Uppkörning idag, vad är bäst??

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
Hade han klarat det hade hans krikit om det här inne som du kommer göra :fakta

Klarar jag min uppkörning så skall alla få veta det.
Och garanterat kommer det stå på sporthoj
Du lär väl bara skratta åt mig ifall jag skulle kugga...

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Jag kuggade :gråta :gråta :gråta

Jag tyckte jag hade läst på noa i boken om vad det var som gällde.
På manöverdelen fick jag göra garagevändningen åt båda hållen två gånger. Bägge gånger höll jag mig innanför linjerna och gjorde som jag hade övat. Sen fick jag köra serpentinbanan, kom lite fort (kanske 5 km/h) för fort till de första konerna så jag släppte lite på gasen. På vändningen längst bort på serpentinen utnyttjade jag hela det utrymme jag fick för att hålla uppe farten. Slutkommentaren blev:
-Du har för låga varv under garagevändningarna, och det känndes även ostabilt under vändningen på serpentinen. Sen kom du för fort fram till de första konerna så DET STRULADE TILL SIG :confused: :confused: när du skulle sänka farten.
Enligt vad jag hittade i boken stod det ingenstans att man var tjungen att ha samma hastighet igenom serpentinen och att man var tvungen att tok-varva vid garagevändningen och att man var tvungen att göra garagevändning i slutet av serpentinen.
Jag antar att detta var priset jag fick betala för att inte ha gått på körskola. Jag skyller inte på inspektören heller.... Det är bara att bryta ihop och komma igen ;)

Inspektören avslutade med att säga att det kan dröja innan jag kan få uppkörningstid nästa gång, men att jag skulle veta att de jobbade extra bara för att hänga med så bra som möjligt. OJJ vilken tröst!!

Sen ringde jag igen i måndags för att boka ny tid. Jag hade föreställt mig minst 1½ månads väntetid så jag skojar lite med hon i telefonen och frågar vilka tider som finns imorgon (idag).
-Vi har tyvärr inga imorgon men på onsdag, fredag, måndag....
Blev lite paff och glad där! Men jag tror inte inspektören skulle bli så glad om jag kom tillbaka tre dagar senare så jag tog 23 maj (om 14 dagar) istället.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Beklagar!

Det är inte bara försäkringar som är ett Lotteri! =(

Lycka till nästa gång!!

/Niklas

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Det är ju lite sånt där man fruktar för som privatist.
Allt är ju gjort så att körskolorna ska kunna suga ur en så mkt pengar som möjligt :(

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Såhär: :skrämd

Han körde en röd BMW.
Äldre, kort...

Tänkte tok-öva nå sa att man klarar garagevändningen utan att hålla i styret. :cool: (drömma kan man ju göra)

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Tinatjejen skrev:
Det är ju lite sånt där man fruktar för som privatist.
Allt är ju gjort så att körskolorna ska kunna suga ur en så mkt pengar som möjligt :(

Hm! :eek:
Jag som håller på utbildar mig till trafiklärare och sedan till MC-lärare...

Trafikskolor följer en utb.plan som kommer från VV.

RGV_250! Lycka till nästa gång...

Last edited:

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Tackar!!

Det hade ju kännts lite tyngre om man hade en cykel i garaget som bara stod och väntade. Nu står ju bara lilla RGV:n där som jag ändå inte får köra på vägen med.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Synd :(

Men två veckor går ganska så fort! Bara öva och komma igen nästa gång vet du ju lite hur det går till och då.... :tummenupp

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Tråkigt att du kuggade, bättre lycka nästa gång, det där fixar du lätt då :tummenupp :hej

klas.karlsson

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Hoj
DR 650 -97
kuggad

Tråkigt :(
Försök klämma in minst en lektion på manöverbana på körskola innan nästa gång!
Man får ovärdeliga tips där. Speciellt om vad dom tittar på och hur man skall köra.

Det handlar ju egentligen inte om att hålla sig innanför linjerna - utan inspektören bedömmer ju hur det ser ut också - om man kan hantera hojen. Och vet man inte vilka moment som är kritiska så kan man ju lätt göra lite fel, man är ju oftast lite nervig också....

Själv hade jag en skakig garagevändning (fick köra 2 vänster) klarade dock båda men även den andra var lite skakig - var tydligen ok iaf...

Slalombanan hade dom massvis med tips på skolan om. Bla får du aldrig köra mer än 50 - men det vet du nog om. sedan ska du ju släppa på gasen efter sista konparet innan inbromsning så att du är bromsberedd. Och inspektöern skall kunna se ett tydligt "dipp" på hojen när du bromsar, samt ett "motdipp" när du släpper bromsen och gör undanmanövern.

Vändningen i serpentinen skall förberedas tre-fyra koner innan genom att dra in kopplingen (du tappar ingen fart i stort sett på det) och sedan lägga i ettan när du närmar dig (kan innebära lite klonk från vxllådan) så när vändningen tas har du redan förberett allt och kan bara bromsa, släppa ut kopplingen och acca upp till 50 inför inbromsningen i andra ändan...

Det är bara att ta nya tag, 14 dar är ju ingenting :)
Lycka till nästa gång...
/K

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Fördelen privat är att man får tiderna mycket snabbare än på kk,min kk gav mig tid den 24juni och det var 4 veckor sen jag beställde den,kul nej knappast och om jag kuggar mig så stryper jag dom garanterat.Privat hade jag hunnit med 2st uppkörningar före det.men jag litar på det dom säger att jag klarar mig.fast samtidigt vet jag hur mina nerver är sen bil uppkörningen.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Synd att du kuggade men som flera andra redan sagt: påt igen bara :tummenupp

Jag beställde min uppkörning privat å sen gick jag till skolan å tog ett par( 5 ) lektioner + att jag hyrde skolans hoj på uppkörningsdagen. Jag körde asså upp privat men jag hade kkskolan med mig å deras hoj kostade ca kommer inte ihåg men det va värt det :tummenupp

Kör hårt å berätta hur det går :squid

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Man kan inte komma för fort och bli kuggad för det till första konen.... klarar du av att köra serpentinen i 90km/h ska du göra det med.

Varva hela tiden genom garagecruisingen så han inte misstänker att hojen kommer dö när som helst.

Du skulle tagit uppkörningen om 3 dar....

750RR

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Det är gay att klara lappen på första försöket. Jag har uppkörning i början av Juni och kommer garanterat att kugga. :D

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!