Uppkörning imorn.... nervös som faen

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Uppkörning imorn.... andra gången gillt?

Jag är körkortsman! Inte en enda lektion....

Last edited:

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
gringoo skrev:
Vad ska man tänka på? Jag hade uppkörning i torsdags och de klagade på några småsaker bara. Undrar om det räcker att tänka extra på dem. Eller jag kanske missar på några saker som jag klarade i torsdags? oh my god. hur ska det gå?

Får väl börja med att säga lycka till:)!
Tänk på att inte vara för ÖVERDRIVET försiktig bara.
Man ska vara lite bestämmd också när man ska köra upp, annars märker dom att man är tveksam.

//k

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
kalle_a skrev:
Får väl börja med att säga lycka till:)!
Tänk på att inte vara för ÖVERDRIVET försiktig bara.
Man ska vara lite bestämmd också när man ska köra upp, annars märker dom att man är tveksam.

//k
Okej. Jag försökte va ganska bestämt sist ja körde upp, men jag missade på lite småsaker. Till exempel så glömde jag att titta över axeln när jag bytte fil och korsade en cykelbana. Jag hade ju aldrig tagit nån lektion så jag kan inte såna saker. Fixar jag det imorn så borde jag klara det... så jävla nervös bara... vill inte säga till alla att jag kuggare 2 ggr i rad haha

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Jädrar vad snabbt du fick uppkörningstid! Ibland önskar man att man bodde i en mindre stad...

Hoppas du sätter det denna gången!

Sväng på huvudet varje gång du ska svänga eller byta fil. Gör det otroligt _tydligt_! :) De kan inte kugga dig på att du tittar för mycket ;)

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Nejvbie skrev:
Jädrar vad snabbt du fick uppkörningstid! Ibland önskar man att man bodde i en mindre stad...

Hoppas du sätter det denna gången!

Sväng på huvudet varje gång du ska svänga eller byta fil. Gör det otroligt _tydligt_! :) De kan inte kugga dig på att du tittar för mycket ;)
Jag fick icke godkänt på 3 saker. Först så kollade jag inte över axeln när vi korsade en cykelbana som gick längst med oss på högersidan. Sedan så kollade jag inte över axeln när jag bytte fil, så där fick jag icke godkänt. Sista grejen var att jag inte placerade mig tillräckligt tydligt när ja skulle svänga. Jag tror ja fixar dessa grejer imorgon.... Men alltså ja fick egentligen uppkörning 24e juni men ja hittade en återbuds tid haha,

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
det är lungt du klarar de!! bara köra som du brukar tänk inte för mycket!! LYCKA TILL :tummenupp

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
cross_micke skrev:
det är lungt du klarar de!! bara köra som du brukar tänk inte för mycket!! LYCKA TILL :tummenupp
Som jag brukar? Ja har aldrig kört i trafiken typ hahahaha. Aldrig tagit någon lektion heller... ja kan bara bränna runt själv i skogen och på grusvägar :D

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
gringoo skrev:
Jag fick icke godkänt på 3 saker. Först så kollade jag inte över axeln när vi korsade en cykelbana som gick längst med oss på högersidan. Sedan så kollade jag inte över axeln när jag bytte fil, så där fick jag icke godkänt. Sista grejen var att jag inte placerade mig tillräckligt tydligt när ja skulle svänga. Jag tror ja fixar dessa grejer imorgon.... Men alltså ja fick egentligen uppkörning 24e juni men ja hittade en återbuds tid haha,
Det här med återbudstider, skrivs man upp på en lista eller måste man ringa som ett fån o fråga varje dag? =P

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Om man misslyckas, kostar det gratis den gången då?
Eller hur är det? :va

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Nejvbie skrev:
Det här med återbudstider, skrivs man upp på en lista eller måste man ringa som ett fån o fråga varje dag? =P
Du måste ringa varje dag haha. Eller så kan du kanske ge kärringen en pizza privat eller någon annan tjänst, så är hon snäll och hjälper till haha.

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
gringoo skrev:
Haha illa.... fixa dig en hoj istället att köra på :) eller låna av någon.
Tyvärr känner jag ingen här som har en 125a som jag kan köra upp på, förutom en yamaha virago men det känns inte så lockande :p

Men om någon har en hoj att låna ut så =D

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Nejvbie skrev:
Tyvärr känner jag ingen här som har en 125a som jag kan köra upp på, förutom en yamaha virago men det känns inte så lockande :p

Men om någon har en hoj att låna ut så =D
Linköping..... är det linköping eller lidköping som ligger långt ifrån Trollhättan? h aha

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...