Skit också! På't igen bara!
Har du nåt körtkort sen tidigare?
Du behöver inte sakta in om det inte är skymd sikt (personlig tanke; kan jag se ca 10-15meter in på vägen i förväg och där kommer ingen?). Om det är skymd sikt så ska du ha bromsberedskap dvs fingrar och fot. Gå inte ut för mkt åt vänster OM du behöver stanna ska bilen från höger kunna komma ut smidigt. Samma regel gäller i villaområde, ligg till höger där högerregeln gäller (kan låta konstigt för oss som är vana att leta sikt). Samma gäller 50,60,70 där det inte är huvudled.
Extrafrågan: Precis, 70 även på grusväg, skogsvägar om inget annat anges mm. Men kör bara i 70 om du har fri sikt och det inte finns några infarter/utfarter.
https://www.google.se/maps/@59.6016...3m4!1soXNtF8XxzwpDY4rbG2CNQg!2e0!7i13312!8i66
Här har många kuggat på uppkörningen, inspektören vill att du svänger vänster, är det mycket trafik vill han att du kör in på bussfickan innan vänstersvängen.
https://www.google.se/maps/@59.6252...d_OPV8mCxuWig!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i37
Här har en del idioter torskat, inspektören vill att du tar till vänster i rondellen. Många har svängt vänster efter rödljuset där vänstersväng är förbjuden.
Vad kul att du klarade det! Grattis ? jag har uppkörning i Västerås i slutet på juni och man vill ju verkligen klara det..? har du några tips som du gjorde som du vill dela med dig av? Vilken rutt? Hur gick lågfart och högfart? Vad fick du göra för säkerhetskontroll? Återigen grattis! Längtar tills det är en annans tur hehe ??Körde nyss upp i Västerås, med trafikskola från Stockholm. Klarade - en enorm lycka!! Västerås var perfekt att köra upp i. Jättefin manöverbana. Stan är tydligt skyltad, breda fina vägar, spelade ingen roll att jag aldrig hade kört innan. Klart lättare än Stockholmstrafiken.
Tackar! Grundtipset är nog att köra så mycket att det inte känns som att man kommer med hjärtat i halsgropen för en "spray and pray" på uppkörningen. Jag gick från helt OK körning till att jag kände mig vass sista veckan. Satte manövrnarna om och om på övning. Om manövern känns trygg, så kan resten bara rulla på.Vad kul att du klarade det! Grattis ? jag har uppkörning i Västerås i slutet på juni och man vill ju verkligen klara det..? har du några tips som du gjorde som du vill dela med dig av? Vilken rutt? Hur gick lågfart och högfart? Vad fick du göra för säkerhetskontroll? Återigen grattis! Längtar tills det är en annans tur hehe ??
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|