusan, så man kan hantera den på bästa sätt. Precis som med pojkvänner. :D

Långa farbron skrev:
Ni är likadana allihopa :hihi

(Inte Mary då naturligtvis,hon är speciell,-nära det blev stryk där)

Ja, alla är samma samma. Vissa tror (och hoppas) bara att dom är så himla speciella (låt henne tro det också för tusan!) :hihi

grott mongo skrev:
Det var mig du körde upp med och nej jag körde inte fegt,jag missade 70-skylten efter säve och fortsatte att hålla 50 :huvet . Men 2 veckor senare tog jag kortet :tummenupp Hej på dig förresten!!

Aha, sorry mate! No offence! Jag hörde bara vad trafikskolläraren sa men jag kanske missförstod. Kul att det funkade gången efter! Tyckte lite synd om dig när jag körde tillbaka till körskolan. Bara lite iofs, var ju ganska överlycklig över att ha klarat kortet. Tog typ en månad innan jag fattade att det var sant :D

Brukar du köra med folket från GP på lördagar? Syns vi säkert i sommar isf.

Last edited:
uppkörningsrutt

Ungefär såhär fick jag köra på min uppkörning. Fick både göra omkörning, motorväg, vändning på väg, start i backe, krypkörning fram till brant T-korsning med väjningsplikt, landsvägskörning , 30-vägskörning etc etc...
missa inte 70-km skylten på sista landsvägskörningen innan järnvägskorsningen....

Bifogat

• uppkörning.gif
    uppkörning.gif
    8.6 KB · Visningar: 337
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning