riverrafter
En afrikansk pungråtta
Och inte heller "anmälde" han mig för den "olovliga" körningen på manöverbanan utan handledare
Jaja, det kanske är olika noggranna med det där
Vet dock en kamrat som kom på den smarta idén att köra dit hojen själv, han mötte provledaren när han körde in på gården, provledaren undrade vart hans handledare var, han sa att han hade vänt tillbaka, då ville provledaren att han skulle ringa dit handledaren(som inte fanns). Tillslut kom sanningen fram och provledaren anmälde min kamrat för olovlig körning, har för mig att han senare fick böter och blev av med B-kortet![]()
Hur dom ser på det där med övningskörningen vet jag inte, jag tror att problemet mest kan uppkomma om nån sur trafikskolelärare säger åt inspektören. Annars ser dom väl förhoppningsvis mellan fingrarna.
Problemet blir ju mest som du sen påpekar att du riskerar principiellt att åka på böter och ingdraget körkort. Men samtidigt, om man nekar och sedan hävdar i tingsrätten att man inte förstod att det var olagligt i "just den situationen". Det borde man ha goda chanser att vinna i en tingsrätt tycker jag.
Jag skrev mest vad jag blev informerad om vad som gäller, när vi hade uppkörning, skulle vara intressant att veta om någon fått en åthutning om detta.