Uppkörning om 24 timmar..det tar aldrig slut...

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
MostWanted_NKPG skrev:
Okii grabbar blir å dricka sprit ikväll istället...

det hela börja med att ja fick börja,, säkerhetskontroll däck,bromsar,styrlager... kollade inte ekrarna på däcket och eftersom ja visste att allt va i perfekt skick gjorde ja det lite nonchalant,,, så det vart inte kanon...

sen den fruktade gv och serpentinbanan gick bra båda två... bromsproven fick ja göra 2ggr på 90.. annars lugnt...

sen fikarast 1timme pga att körskoleeleverna har förtur :D

sen vart det motorväg kör mot mål som ja aldrig varit förut. kommer ser en stor lastbil 500m efter infarten på motorv. så gör en snygg omkörning. gick kanon inget fel. vändning och sånt.. gick kanon. men!! sen kommer ja till en bred och stor väg tänker va fan va det på skylten nu igen?? 50?? näe dö stor väg jue 70åå drar iväg,, han hänger inte med på vägen sen gör vi om den och då märker ja att det va 50!!! helvete..

sen stadstrafik å högerregel och allt vad det innebär kanon!!

sen vv å där säger ja i princip de fel ja gjort men han vägrar att släppa mig :( pga säkerhetskontrollen och 70km/h på 50...

ajja tar det nästa gång!! det som sved mest va när han sa om du hade varit körskolelev så kunde ja godkänt dig men måste va lite hårdare mot privatister tyvärr... gah!
Hah, då lever det fortfarande kvar att de VERKLIGEN ÄR hårdare mot privatister.

Men på't igen bara så tar du det ;)
 

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Småland
Hoj
Suzuki
Fan så SURT asså. Helt korkat ju. "Om du hade varit körskoleelev, så.."

Hur dumt är det inte? Om du kör likvärdigt med någon som skulle klarat det, så ska ju för helvete du klara det också!!! Säger ju sig självt. BÄH! :4skrika
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
MostWanted_NKPG skrev:
Okii grabbar blir å dricka sprit ikväll istället...

det hela börja med att ja fick börja,, säkerhetskontroll däck,bromsar,styrlager... kollade inte ekrarna på däcket och eftersom ja visste att allt va i perfekt skick gjorde ja det lite nonchalant,,, så det vart inte kanon...

sen den fruktade gv och serpentinbanan gick bra båda två... bromsproven fick ja göra 2ggr på 90.. annars lugnt...

sen fikarast 1timme pga att körskoleeleverna har förtur :D

sen vart det motorväg kör mot mål som ja aldrig varit förut. kommer ser en stor lastbil 500m efter infarten på motorv. så gör en snygg omkörning. gick kanon inget fel. vändning och sånt.. gick kanon. men!! sen kommer ja till en bred och stor väg tänker va fan va det på skylten nu igen?? 50?? näe dö stor väg jue 70åå drar iväg,, han hänger inte med på vägen sen gör vi om den och då märker ja att det va 50!!! helvete..

sen stadstrafik å högerregel och allt vad det innebär kanon!!

sen vv å där säger ja i princip de fel ja gjort men han vägrar att släppa mig :( pga säkerhetskontrollen och 70km/h på 50...

ajja tar det nästa gång!! det som sved mest va när han sa om du hade varit körskolelev så kunde ja godkänt dig men måste va lite hårdare mot privatister tyvärr... gah!


Har du någon ny tid för förarprov??
 

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Ort
La Suede
Hoj
Hornet
Sa han så???

Så får dom väl för fan inte göra!!
Så bara för att man har kört i skola så får man klara sig undan!!
Jävla rasism!

Usch!
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
mossen skrev:
Sa han så???

Så får dom väl för fan inte göra!!
Så bara för att man har kört i skola så får man klara sig undan!!
Jävla rasism!

Usch!

Han såg väl att tårarna var påväg och var därför tvungen att säga nåt för att förhindra det. ;)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har man kört i skola så har de en utbildningsplan att titta i. Där kan de se att man gått igenom alla momenten. Därför kan de vara lite schysstare om man missar på nån grej. De kan ju inte veta om du och din kusin Roffe tränat på allt som ingår om du är privatist. Så enkelt är det.

