Uppkörning lågfartsdel

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Fan att man inte hade en sån :gnissla
Jag testade faktiskt att sätta upp den där banan typ en vecka tidigare och då klarade ja de några gånger, men nu på provet hade jag inte en chans.. Antingen körde jag heeelt fel på provet eller så hade ja inte satt upp konerna rätt :D

"Då klarade jag de några gånger" !?! Jag tränare tills jag kunde köra hela varv med fullt styrutslag.
Ta någon lektion på körskola, jag lovar de lönar sej. Däremot lönar de sej inte att lyssna på när dom vill att man ska skriva in sej och köra 10 lektioner. Be dom kolla på vad du behöver träna på.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
"Då klarade jag de några gånger" !?! Jag tränare tills jag kunde köra hela varv med fullt styrutslag.
Ta någon lektion på körskola, jag lovar de lönar sej. Däremot lönar de sej inte att lyssna på när dom vill att man ska skriva in sej och köra 10 lektioner. Be dom kolla på vad du behöver träna på.
Jag förstår att jag måste träna tills det sitter 100% men det fanns ingen tid :gnissla
Jo kanske ska göra det, denna uppkörning blev ju nästan som en lektion, med tanke på att jag fick protokollet där det står var jag har bristande egenskaper :yoparty

Byggerefredd

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Husaberg Fs650e -03
Kuggade precis uppkörningen :huvet (hora)
Kan man klara det med sporthoj över huvud taget,om det går gjärna lite förklaring? Jag vet att det finns 2 banor men jag fick den vanliga med bara 4 helt rakt uppsatta koner efter varandra. Första försöket gick skitbra ända tills vändningen då satte ja ner ena foten så det var bara att köra om... Andra försöket kom ja runt utan foten men pga svängradien kom jag fel till föregående kon och kunde omöjligt komma runt :gnissla

Var noga med att ta ut svängen efter den näst sista konen så du får en längre/bredare yta att svänga runt på, kommer du ut efter den näst sista konen och måste svänga med fullt styrutslag så är det nästan garanterat att cykeln vill lägga sig och du tar ner foten, även på den andra lågfartsdelen, ta ut svängarna så du slipper svänga med fullt styrutslag, då kommer det gå fint.Jag själv har uppkörning 8 maj, och har haft 6 körlektioner förmodligen 2 st till, kört alla konbanor på samtliga lektioner. Och jag ska köra upp på en Honda Nsr. Lycka till :)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Var noga med att ta ut svängen efter den näst sista konen så du får en längre/bredare yta att svänga runt på, kommer du ut efter den näst sista konen och måste svänga med fullt styrutslag så är det nästan garanterat att cykeln vill lägga sig och du tar ner foten, även på den andra lågfartsdelen, ta ut svängarna så du slipper svänga med fullt styrutslag, då kommer det gå fint.Jag själv har uppkörning 8 maj, och har haft 6 körlektioner förmodligen 2 st till, kört alla konbanor på samtliga lektioner. Och jag ska köra upp på en Honda Nsr. Lycka till :)

8 maj ska jag göra teori prov:huvet fan vad många sthlmare ska ta körkort för MC har väntat i en månad nu:huvet

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Konbanan är skitenkel. Öva mer så kommer du tycka detsamma. För att lyckas med banan gäller det att du gör rätt vid första konen, annars kan det bli lite knepigt. Det gäller att "skära" konen så tidigt som möjligt, så får du bra med utrymme hela tiden..

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
jag har inte bestämt vad jag ska köra upp med tzr som jag lånar eller dtr som jag hämtar nästa helg ? tzr har jag kört mycket på traffikskolan eller en dtr som jag kan bara öva hemma på låg farten ...

e uppkörningen i stads traffik svår ?

mcgta

Morgan Andersson
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Honda cbr 125 06 EXTREME
jag körde upp med en nsr det gick lätt! asså det e bara att öva öva öva sen gå det som en dannnnsssssss!!!

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Klarade uppkörningen igår :D
Det gick "till och med" med min hoj, det gick ju bara man ville :tummenupp
Nu är det väl bara att hitta någon att åka med ! Några norrortare som vill köra?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Nu är det väl bara att hitta någon att åka med ! Några norrortare som vill köra?

Gratis! Ut o åk me dig!:) :pannkyss

Själv kuggade jag körning här om dagen:tungan Men oddsen var icke så stora, maskinen(kawa kmx) jag körde upp med hade jag inte kört mer än 15-20 minuter med innan uppkörningen.
Dock har jag kört många mil crossmoppe och lite enduro. Kuggade på att jag inte planerade min körning och att jag råkade köra i 35Km/h utanför en skola:huvet . Men jag förväntade mig inte att klara det så jag är glad att det gick så bra ändå:)

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Någon som kört upp med en gammel-nsr och upplevt att den har dålig svärngradie etc?

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09

Hur lyckades du få uppkörnings tid så snabbt?!?:va

ja klarade teorin den 9:e maj och ja fick uppkörnings tid den 19 juni:huvet

aja grattis iaf!!!:yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...