Uppkörning Katrineholm

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Uppkörning Katrineholm (återbud)

Jag har nu fått återbud den 27/6-2006 ute vid Katrineholm.
Jag bor i Stockholm och redan har haft 2st uppkörningen, blev kuggad ute i trafiken bl.a för stadskörning med företräderegler o.s.v

Har någon lite erfarenhet kring uppkörningar där samt hur trafiken är där!? Har hört att de inte ens har någon motorväg utan kör på ren landsväg och sedan så har man även hört att det är mycket högerregel som gäller där!

Tacksam för svar, då jag måste ringa VV för avv avboka tiden om det inte skulle passa mig.
 
Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Vishy skrev:
2254746 Lyfter!
Någon som har lite tips att erbjuda?

Har själv bott i Katrineholm. Inte stort där inte. Ta chansen. Du kommer garanterat att lyckas. Den närmaste motorvägen blir E:4: an utanför Norrköping eller E:20 utanför Eskilstuna. Finns några mindre landsvägar som går åt alla olika vädersträck.
Kör hårt och lycka till! :yoparty
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Nej, finns ingen motorväg där som du säger..
I stadskörningen får du tänka på att det är en del enkelriktade gator.
Men annars väldigt liten och msyig stad för uppkörning.

Körde själv upp där den 1 Juni. :)

Lycka till. :yoparty

Vishy skrev:
2254746 Lyfter!
Någon som har lite tips att erbjuda?
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Mrnice80 skrev:
2254769 Nej, finns ingen motorväg där som du säger..
I stadskörningen får du tänka på att det är en del enkelriktade gator.
Men annars väldigt liten och msyig stad för uppkörning.

Körde själv upp där den 1 Juni. :)

Lycka till. :yoparty


Jasså, men annars ska det gå rätt bra eller?
Jag har lite svårt för landsväg och stadskörning, vet inte hur pettiga de är när man påpekar att man inte känner staden så väl!
Men jag tänkte ta ca. 2st lektioner så man lär i.a.f känna staden lite grann, kanske åka med bilen dagen innan och köra runt och så!

Några "vanliga" tabbar man gör där nere?

Depåbitchen skrev:
2254764 Har själv bott i Katrineholm. Inte stort där inte. Ta chansen. Du kommer garanterat att lyckas. Den närmaste motorvägen blir E:4: an utanför Norrköping eller E:20 utanför Eskilstuna. Finns några mindre landsvägar som går åt alla olika vädersträck.
Kör hårt och lycka till! :yoparty


Precis, hört att det inte ska vara så stort där! Men jag är endå rädd att det ska finnas massa vägar man inte är kör på annars.

Jag tänkte köra ett par lektioner med Central trafikskolan med någon micke där!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vishy skrev:
2254776 Jasså, men annars ska det gå rätt bra eller?
Jag har lite svårt för landsväg och stadskörning, vet inte hur pettiga de är när man påpekar att man inte känner staden så väl!
Men jag tänkte ta ca. 2st lektioner så man lär i.a.f känna staden lite grann, kanske åka med bilen dagen innan och köra runt och så!

Några "vanliga" tabbar man gör där nere?




Precis, hört att det inte ska vara så stort där! Men jag är endå rädd att det ska finnas massa vägar man inte är kör på annars.

Jag tänkte köra ett par lektioner med Central trafikskolan med någon micke där!

Tips! Öva mer, finns inte så mycket annat man gör i trafiken än stadskörning och landsvägskörning..
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Aah där körde jag också upp, som sagt så är det några enkelriktade gator du ska ha hyfsad koll på, åk dit och öva i några timmar med bilen så du hittar.

Lycka till!
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Japp, jätte bra annars att köra upp i.
Oki, men isåfall har du nog problem där. För det finns inget annat än stadskörning och landsväg när du kommit ut i trafikdelen..

Tror att de kan ha lite överseende p ga att du inte kommer därifrån. Men kan rekommendera att ta ett par lektioner innan.. Men som sagt.. Kan säga attd et är fullt på de flesta bilskolor däromkring just nu tyvärr.

Lycka till.

Vishy skrev:
2254776 Jasså, men annars ska det gå rätt bra eller?
Jag har lite svårt för landsväg och stadskörning, vet inte hur pettiga de är när man påpekar att man inte känner staden så väl!
Men jag tänkte ta ca. 2st lektioner så man lär i.a.f känna staden lite grann, kanske åka med bilen dagen innan och köra runt och så!

Några "vanliga" tabbar man gör där nere?




Precis, hört att det inte ska vara så stort där! Men jag är endå rädd att det ska finnas massa vägar man inte är kör på annars.

Jag tänkte köra ett par lektioner med Central trafikskolan med någon micke där!
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Mrnice80 skrev:
2254797 Japp, jätte bra annars att köra upp i.
Oki, men isåfall har du nog problem där. För det finns inget annat än stadskörning och landsväg när du kommit ut i trafikdelen..

