Alldeles korrekt. Har dock testat att krypköra och svänga och min balans är ganska delikat. Tror att jag har ganska mycket gratis tack vare åren på crosshojarna. Dessutom är min hoj väldigt lätt att smygköra med.
Men jag ska köpa loss ett gäng koner så fort det är åkbart ute igen och intensivträna.
Ne relaterar jag till mig själv..
Jag körde upp på min fireblade 900 -97 och de gick aldelens utmärkt, faktum är att jag tränade med min egen hoj och när jag sedan testade med körskolans hoj (som ska vara lättare) så gick de helt åt helvete, vilket resulterade i att jag körde upp med min egen som jag va mer van vid.
att träna på en hoj och köra upp med en annan är ur min mening helt idiotiskt
hittade dessutom nåra scanade bilder på hur konbanan ser ut, håll tillgodo
Låter perfekt Tror att du klarar kortet med lite träning
Tänk också på att inte glömma att öva bromsning från 50, 70 och 90 till 0 Öva också när det är fuktigt om du vill, bra att vänja sig att undvika låsning eftersom det kan ju spöregna eller vara blött på marken när man kör upp och inspektörerna brukar i regel inte gilla att man kommer med bakändan i sidled (har jag själv gjort på en uppkörning)
Visst kan man öva å köra upp på nästan vilken hoj som helst,men varför göra det svårt för sig själv,dessutom så e d fan så mycke bättre å slita på trafikskolans hoj, å bränna kopplingen på den istl för sin egen!
Tack för bilder! Det där såg ju inte alls så krångligt ut.
Inbromsningar har jag inte öavt en enda sekund på. Har heller inte haft en tanke på att göra det. Men tack för upplysningen! Ska ta och träna ordentligt på konbanor och inbromsningar så snart vädret tillåter.
Vad snackar du om? Får man inte köra upp med sin egen hoj?
Inbromsningar har jag inte öavt en enda sekund på. Har heller inte haft en tanke på att göra det. Men tack för upplysningen! Ska ta och träna ordentligt på konbanor och inbromsningar så snart vädret tillåter.
okej då kanske man blir tvungen att hyra!
men konbanan finns ju med i teoriboken så man får väll ställa i ordningen den och öva lite innan sen så kan man ju besluta hurvida man ska göra. hur sakta ska man köra den? jag blir ju lite taggad att klara de bara för min kollega säger att ja kommer misslyckas med cbrn
Hade nog undvikit körskolehojar. De är sladdriga som tusan med sneda och böjda delar. Risken är ju att du får ett riktigt vrak som du dessutom inte tränat på.
Hade nog undvikit körskolehojar. De är sladdriga som tusan med sneda och böjda delar. Risken är ju att du får ett riktigt vrak som du dessutom inte tränat på.
Jag rekommenderar verkligen att kika lite extra på bromsningen i högre hastighet. Jag fick göra om bromsningen i 90 km/h tre ggr, och var riktigt, riktigt nervös innan jag lyckades spika den. Leta upp en plats där du ostört kan komma upp i 90 km/h och bromsa till 0 utan att låsa däcken. Jag hade bara övat på en stor parkering där jag inte kom upp i mycket mer än 70 km/h och tyckte att skillnaden inte kunde vara så stor. Men det gick ju vägen trots allt...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |