Uppkörning med en cbr1000rr

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Är jag korkad om jag kör upp med min cbr1000rr?

Är det tekniskt omöjligt? Tror ni att dom kommer att bedöma mig hårdare för att jag kör upp privat och på en sporthoj? :confused:

Problemet är att jag har en tid nu på torsdag men min bilskola krämar ur mig på pengar och vill att jag avvaktar. :huvet

Tacksam för många bra tips. :pannkyss
 

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KXF och Scrambler
Klart det kan gå, dock svårt! Men det kan inte vara så att du faktiskt har lite kvar att lära?;) Jag har kört MC hela livet och fick ändå ta lektioner som sved i plånboken.
 

marcus133

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
såld XT660X SM och blade 929-01. CBR 1000RR Repsol nu....också såld. En gammal R1-01 till 2008
Jag körde upp på min Fireblade som på den tiden var motsvarande 1000RR idag tycker jag. Körde upp privat med den och det var inga problem. Jag var t.o.m den ende i min grupp som klarade manöverproven och fick fortsätta ut i trafiken.
Så tuta och kör du med din hoj tycker jag.:)
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Min erfarenhet säger mig att det är lättare att bli sågad om man har lite flashiga grejor. Lycka till iaf.
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
Vill inte vara negativ och det var ett bra tag sedan jag tog kortet. Men med de nya banorna så tror jag det är omöjligt med cbrens svängradie. Men man kan alltid testa...
 

Dark_Messenger

Guest
Hojen borde funka men om du har otur får du något bittert skinn till uppkörningslärare som blir avis på hojen och kuggar dig. :)
 

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Ja jag är ju lite orolig för svängradien. Någon som vet?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Din hoj är bättre på allt utom krypkörningen och den är ju enligt mig det svåraste momentet! Är du riktigt vass så kan det funka men försök komma ut och provköra krypkörningen med den innan provet!
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Ja körde upp på zx7r och det gick hur bra som helst, men provförättarn gillade inte min hoj. Han undra va jag skulle me den till osv, men jag fick kortet efter lite "utskällning"
Lycka till
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Som redan sagts, enda som ställer till det är att konbanorna inte anpassas för olika hojars svängradie, ställ upp lågfartsbanorna och träna tills du inte har några problem att klara dom med din egen hoj. Hittar du rätt teknik och väg mellan konerna så är det inte omöjligt, men långt ifrån lika lätt som med en "körskolehoj"
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Om du nu lagt ner en massa tid o möda på träning med körskolans hoj, varför då köra grand finale med din egen :va

Pynta den 1000-ingen extra det kostar o kör en hoj du vet du reder ut banan med. Det är dessutom en mental fördel redan där.

Du åker nog inte telemark m längdskidor bara för att du kan åka slalom, även om du nu vet att det borde gå...

Sätt körkortet m en hoj du kan, sedan får du rasta din CBR allt du orkar! :pannkyss
 

saja

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Gråbo Göteborg
Hoj
-08 Kawasaki Ninja ZX-6R
Uppkörning

Klart du kan klara dig. Jag körde ju på min RR. Visserligen 600 men jag är ju tjej också. Hejja dig:tummenupp
 

ShinobiNoInnen

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2007
Ort
Kalix
Hoj
CBR 929 , Gixxer K3
Inga som har mer tips?

Som det redan nämnts här i tråden så är vändradien runt sista konan på lågfartsbanan 4*8m inte att leka med på dessa hojjar.
Håller själv på att kämpa med min 929 och kan lova att det är inte det lättaste :/
men är bara att öva öva öva :)
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Klart du kan köra upp med den.

Provförättarna lär ju dock bedöma dig mycket hårdare.
 

leinad6

kör alltid på 6:an;)
Gick med
30 May 2008
Ort
borås
Hoj
blå zx9r
samma problem för mig, den sista vändningen e inte lätt.
har satt den några ggr me min zx9 nu men de stämmer inte alltid, bara nötanöta, tills man spyr typ:D

ja tar ut svängen ordentligt på sista, nästan fullt styrutslag åt höger sen nästan direkt till vänster och utför vändningen, ser inte vackert ut men ja håller mig innanför:yoparty

du som jag lär ju behöva va grymma på de me, privatister på sporthojar, ajabaja:yoparty
 

ridder

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Vid havet
Hoj
Yamaha R1 07 svart
onödigt att chansa hyr en Honda CB 750 istället för en tusing, så slipper du alla problem, jag hyrde en istället för att köra upp på min R1.
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
Klart du kan klara dig. Jag körde ju på min RR. Visserligen 600 men jag är ju tjej också. Hejja dig:tummenupp

Minst 750 kubik för att få den lappen han verkar vara ute efter. Uppkörning under 750 ger väl någon form av begränsad behörighet eller har jag fel?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Ta hojen och testa, enda sättet att se hur det går. Om du inte tar dig till konbanorna, rita upp dom på nån asfaltsplätt runt knuten. Att komma dit och köra otränad med den hojen blir nog svettigt.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Minst 750 kubik för att få den lappen han verkar vara ute efter. Uppkörning under 750 ger väl någon form av begränsad behörighet eller har jag fel?

Enligt vägverkets (körkortssidan) sida är det minst 700 kubik... står ingenstans att det måste vra 750 kubik...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top