Jag kuggade
Jag tyckte jag hade läst på noa i boken om vad det var som gällde.
På manöverdelen fick jag göra garagevändningen åt båda hållen två gånger. Bägge gånger höll jag mig innanför linjerna och gjorde som jag hade övat. Sen fick jag köra serpentinbanan, kom lite fort (kanske 5 km/h) för fort till de första konerna så jag släppte lite på gasen. På vändningen längst bort på serpentinen utnyttjade jag hela det utrymme jag fick för att hålla uppe farten. Slutkommentaren blev:
-Du har för låga varv under garagevändningarna, och det känndes även ostabilt under vändningen på serpentinen. Sen kom du för fort fram till de första konerna så DET STRULADE TILL SIG
när du skulle sänka farten.
Enligt vad jag hittade i boken stod det ingenstans att man var tjungen att ha samma hastighet igenom serpentinen och att man var tvungen att tok-varva vid garagevändningen och att man var tvungen att göra garagevändning i slutet av serpentinen.
Jag antar att detta var priset jag fick betala för att inte ha gått på körskola. Jag skyller inte på inspektören heller.... Det är bara att bryta ihop och komma igen
Inspektören avslutade med att säga att det kan dröja innan jag kan få uppkörningstid nästa gång, men att jag skulle veta att de jobbade extra bara för att hänga med så bra som möjligt. OJJ vilken tröst!!
Sen ringde jag igen i måndags för att boka ny tid. Jag hade föreställt mig minst 1½ månads väntetid så jag skojar lite med hon i telefonen och frågar vilka tider som finns imorgon (idag).
-Vi har tyvärr inga imorgon men på onsdag, fredag, måndag....
Blev lite paff och glad där! Men jag tror inte inspektören skulle bli så glad om jag kom tillbaka tre dagar senare så jag tog 23 maj (om 14 dagar) istället.