Uppkörning med en cbr1000rr

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ta körskolans hoj..700spänn (kostade det för mig) Helt klart värt det..speciellt om du skulle vara så nervös så du lägger den osv. MYCKET enklare på manöverbanan, "snällare" syn för vv snubben. Ge fan i krogen en helg så har du sparat in dom där pengarna

Flykt

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
-
Om jag har förstått det rätt så tar man inte hänsyn till hojens svängradie? Jag har tränat krypkörningsbana 1 (den med fyra korner, sen vändning). Där är måtten 4x8 meter och med min hoj så går det inte ens om man leder den med fullt styrutslag :confused:

Justerar dem inte banan?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Om jag har förstått det rätt så tar man inte hänsyn till hojens svängradie? Jag har tränat krypkörningsbana 1 (den med fyra korner, sen vändning). Där är måtten 4x8 meter och med min hoj så går det inte ens om man leder den med fullt styrutslag :confused:

Justerar dem inte banan?

Kan nån rättfärdiga krypkörningsmomentet överhuvudtaget i uppkörningsförfarandet? Det är ju inte så att det ligger krypskyttar ute i trafiken och "headshottar" en om man råkar sätta ner en fot då och då när man kryper. Vore det inte bättre om de tog bort det momentet helt och ersatte det med kurvtagning i inspirerad hastighet?
Om inte uppkörningsförrättaren skulle se om man var helrudis på krypkörning i vanlig trafik under själva uppkörningen så är han ju helt värdelös iaf.
Höghastighetsbanan med väjning och bromsprov däremot är helt ok.

krypkör

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
zx9r -96 stolen
Kan nån rättfärdiga krypkörningsmomentet överhuvudtaget i uppkörningsförfarandet?

text text

.

Jag är helnöjd med att lärde mig att krypköra. Är skönt att kunna ta hojen i runt bilarna eller parkera var man känner utan att gå omkring med hojen. Inte helt fel med balans. Jag diggar krypkörningen och tycker att det är något som man ska kunna.

Krypkör (nicket syftar på hur uruselt sakta jag kör ute på vägen)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag är helnöjd med att lärde mig att krypköra. Är skönt att kunna ta hojen i runt bilarna eller parkera var man känner utan att gå omkring med hojen. Inte helt fel med balans. Jag diggar krypkörningen och tycker att det är något som man ska kunna.

Krypkör (nicket syftar på hur uruselt sakta jag kör ute på vägen)

Jag skrev inte att man inte skulle lära sig krypköra, men jag tycker inte det har med uppkörningen att göra. Då finns det bättre saker att kika på, kurvtagning, mer körning på olika typer av underlag (regn, grus mm)

Flykt

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
-
Efter mycket ringande kom jag tillslut fram till en "uppkörningsgubbe". Han rekommenderade mig att köra på min hoj så mycket som möjligt och sen köra upp med den. Ser dem då att det är helt omöjligt så ökar dom avståndet från sista konen till den imaginära "väggen". Dvs. utökar från 4 meter till lite större.

Allt jag har hört så får de INTE ändra några avstånd, så verkar konstigt. Men låter såklart vettigt att om man har en hoj vars svängradie inte klarar av banan så ändrar man måtten.

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Det är ju helheten de bedömmer, ser de att du klarar av krypkörningen med fullt styrutslag och du hamnar någon centimeter utanför så lär de inte kugga dig för det. Körde själv upp på en HD sportster och det gick finfint.

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Ville bara säga att jag klarade av uppkörningen i morse :yoparty

Fan vad underbart :tuttar

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Körde du upp på cbr'en? Grattis i vilket fall :D

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Ja jag bestämde mig att köra upp med den.

Allt flöt på väldigt bra. Lite förvånad att jag tyckte det var så lätt med krypkörningen med den. Kanske övade en halvtimme hemma med den.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln