cRoC skrev:För att inte köra upp som privatist, krävs det ett antal körlektioner för det, eller vart går gränsen? Antar att när man inte kör upp som privatist följer övningskörningskillen man kört med och lägger ett gott ord? /Anton
cRoC skrev:För att inte köra upp som privatist, krävs det ett antal körlektioner för det, eller vart går gränsen? Antar att när man inte kör upp som privatist följer övningskörningskillen man kört med och lägger ett gott ord? /Anton
cRoC skrev:Aha, jag tror jag förstår. Så vad sägs om detta: Jag övningskör ca 50 mil till, och övar garagesväng och konbana hemma, sen när jag klarar det, så åker jag till en körskola och förhoppningsvis behövs inte många lektioner tills han/hon tycker jag kan köra upp? Antar att dom brukar säga "Ja men du behöver nog 10-15 lektioner till"? :/
cRoC skrev:Nae jag tänkte att jag lär mig manöverproven hemma, och sen tar jag kanske 4-5 lektioner. Har kört 60 mil hemma, och räknar på 50-100 mil till, sen borde väl 4-5 lektioner räcka hoppas jag.. Vill ju helst inte köra upp som privatist, men inte betala sjutusans mycket pengar till en körskola heller.
$noop skrev:Då är det bättre att lägga pengarna på kanske en extra uppkörning isåfall.
Optimalt skrev:Vägverket gör ingen skillnad på dig oavsett om du kört hemma eller på skola. Din ev. körskolelärare är inte ens där ändå.
En privatist är väl man något i folkmun brukar kalla en som inte går på körskolan.
$noop skrev:Då är det bättre att lägga pengarna på kanske en extra uppkörning isåfall.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|