Synd på uppkörngen. Nästa sitter!
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Men vafan, får dom göra så? Helt sjukt! :dummer
Jag kugga jag också för nån vecka sen :( surt som fan känns det :4skrika Men vafan det är ju bara att ta nya tag. Lycka till nästa gång :tummenupp
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
Jag klarade mig idag!!!!
Fick göra GV två gånger pga att jag bromsade lite för mycket den första vändan, annars gick allt kanon.
Fy faaaaan vad skönt!!!!!!!!!
Varit ute å kört hela dan med min hoj som jag hämtade igår:) :banana
 

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Nära kontinenten
Hoj
954
"Om du hade varit körskoleelev, så.." SKITSNACK :mad:
Det finns inte att inspektörerna skulle vara hårdare mot privatister!
Allt detta snack luktar försvarsmekanismer från aspirantens sida!
Det råder precis samma krav för privatister och trafikskoleelever.
Så skall ni (bort)förklara ert misslyckande så håll er åtminstone till sanningen!
Tänk på dom som läser dessa trådar och sen ska köra upp, hur tror ni dom reagerar på allt detta bs?
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
MostWanted_NKPG skrev:
1mån väntetid på uppkörning :dummer nu blire å supa... :fyllisar

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Ring efter återbud så får du säkert en tid tidigare!
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Hoppsan skrev:
"Om du hade varit körskoleelev, så.." SKITSNACK :mad:
Det finns inte att inspektörerna skulle vara hårdare mot privatister!
Allt detta snack luktar försvarsmekanismer från aspirantens sida!
Det råder precis samma krav för privatister och trafikskoleelever.
Så skall ni (bort)förklara ert misslyckande så håll er åtminstone till sanningen!
Tänk på dom som läser dessa trådar och sen ska köra upp, hur tror ni dom reagerar på allt detta bs?
jorå. det är vad ja tror iaf. efter vad ja sagt vad ja gjort för fel så berättade ja att jag tagit lektioner på körskola sen sa han iochmed att ja bokat som privatist så va det inget han kunde gå på..

och tror även att vv folket (endast min åsikt) tror att när de låter en kille/tjej igenom skola köra upp, så tror vv folket automatiskt att de skulle inte låtit killen/tjejjen köra upp om de inte kunde det.. iochmed det så är det så..
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
OK, det kan finnas nåt pucko som de till slut släpper men man fick inte nån tid innan man var klar där jag körde. Jag körde bil privat 1989 och tog hojkort 2002 och jag rekommnderar körskola stenhårt om man har råd. Mycket effektivare än att vara ute och snurra med polarna. Jag körde en "intensiv" i och med att jag hade lite koll sen tidigare. Tycker att det här privat kontra körskoleelev luktar "fjortis"-snack.
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
ja tog bil privat med inga probs,, men tycker det va väldigt petigt för ja hade bra uppsikt/kontroll/(omsorg varsamhet) tyckte nästan han kunde sett genom fingrarna på det där privatist eller inte...
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
MostWanted_NKPG skrev:
jorå. det är vad ja tror iaf. efter vad ja sagt vad ja gjort för fel så berättade ja att jag tagit lektioner på körskola sen sa han iochmed att ja bokat som privatist så va det inget han kunde gå på..

och tror även att vv folket (endast min åsikt) tror att när de låter en kille/tjej igenom skola köra upp, så tror vv folket automatiskt att de skulle inte låtit killen/tjejjen köra upp om de inte kunde det.. iochmed det så är det så..
Givetvis är de inställda på att den kör upp via körskolan har kommit långt i sin träning, men i övrigt bedöms alla på exakt samma grund under själva körningen.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
mkt trist att höra.. bara påt igen, :tummenupp
undrar om du "sladdade" i serpentin övningen som jag tipsade eller om du bara svängde?
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
sven666 skrev:
mkt trist att höra.. bara påt igen, :tummenupp
undrar om du "sladdade" i serpentin övningen som jag tipsade eller om du bara svängde?

ed: ett tips som jag gjorde är att boka uppkörning, sen 1-2veckor innan ringa till en körskola och köra 2-3 lektioner med dom, sen får du ju köra upp med dom oxå, då är dte halvt omöjligt att kugga :tummenupp (förutsatt att du kan köra hoj, vilket du ju verkar kunna) :)

ed2: *suck* jag tryckte faktiskt på "ändra" inte "svara"!!!
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
ja lade ner hojjen istället mkt enklare crossväxlar ner till ettan vid sista konan innan vändningen samtidigt som broms,, lägger om tyngden.. sen iväg...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top