Tror att de kan ha lite överseende p ga att du inte kommer därifrån. Men kan rekommendera att ta ett par lektioner innan.. Men som sagt.. Kan säga attd et är fullt på de flesta bilskolor däromkring just nu tyvärr.

Lycka till.

Jag lyckades få tid med centrala trafikskolan nu på måndag, vi har ca. 3 tim.
Jag ska som sagt även köra ner dit med bil så jag kan köra runt om i stan. Vart kör de landsväg, ifall man vill åka dit och titta runt?
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Skönt att du fick tid..

Runt om hela Katrineholm.. Finns bara landsväg runt staden.

Lycka till.. :tummenupp


Vishy skrev:
2254803 Jag lyckades få tid med centrala trafikskolan nu på måndag, vi har ca. 3 tim.
Jag ska som sagt även köra ner dit med bil så jag kan köra runt om i stan. Vart kör de landsväg, ifall man vill åka dit och titta runt?
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Mrnice80 skrev:
2254826 Skönt att du fick tid..

Runt om hela Katrineholm.. Finns bara landsväg runt staden.

Lycka till.. :tummenupp


Tackar, Har du hört något om skolan(centrala trafikskolan)?

Du kanske orkar ge mig lite tips om landväg allmänt?
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Micke_Nilsson skrev:
2254854 HASSES TRAFIKSKOLA I FLEN..... :yoparty

Men är flen och katrineholm samma sak?
Nu har jag rätt så dålig geografisk minne, men det jag tror att det ligger ifrån varandra rätt mycket?
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Herman Hedning skrev:
2254862
Vishy skrev:
2254776 ?
Jag har lite svårt för landsväg och stadskörning...




Vad ska du ha a-kortet till då!?
Bara köra motorväg eller!? :)

hehe jaaa :p

Edit: skämt och sido så måste ja klara kortet snart, har redan haft 2 st körningar, vill verkligen ha det så jag kan köra lite nu till sommaren...
 
Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Vishy skrev:
2254858 Men är flen och katrineholm samma sak?
Nu har jag rätt så dålig geografisk minne, men det jag tror att det ligger ifrån varandra rätt mycket?

Nej, det är inte samma sak, men Hasses trafik skola ligger 3 mil utanför. och de är kanon.. :yoparty

Tja Micke förresten.. Allt bra med dig??
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Mrnice80 skrev:
2254994 Nej, det är inte samma sak, men Hasses trafik skola ligger 3 mil utanför. och de är kanon.. :yoparty

Tja Micke förresten.. Allt bra med dig??


Jaha ok....
Men bättre då att köra med Centrala Bilskola då de är finns i katrineholm plus fixar hoj vid uppkörningsdagen, dock är 720 kr per timme rätt mycket...
 

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Vishy skrev:
2255027 Jaha ok....
Men bättre då att köra med Centrala Bilskola då de är finns i katrineholm plus fixar hoj vid uppkörningsdagen, dock är 720 kr per timme rätt mycket...
Micke är bra som lärare.Jag klarade kortet på 6 lektioner.Det finns lite knepiga gator o enkelriktat i centrum men på landsvägen är det inga konstigheter.
Lycka till
 

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Ort
NYKÖPING
Hoj
minimoto/snart barnvagn
dom har några mongo korsningar i k-holm i stället för rondeler i stan ,
mycket röd ljus för en rätt liten stad ,mycket höger regeln
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Sucka skrev:
2255065 Micke är bra som lärare.Jag klarade kortet på 6 lektioner.Det finns lite knepiga gator o enkelriktat i centrum men på landsvägen är det inga konstigheter.
Lycka till


Jaha ok, jag får se, täntke som sagt dra dit med bilen innan och kolla lite grann kring där.... tänkte ta 3 lektioner där nere med Micke, det ska väl räcka?

rogga R6 skrev:
2255146 dom har några mongo korsningar i k-holm i stället för rondeler i stan ,
mycket röd ljus för en rätt liten stad ,mycket höger regeln
Då får jag tränna som fan inför provet då! Som jag sa innan så tänkte jag ta lite lektioner ute i trafiken med + banan.
Tråkigt att vi har alt för MÅNGA huvudled i sthlm, därför så använder man inte höger reglen så mycket som de mindre orterna.

Ni får gärna ge mig lite tips med några gator där jag kan köra och vara lite förberedd! har aldrig vart i katrineholm.

tack alla!
_________________________________________________________________
Varje förarkontor har typiska områden där de brukar vara?

Finns det sånna i Katrineholm med tanken på att det är rätt så liten stad?

Kanske några ställen eller gator som ofta förekommer!

Jag har haft 2st uppkörningar innnan, vill verkligen ha kortet nu, Hojen väntar på mig också...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top