Santo skrev:problem och problem vet jag inte... prova själv att vända med en sporthoj så märker du att det e lite trixigare än med en "normal" hoj. När man ska vända fullt åt höger kommer gasen att ligga parallellt med ramen och det blir svårt att spela med gasen. Men träning ger ju färdighet!
Sen kan det ju vara svårt att hålla hastighetsgränsen med en sporthoj, det känns ju som om man står stilla i 90.
knäskrap skrev:jag vet inte hur liten svängradie som behövs för att komma runt manöverbanan vid uppkörning?
+10 e det! Eller?Santo skrev:Max styrradie + 20 cm
knäskrap skrev:Jag har kört hoj sen jag föddes, men jag vet inte hur liten svängradie som behövs för att komma runt manöverbanan vid uppkörning?
...om det fungerar med fult styrutslag så är det inga problem
yonsson skrev:+10 e det! Eller?
Har för mig det. Körde upp för två år sen.
Silwer skrev:Hur menar du att du skulle kunna svänga mer än fullt styrutslag?
bror väll på om han ska köra upp för tung (begränsad) eller vanlig tung..sharpedge skrev:Tror dock inte att du får köra upp med din 600R Thundercat... Kubiken är för liten
yonsson skrev:+10 e det! Eller?
Har för mig det. Körde upp för två år sen.
Silwer skrev:Hur menar du att du skulle kunna svänga mer än fullt styrutslag?
De tillåter inte att du sladdar eller spinner runt i övningarna på nåt sätt.
HanneZ skrev:Hörrni, vändning vid manöverbanan måste vara konbanan, inte garage sväng alltså.
Och sporthojar kan ha sämre svängradie alltså måste du ta ut svänger mer vilket gör att du tappar lite tid!
Men jag vet flera som kört upp på sporthojar o det är inga problem!
/ Hannes
abelin skrev:Tja jag har också samma funderingar!!
Men man kan hyra hoj för för 3 dar för 2000 lakan dela detta med nogon so blir det inte dyrt när kör du upp!?? // ha det johan!!
men om du nu som du säger klarar det med fullt styrutslag så går det ju inte att styra mer och det borde således inte vara några problem att ta sig runt, för mig veterligen så är det lättare att köra hoj ju rakare styret är.knäskrap skrev:Jag har kört hoj sen jag föddes, men jag vet inte hur liten svängradie som behövs för att komma runt manöverbanan vid uppkörning?
...om det fungerar med fult styrutslag så är det inga problem
knäskrap skrev:Har hört att det kan bli problem vid vändningen på manöverbanan med en sporthoj... nån som har testat?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|