Uppkörning på tisdag !

wesslan.jr

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2011
Hoj
2010 kawasaki er6n
ja då har man uppkörning på tisdag då i uppsala :) börjar bli lite nervös :huvet

några små tips som kan vara bra att ha med sig ? är dom hårda på uppkörningen i uppsala ? :p

ska ju bli väldigt ostadigt väder på tisdag kan ju bara hoppas att det går bra :banana

Tommy.exe

Guest
Ta med en flaska vatten och lite folkvett så ska det nog ordna sig. :)

Ta din plats i trafiken. Ligg inte och fiskör bakom ett husvagnsekipage på motorvägen tex.
Var övertydlig med huvudrörelser när du ser dig omkring, så att förrättaren ser det.
Håll god bromsberedskap i korsningar, det gör inget att tända bromsljuset med fotbromsen.
Övertydlighet. :fakta

Lycka till!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Håller med Tommy, fiskör inte! jag höll på att kugga pga just det. :rodnar
& låt som sagt skallen gå på kullager i alla korsningar & dolda partier med buskage etc.
Lycka till! :tummenupp

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Stort + på allt som skrivits hittills. Lycka till!! :)

MVH//Jan

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Håller du ververna i cheak och får med det där uppe så kommer du upptäcka att uppkörningen är den lättaste körning du kommer göra med körskola. De vill ofta lura ut dig på grusväg om så ärmöjligt för att kolla hur du hanterar hojen

lycka till med att starta ditt nya liv som knutte :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite papper i fickan som du kan torka bort olja med om du får inspektera drivlinan.
Litet tips som får dig se förberedd ut.

Lycka till! :tummenupp

wesslan.jr

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2011
Hoj
2010 kawasaki er6n
tack för alla svar :D får försöka tänka på det med att ha bromberedskap osv i korsningar, kan ju hoppas dom lurar ut en på grusväg för där är inga problem :p då jag kör 1km grusväg innan jag kommer till asfalt varje gång jag ska ut och åka :) så det borde vara lungt ! ska bli så jävla skönt om man klarar det på tisdag ! längtar som fan till att bara ut och glida :banana

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
använda båda bromsarna HELA tiden, även om du motorbromsar (och bromsar för visa bromsljus så använd båda!) kuggade första uppkörningen på 3 tillfällen varav 2 var 30väg och bara använde handbromsen.

playmate

Rookie
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
CBR600F -12
Kör som vanligt. Anpassa hastigheten och ta det lugnt.

Ta med vatten & något att käka om du inte vill slänga ut pengar på fiket som ni troligtvis kommer att sitta på under tiden de andra kör. (Jobbigt om man kör sist).

Lycka till!

wesslan.jr

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2011
Hoj
2010 kawasaki er6n
tack ! men okej, hur lång tid kan man få vänta om man kör sist ? sista dagen för att pressa in dom tipsen jag fått av er blir imorgon så hoppas de sitter då ! tack för alla tips :yoparty

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
tack ! men okej, hur lång tid kan man få vänta om man kör sist ? sista dagen för att pressa in dom tipsen jag fått av er blir imorgon så hoppas de sitter då ! tack för alla tips :yoparty

Jag körde upp i Torsdags och jag var trea. Det tog ungefär 40min innan jag fick köra banan. Därefter fick jag vänta i 2 timmar innan jag fick köra i trafik. Började uppkörningen 08:15 och var klar runt 11:20.. Lycka till :)!

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
Kör som du lärt dig och inte som du tror förrättaren vill att du ska köra så ska det nog lösa sig. :)
Lycka till :tummenupp

Agemalm

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
KTM Superduke 990 -09
Önskar dig all lycka till på tisdag :) själv har jag uppkörning i västerås imorgon! så nu börjar nervositeten krypa sig på. Men med dessa tips så känns det en aning bättre redan! :)

Cajolen

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Yamaha R6
Själv har man uppkörning imorgon :rolleyes: Har bara kört med uppkörnings-hojen en gång då jag inte kunnat fixa annat tillfälle än det :huvet Så är livrädd för den förbannade lågfarten! Vore så jävla tråkigt att kugga enbart för att man inte lärt sig hojen:gråta Resten är jag stensäker på, allra mest trafiken :) Så önska mig gärna lycka till:rolleyes:

dnepr

Vinglig på 2 hjul
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Gsx-R 1000 -2002
Wesslan vi pratade om det i lördags, du grejar det där galant ska du se ;) /Calle

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Nån pratade om regn? Ta det lugnt vid inbromsning vid halt väglag. Låsa bakhjulet = kugg direkt. Lägg bara foten på är mitt tips.

Lycka till ni som kör upp :)

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...