Alldeles korrekt. Har dock testat att krypköra och svänga och min balans är ganska delikat. Tror att jag har ganska mycket gratis tack vare åren på crosshojarna. Dessutom är min hoj väldigt lätt att smygköra med.
Men jag ska köpa loss ett gäng koner så fort det är åkbart ute igen och intensivträna.
Ne relaterar jag till mig själv..
Jag körde upp på min fireblade 900 -97 och de gick aldelens utmärkt, faktum är att jag tränade med min egen hoj och när jag sedan testade med körskolans hoj (som ska vara lättare) så gick de helt åt helvete, vilket resulterade i att jag körde upp med min egen som jag va mer van vid.
att träna på en hoj och köra upp med en annan är ur min mening helt idiotiskt
hittade dessutom nåra scanade bilder på hur konbanan ser ut, håll tillgodo![]()
Låter perfektTror att du klarar kortet med lite träning
![]()
Tänk också på att inte glömma att öva bromsning från 50, 70 och 90 till 0Öva också när det är fuktigt om du vill, bra att vänja sig att undvika låsning eftersom det kan ju spöregna eller vara blött på marken när man kör upp och inspektörerna brukar i regel inte gilla att man kommer med bakändan i sidled (har jag själv gjort på en uppkörning)
![]()
Visst kan man öva å köra upp på nästan vilken hoj som helst,men varför göra det svårt för sig själv,dessutom så e d fan så mycke bättre å slita på trafikskolans hoj, å bränna kopplingen på den istl för sin egen!
Tack för bilder! Det där såg ju inte alls så krångligt ut.
Inbromsningar har jag inte öavt en enda sekund på. Har heller inte haft en tanke på att göra det. Men tack för upplysningen! Ska ta och träna ordentligt på konbanor och inbromsningar så snart vädret tillåter.
Vad snackar du om? Får man inte köra upp med sin egen hoj?
Inbromsningar har jag inte öavt en enda sekund på. Har heller inte haft en tanke på att göra det. Men tack för upplysningen! Ska ta och träna ordentligt på konbanor och inbromsningar så snart vädret tillåter.
okej då kanske man blir tvungen att hyra!
men konbanan finns ju med i teoriboken så man får väll ställa i ordningen den och öva lite innan sen så kan man ju besluta hurvida man ska göra. hur sakta ska man köra den? jag blir ju lite taggad att klara de bara för min kollega säger att ja kommer misslyckas med cbrn![]()
Hade nog undvikit körskolehojar. De är sladdriga som tusan med sneda och böjda delar. Risken är ju att du får ett riktigt vrak som du dessutom inte tränat på.
Hade nog undvikit körskolehojar. De är sladdriga som tusan med sneda och böjda delar. Risken är ju att du får ett riktigt vrak som du dessutom inte tränat på.
Jag rekommenderar verkligen att kika lite extra på bromsningen i högre hastighet. Jag fick göra om bromsningen i 90 km/h tre ggr, och var riktigt, riktigt nervös innan jag lyckades spika den. Leta upp en plats där du ostört kan komma upp i 90 km/h och bromsa till 0 utan att låsa däcken. Jag hade bara övat på en stor parkering där jag inte kom upp i mycket mer än 70 km/h och tyckte att skillnaden inte kunde vara så stor.Men det gick ju vägen trots allt...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |