Uppkörning Nu på Onsdag...

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Ja, det är som dom andra har skrivit. Ta det lugnt, och tänk på placeringar och vrida på huvudet när du svänger inne i stan för att se övergång och cykelbana. Det är dom stränga på. Annars så vet jag inte, det är bara att göra en stoppie på bromssträckan som en annan gjorde(skryt). Men lycka till, och glöm inte berätta hur det gick:)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3149087 Ja, det är som dom andra har skrivit. Ta det lugnt, och tänk på placeringar och vrida på huvudet när du svänger inne i stan för att se övergång och cykelbana. Det är dom stränga på. Annars så vet jag inte, det är bara att göra en stoppie på bromssträckan som en annan gjorde(skryt). Men lycka till, och glöm inte berätta hur det gick:)
Ahaha :rofl

Skulle inte vilja kalla det skryt. Meningen är att man INTE ska göra det.
 

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
Jag torskade på va när de blev kugghjulsprincipen och jag låg i vänsterfil och hade en bil på högersidan då sänkte jag min hastighet lite , då gjorde bilen det med och då körde jag .

NAdra som han gnällde på var att jag kollade för mkt över axeln( döda vinkeln) han tycckte jag vinglade till då .

Tyckte själv att ahn var alldeles för jävla grinig! hoppas du får en bra kille!
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag tog mitt kort för snart fyra veckor sedan. (onsdag blir det exakt fyra veckor)
Han var hur snäll som helst (hade uppkörningen i Västerås o där verkar de snälla. Haha). Vart helt avslappnad o kunde köra. Fick köra högfartsbanan två gånger då jag drog ner en kon när jag kom lite för fort =ca 65km/h *asg*. Han sa bara att ta det lite lugnare o gör om. Hehe.
Man kan göra så att man gasar upp lite mer än 50 fram till undanmanövern o släpper gasen så man inte glömmer att släppa den sen. Det gjorde jag hela tiden på skolan så jag gasade som fan fram till vändningen o vart tvungen att bromsa stenhårt innna jag kunde vända. Hehe. Fast det klart. Roligt att köra slalom jue.

Att tänka på högerregeln är viktigt då jag vet att man i Sthlm o Gbg inte kör så hårt efter det i vanliga fall. På en uppkörning ska man tänka efter reglerna.

Vilken fot man sätter ner ska inte spela någon roll egentligen. Det ska se stabilt ut vilken man än sätter ner o håller man på välta varje gång man stannar kommer man kugga oavsett vilken fot man sätter ner. Hehe

O som många sagt. Kolla cykelvägarna noga. Det är så lätt att missa när man har mindre synvinkel i hjälmen.

Lycka till o ta det lugnt. :D
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
De börjar bli lite sent på säsongen nu, var ute en sväng idag och fan va de va kallt och regningt.

du va fan det kan aldrig bli för sent för att köra!! var ute nyss helt jävla fucking mörkt och kallt var dT men hojen gick bra ändå ;) så dt är bara att gasa vidare:tummenupp
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Nu sticker jag iväg till körskolan.. har körlektion innan uppkörningen... e väl tillbaka om meddelar resultatet ikväll
 

Stekt_OrM

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XT660X
du va fan det kan aldrig bli för sent för att köra!! var ute nyss helt jävla fucking mörkt och kallt var dT men hojen gick bra ändå ;) så dt är bara att gasa vidare:tummenupp


Iof sant, men regn är aldrig kul. Investera i spikdäck till vintern och köra på isen kanske:yoparty :D

@__Joel__; hur gick det på uppkörningen?
 

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Ahaha :rofl

Skulle inte vilja kalla det skryt. Meningen är att man INTE ska göra det.

Jo jag vet, men det absolut roliga var att jag hade INGEN anning om att jag verkligen gjorde de också:huvet , kände inget. Typ första gången jag nånsin lyft bakhjulet. Men man ska ju göra så kraftig inbromsning som möjligt. Och inspektören sa inget han var mest lite chockad tror jag:D
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jo jag vet, men det absolut roliga var att jag hade INGEN anning om att jag verkligen gjorde de också:huvet , kände inget. Typ första gången jag nånsin lyft bakhjulet. Men man ska ju göra så kraftig inbromsning som möjligt. Och inspektören sa inget han var mest lite chockad tror jag:D

Ja gud, han som ser massor av hojar om dagen blir nog chockad av att en 16-åring lyfter bakhjulet 1-2cm vid inbromsning på en liten cbr.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Jag klarade uppkörningen, hur glad som helst.. körde bara en timma med ktmen då den e strypt går den inte så jättebra så de känns som att köra trimmad moppe, :p

Uppkörning gick perfekt, alla banor inte ett fel, fel jag gjorde i stadstrafiken var att jag itne svängde till snävt i en korsning annars bra :D
 
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top