uppkörning i uddevalla

olaisson

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Orust
Hoj
KTM640SM PRESTIGE -05
hej någon som kört upp nyss eller över huvudtaget i uddevalla.

har någon vecka sedan e det uppkörnig och man e väll nervös.

Hur och var kör man i uddevalla? börjar man i vv i vbg och sedan in till uddevalla ni får gärna skriva lite vart man kör m.m och hur uppkörningslärarna verkar här omkring......

vill ha kortet och tycker jag kör bra men i skolan känns det lite annorlunda och alla petnoga placeringar m.m m.m

all info tackar jag för//
 

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
Det finns oftast en anledning till alla "petnoga placeringar m.m, m.m" i trafikskolan. Det är för att du oftast sänker dig på en uppkörning. Vet själv hur det var, självsäker, manöverbanan funkade ju perfa på skolan! Det funkar tyvärr lite annorlunda när man är nervös.
Sen är nog förarprövarna bra! Det brukar de vara iaf! Om du gör någon småmiss är det inte hela världen, du får oftast fler chanser, tänk inte på misstagen! Lycka till!
 

Filip83

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Götet
Hoj
KTM 660-04
Jag körde upp i trolhättan i maj i år, konbanornavar inte klara efter ombyggnaden i uddevalla så uppkörningen lades i trollhattan.
Jag tycker att uppkörningen var mycket lättare än att köra på trafikskola, som du säger alla är så petiga med minsta detalj....vilket är jävligt bra, så man lär sig ordentligt!
Men som sagt för funkade det bättre med kon banan tex på uppkörningen, nervositeten gjorde säkert att jag skärpte till mig...
Lycka till med uppkörningen, det blir säkert inga problem! :tummenupp
 

D a w e

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Husaberg Motard, Rd350
Jag tog mitt kort i uddevalla nu i maj. Vi var 4 stycken som körde upp sammtidigt. Gick på trestad i uddevalla, och där tycker jag dom är väldigt bra, iaf dom lärarna jag har haft :)

Vi började själva uppkörningen med konbanorna på vv i vbg. Han vi hade på uppkörningen var väldigt skön och de va ingen petig gubbe iaf :tummenupp

Fick båda slalombanorna på uppkörningen som jag tror e vanligast att dom tar, efter detta så skulle ju själva stadskörningen ske i uddevalla, så då fick en av oss som körde ha uppkörningen till uddevalla medans dom andra fick åka i bilen och ha uppkörningen i stan. Jag sa att jag kunde köra till uddevalla eftersom jag hellre kör motorväg och landsväg en ligger inne i stan där det är lite mer att hålla koll på. Så jag fick åka lite småvägar genom lane ryr och så sen åkte vi raka vägen tilll körskolan, och vips så hade man kortet :banana

Vet inte ifall du ska ha uppkörning sammtidigt som andra men om du skulle ha det och dom vill ha nån som kör till uddevalla så rekommenderar jag det.

Sen så tror ja inte det är några problem för dig ändå. Bara kör lugnt och sansat och visa att du har kontroll på hojjen och placera dig bra så ska du se att du har kortet snart :)

Lycka till!
//Dawe
 

olaisson

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Orust
Hoj
KTM640SM PRESTIGE -05
sedan en sak till detta med säkerhetskontrollen.

det jag har så skall man gå igenom detta:
fram:
styrlager,hjullager,ekrar,bromsbeläggoch däckmönster

bak:
svinglager,hjullager,ekrar,bromsbelägg,kedjans spänning och kondition och däckmönster

starta motorn:
parkeringsljus,halvljus,helljus,blinkers,bromsljus,tuta och nödstopp

ta ner från stödet kontrollera koppling,broms och gashandtag, fjädring och dämpning ställ in speglarna..

e det detta som gäller eller något mer och kontrolleras alltid detta eller delas det upp på olika kontroller som på bil att man bara får lager m.m

nervös och all hjälp är välkommen
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
sedan en sak till detta med säkerhetskontrollen.

det jag har så skall man gå igenom detta:
fram:
styrlager,hjullager,ekrar,bromsbeläggoch däckmönster

bak:
svinglager,hjullager,ekrar,bromsbelägg,kedjans spänning och kondition och däckmönster

starta motorn:
parkeringsljus,halvljus,helljus,blinkers,bromsljus,tuta och nödstopp

ta ner från stödet kontrollera koppling,broms och gashandtag, fjädring och dämpning ställ in speglarna..

e det detta som gäller eller något mer och kontrolleras alltid detta eller delas det upp på olika kontroller som på bil att man bara får lager m.m

nervös och all hjälp är välkommen

Har du en riktig otur så säger provförrättaren att du skall göra en fullständig säkerhetskontroll, men oftast så får du kolla en del, kanske lager då eller el, då kollar du bara det och så säger du till när du är klar.

Bromsar, drivpaket o fjädring ingår med.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top